Budżet Gminy Osielsko na 2015 rok
RADY GMINY OSIELSKO
z dnia 22 grudnia 2014 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Osielsko na 2015 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.2013 Poz.594, zm. Poz. 645, Poz. 1318, z roku 2014 Poz. 379 i 1072) oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 258, 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U.2013 Poz.885, zm. Poz. 938, Poz. 1646, z roku 2014 Poz. 379, 911 i 1146) Rada Gminy Osielsko uchwala co następuje:
1) dochody bieżące w kwocie – 54 484 037zł;
2) dochody majątkowe w kwocie –3 722 700 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 >>pobierz
§ 2. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2015 rok w wysokości 61 526 737 zł, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości – 42 173 939 zł;
2) wydatki majątkowe w wysokości – 19 352 798 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 >>pobierz
§ 3. Określa się limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2015 roku zgodnie z załącznikiem nr 3 >>pobierz
§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 3 320 000 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
1) Pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie – 1 410 000 zł;
2) Kredytów – 1 790 000 zł;
3) Wolne środki z lat ubiegłych – 120 000 zł.
§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów 10 334 585 zł i łączną kwotę planowanych rozchodów 7 014 585 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4 >>pobierz
§ 6. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych – 8 228 769 zł;
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych – 2 558 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5 >>pobierz
§ 7. Określa się plan przychodów i kosztów zakładu budżetowego;
1) Przychody – 11 142 400 zł;
2) Koszty –11 142 400 zł zgodnie z załącznikiem nr 6 >>pobierz
§ 8. Kwoty dotacji przedmiotowych oraz dotacji celowych na inwestycje dla zakładu budżetowego określa załącznik nr 7 >>pobierz
§ 9. Określa się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 3 700 000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 3 200 000 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów – w kwocie 7 014 585 zł.
§ 10. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 9 Uchwały;
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na:
a) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
b) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych;
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11. Określa się wysokość sumy, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania na kwotę 3 500 000 zł.
§ 12. 1. Ustala się dochody w kwocie 280 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 320 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 59 124 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 13. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 170 000 zł;
2) celową w wysokości – 410 000 zł z przeznaczeniem na:
a) zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie – 125 000 zł;
b) inicjatywy lokalne – 135 000 zł;
c) inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie - 150 000 zł.
§ 14. Ustala się:
1) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 1 949 813 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8 >>pobierzi nr 8a >>pobierz
2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości– 1 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9 >>pobierz
3) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego
a) dochody – 25 000 zł;
b) wydatki – 1 868 120 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10 >>pobierz
4) dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości – 22 500 zł, zgodnie z załącznikiem
nr 11 >>pobierz
§ 15. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji dla poszczególnych sołectw, zgodnie z załącznikiem nr 12 >>pobierz
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Zmiany budżetu dokonane uchwałami Rady Gminy Osielsko:
- Uchwała Nr I/2/2015 z dnia 28 stycznia 2015 r.
- Uchwała Nr II/7/2015 z dnia 9 marca 2015 r.
- Uchwała Nr III/18/2015 z 26 marca 2015 r.
- Uchwała Nr IV/24/2015 z 24 kwietnia 2015 r.
- Uchwała Nr V/34/2015 z 16.06.2015
- Uchwała Nr VI/64/2015 z 17.07.2015 r.
- Uchwała Nr VII/68/2015 z 25.08.2015 r.
- Uchwała Nr VIII/78/2015 z 29.09.2015 r.
- Uchwała NrIX/88/2015 z 27.10.2015 r.
- Uchwała Nr XI/100/2015 z 1.12.2015 r.
- Uchwała Nr XII/116/2015 z 22.12.2015 r.
Zmiany budżetu dokonane zarządzeniami Wójta >>pobierz