BUDŻET GMINY NA 2013 ROK
RADY GMINY OSIELSKO
z dnia 18 grudnia 2012 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2013 rok.
§ 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2013 rok w wysokości 49 319 391 zł, z tego:
1) dochody bieżące w kwocie – 47 774 391 zł;
2) dochody majątkowe w kwocie – 1 545 000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1 >>pobierz .
§ 2. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2013 rok w wysokości 51 319 391 zł, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości – 37 466 160 zł;
2) wydatki majątkowe w wysokości – 13 853 231 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 >>pobierz .
§ 3. Określa się limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2013 roku zgodnie z załącznikiem Nr 3>>pobierz.
§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 2 000 000 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
1) Pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie – 1 500 000 zł;
2) Kredytów – 500 000 zł.
§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów 7 871 362,82 zł i łączną kwotę planowanych rozchodów 5 871 362,82 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 >>pobierz.
§ 6. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych – 7 401 294 zł;
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych – 1 778 625 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 5 >>pobierz
§ 7. Określa się plan przychodów i kosztów zakładu budżetowego;
1) Przychody – 10 425 000 zł;
2) Koszty – 10 190 000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 6 >>pobierz .
§ 8. Kwoty dotacji przedmiotowych oraz dotacji celowych na inwestycje dla zakładu budżetowego określa załącznik Nr 7 >>pobierz
§ 9. Określa się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 3 700 000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 2 000 000 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów
wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek kredytów – w kwocie 5 871 362,82 zł,
§ 10. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań,
określonych w § 9 Uchwały;
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na:
a) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
b) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych;
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11. Określa się wysokość sumy, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania na kwotę 3 500 000 zł.
§ 12. 1. Ustala się dochody w kwocie 204 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 171 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 33 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 13. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 238 428 zł;
2) celową w wysokości – 218 000 zł z przeznaczeniem na :
a) zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie – 120 000 zł;
b) inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie - 98 000 zł.
§ 14. Ustala się:
1) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 2 085 760 zł, zgodnie z załącznikiem nr Nr 8 >>pobierz i Nr 8a >>pobierz;
2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości – 1 000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9 >>pobierz
3) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego
a) dochody – 260 000 zł;
b) wydatki – 1 664 310 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10 >>pobierz.
4) dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości – 20 900 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11 >>pobierz
§ 15. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji dla poszczególnych sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 12 >>pobierz
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko Pomorskiego.
objaśnienia do uchwały budżetowej Gminy Osielsko na 2013 r.
wynik głosowania imiennego
Zmiany budżetu dokonane uchwałami Rady Gminy Osielsko:
- uchwała Nr XI/ 90/2013 z dnia 20 grudnia 2013 r.
- uchwała Nr X/74 /2013 z dnia 28 listopada 2013 r.
- uchwała Nr IX/60/2013 z dnia 29 października 2013 r
- uchwała Nr VIII/57/2013 z dnia 18 września 2013 r.
- uchwała Nr VII/49?2013 z dnia 27 sierpnia 2013 r.
Zmiany budżetu dokonane zarządzeniami Wójta >>pobierz