Zadania i kompetencje Sekretarz Gminy
1. Do zadań Sekretarza Gminy Osielsko należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw Gminy w zakresie określonym w udzielonych przez Wójta upoważnieniach i pełnomocnictwach;
2) wykonywanie zadań zapewniających sprawne funkcjonowanie Urzędu, w tym:
a) realizowanie – we współdziałaniu z Wójtem – polityki kadrowej i płacowej
w Urzędzie,
b) sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy w Urzędzie w tym nad przestrzeganiem dyscypliny pracy i obsługą Obywateli,
c) dokonywanie analiz potrzeb zmian kadrowych w związku z intensywnym rozwojem Gminy,
d) opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego,
e) bezpośredni nadzór pracy Kierownika Referatu Organizacyjnego w tym
w szczególności nadzór nad przestrzeganiem przepisów instrukcji kancelaryjnej,
f) bezpośredni nadzór pracy samodzielnego stanowiska ds. obsługi organów gminy, spraw kultury i BIP oraz współdziałanie w tym zakresie
z Przewodniczącym Rady Gminy, który na podstawie art. 21a ustawy
o samorządzie gminnym wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego
w stosunku do pracowników wykonujących zadania związane
z funkcjonowaniem Rady Gminy,
g) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego w sprawach organizacyjnych wobec pracowników Urzędu wskazanych w załączniku Nr 1 do Regulaminu,
h) wykonywanie zadań określonych w odrębnych zarządzeniach Wójta dotyczących naboru pracowników, odbywania przez pracowników służby przygotowawczej oraz ich oceniania,
i) przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta oraz poleceń Wójta
w przedmiocie spraw dotyczących funkcjonowania Urzędu oraz nadzór nad przygotowywaniem projektów zarządzeń Wójta przez innych pracowników Urzędu za wyjątkiem zarządzeń dotyczących spraw finansowych nad którymi sprawuje nadzór Skarbnik,
j) monitorowanie zmian w obowiązujących przepisach prawa oraz zapewnienie obsługi prawnej urzędu.
2. Sekretarz bierze udział w posiedzeniach komisji Rady Gminy w sprawach należących do jego kompetencji.
3. Sekretarz wykonuje czynności za pracodawcę z zakresu prawa pracy wobec Wójta za wyjątkiem czynności zastrzeżonych w ustawie o pracownikach samorządowych dla Rady Gminy i Przewodniczącego Rady Gminy.
4. Do zadań Sekretarza należy dodatkowo:
a) koordynacja kontroli zarządczej na podstawie odrębnego zarządzenia Wójta,
b) odpowiedzialność za przygotowywanie materiałów do sprawozdań Wójta składanych na sesjach Rady Gminy z działalności między sesjami,
c) odpowiedzialność za przygotowywanie materiałów do sporządzenia raportu
o stanie Gminy w zakresie dotyczącym zadań realizowanych przez Urząd oraz koordynacja przygotowania materiałów przez gminne jednostki
i współdziałanie w tym zakresie z Zastępcą Wójta,
d) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
5. Szczegółowy zakres obowiązków powierzonych Sekretarzowi może zostać określony odrębnym dokumentem.