Raport o stanie Gminy Osielsko za 2023 rok
Raport o stanie Gminy Osielsko za 2023 r.
NAD RAPORTEM O STANIE GMINY OSIELSKO ZA 2023 ROK
Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 609) Wójt Gminy Osielsko w dniu 7 maja 2024 r. przedstawił Radzie Gminy Osielsko RAPORT O STANIE GMINY ZA 2023 ROK”. Raport został podany do publicznej wiadomości w dniu 7 maja 2024 r. w Biuletynie Informacji Publicznej, jest także dostępny poprzez przekierowanie ze strony internetowej www.osielsko.pl
W debacie nad Raportem o stanie Gminy Osielsko zabierają głos Radni jak również mogą wypowiedzieć się Mieszkańcy Gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącego Rady Gminy Osielsko pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.
Sesja na której zostanie przedstawiony „RAPORT O STANIE GMINY OSIELSKO ZA 2023 ROK” odbędzie się w dniu 25 czerwca 2024 r. w sali sesyjnej przy ul. Jana Pawła II 28 w Osielsku.
Zgłoszenia do debaty przyjmowane będą do dnia 24 czerwca 2024 r. w Urzędzie Gminy Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A lub ul. Jana Pawła II 28, 86-031 Osielsko w godzinach pracy Urzędu (dnia 24 czerwca do godz. 1530).
W przypadku osobistego dostarczenia zgłoszenia do Urzędu, prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny z Biurem Rady Gminy pod nr tel. (52) 324 18 55, w celu możliwości sprawdzenia poprawności zgłoszenia.
Zgłoszenia można także dokonać za pośrednictwem Poczty przesyłając je wraz z wymaganą liczbą podpisów na wskazany adres Urzędu Gminy Osielsko (uwaga - o zachowaniu terminu nie decyduje data stempla pocztowego, a faktyczny termin doręczenia – najpóźniej do 25 czerwca br.).
Zgłoszenia mieszkańców dokonane po 24 czerwca 2024 r. nie będą rozpatrywane.
W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca Gminy Osielsko zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik do niniejszej informacji.
Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania prac nad raportem.
Oprócz BIP, formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest na stronie internetowej gminy oraz w Punkcie Informacyjnym Urzędu Gminy przy ul. Szosa Gdańska 55 A lub ul. Jana Pawła II 28.
Zgłoszenie zamiaru zabrania głosu w debacie nad raportem o stanie Gminy Osielsko za 2023 r.
Wyciąg z ustawy o samorządzie gminnym
dotyczący raportu i debaty
"Art. 28aa. 1. Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.
2. Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
3. Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.
4. Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem
o stanie gminy przeprowadza się debatę.
5. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.
6. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.
7. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:
1) w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;
2) w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.
8. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi
o zwiększeniu tej liczby."