Demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Osielsko w 2016 r.
Osielsko, 13 kwietnia 2016 r.
Zaproszenie do złożenia oferty
Urząd Gminy Osielsko zaprasza do złożenia oferty zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015, poz. 2164) tj. poniżej 30 tys. euro, na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osielsko.
Zakres rzeczowy przedsięwzięcia:
Demontaż pokryć dachowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych zawierających azbest (płyty azbestowo – cementowe faliste) z posesji osób fizycznych i osób innych niż fizyczne z terenu Gminy Osielsko oraz transport na wysypisko odpadów niebezpiecznych, rozładunek i unieszkodliwienie demontowanych wyrobów zawierających azbest.
Zadania dla Wykonawcy:
- dokonać demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z terenu
nieruchomości wyszczególnionych w załączonej tabeli ( Załącznik 1 ),
- zapewnić deponowanie odpadów na składowisku uprawnionym do przyjęcia odpadów zawierających azbest na stałe,
- wystawić dla każdego posiadacza odpadów, wymienionego w załączonej tabeli ( Załącznik 1) Kartę przekazania odpadu ( Załącznik 2 ), sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami (na dzień 11.04.2016 r. jest to Załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów ( Dz. U. z 2014 r.,poz. 1973 ),
- sporządzić rozliczenie zadania z każdym właścicielem nieruchomości poprzez spisanie z nim
protokołu, w którym należy podać imię i nazwisko właściciela nieruchomości oraz adres
nieruchomości, z której zostały usunięte wyroby zawierające azbest, dane dotyczące ilości azbestu w Mg, który został zdemontowany, przetransportowany i unieszkodliwiony.
Na protokołach powinny znajdować się podpisy właściciela nieruchomości i Wykonawcy,
- wystawić fakturę VAT na Gminę Osielsko z trzydziestodniowym terminem płatności liczonym od dnia wpływu faktury do Urzędu Gminy Osielsko.
W załączniku do faktury winny być podane następujące dane: imię i nazwisko właściciela
nieruchomości oraz adres nieruchomości, z której został usunięty azbest i ilość azbestu w Mg, który został zdemontowany, przetransportowany i unieszkodliwiony.
Wykonawca powinien:
- spełniać zapisy art. 18 ust. 2,3, 5, 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
( Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm. ) o następującej treści: „ Art. 18. (…)
2. Odpady, których powstaniu nie udało się zapobiec, posiadacz odpadów w pierwszej kolejności jest obowiązany poddać odzyskowi.
3. Odzysk, o którym mowa w ust. 2, polega w pierwszej kolejności na przygotowaniu odpadów przez ich posiadacza do ponownego użycia lub poddaniu recyklingowi, a jeżeli nie jest to możliwe z przyczyn technologicznych lub nie jest uzasadnione z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych – poddaniu innym procesom odzysku.
5. Odpady, których poddanie odzyskowi nie było możliwe z przyczyn, o których mowa w ust. 3, posiadacz odpadów jest obowiązany unieszkodliwiać.
6. Składowane powinny być wyłącznie te odpady, których unieszkodliwienie w inny sposób było niemożliwe z przyczyn, o których mowa w ust. 3.”;
- przedstawić opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę usług w celu zapewnienia jakości świadczonych usług w zakresie demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest;
- posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Warunek posiadania uprawnień zostanie spełniony poprzez złożenie:
a) dokumentu potwierdzającego posiadanie zezwolenia na transport odpadów niebezpiecznych o kodach 17 06 01* - materiały izolacyjne zawierające azbest , 17 06 05*- materiały budowlane zwierające azbest lub umowę z podmiotem posiadającym zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych o w/w kodach
b) aktualnej umowy z podmiotem uprawnionym do przyjęcia na składowisko odpadów zawierających azbest.
Warunek zostanie oceniony na podstawie złożonych dokumentów.
- posiada wiedzę i doświadczenie:
Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał przynajmniej trzy usługi polegające na demontażu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest o ilości min. 50 Mg każda.
Warunek zostanie oceniony na podstawie złożonego wykazu usług.
Sposób wyliczenia i podania ceny w ofercie.
Cena powinna zawierać wyrażoną w PLN netto i brutto stawkę łącznego kosztu demontażu,
transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest - w przeliczeniu na 1 Mg ( tonę ).
W przypadku prac polegających wyłącznie na transporcie i unieszkodliwieniu zdjętych wcześniej
wyrobów zawierających azbest stawka powinna być podana odrębnie.
Kwota do zapłaty powinna wynikać z ilości rzeczywiście unieszkodliwionych odpadów azbestowych – stawka łączna za 1 Mg x ilość Mg.
Reasumując:
Dla wszystkich posesji wymienionych w Załączniku 1 należy podać cenę netto i brutto za 1 Mg oraz łącznie za transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest ( dla posesji wymienionych w pkt od 10 do 27 Załącznika 1 ), a także za demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest ( dla posesji wymienionych w pkt od 1 do 9 Załącznika 1 ).
Termin wykonania zadania do 31.08.2016 r.
Oferty należy złożyć do 27 kwietnia 2016 r. do godz.12:00 w sekretariacie
Dodatkowych informacji można uzyskać pod nr tel. 52 3241865
Z poważaniem
Wójt Gminy Osielsko
formularz ofertowy
AZBEST-WZÓR KARTY PRZEKAZANIA ODPADU.doc
Załącznik nr 1 wykaz nieruchomości.xlsx
protokół z wyboru oferty najkorzystniejszej
Zaproszenie do złożenia oferty
Urząd Gminy Osielsko zaprasza do złożenia oferty zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2015, poz. 2164) tj. poniżej 30 tys. euro, na demontaż, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osielsko.
Zakres rzeczowy przedsięwzięcia:
Demontaż pokryć dachowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych zawierających azbest (płyty azbestowo – cementowe faliste) z posesji osób fizycznych i osób innych niż fizyczne z terenu Gminy Osielsko oraz transport na wysypisko odpadów niebezpiecznych, rozładunek i unieszkodliwienie demontowanych wyrobów zawierających azbest.
Zadania dla Wykonawcy:
- dokonać demontażu, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z terenu
nieruchomości wyszczególnionych w załączonej tabeli ( Załącznik 1 ),
- zapewnić deponowanie odpadów na składowisku uprawnionym do przyjęcia odpadów zawierających azbest na stałe,
- wystawić dla każdego posiadacza odpadów, wymienionego w załączonej tabeli ( Załącznik 1) Kartę przekazania odpadu ( Załącznik 2 ), sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami (na dzień 11.04.2016 r. jest to Załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów ( Dz. U. z 2014 r.,poz. 1973 ),
- sporządzić rozliczenie zadania z każdym właścicielem nieruchomości poprzez spisanie z nim
protokołu, w którym należy podać imię i nazwisko właściciela nieruchomości oraz adres
nieruchomości, z której zostały usunięte wyroby zawierające azbest, dane dotyczące ilości azbestu w Mg, który został zdemontowany, przetransportowany i unieszkodliwiony.
Na protokołach powinny znajdować się podpisy właściciela nieruchomości i Wykonawcy,
- wystawić fakturę VAT na Gminę Osielsko z trzydziestodniowym terminem płatności liczonym od dnia wpływu faktury do Urzędu Gminy Osielsko.
W załączniku do faktury winny być podane następujące dane: imię i nazwisko właściciela
nieruchomości oraz adres nieruchomości, z której został usunięty azbest i ilość azbestu w Mg, który został zdemontowany, przetransportowany i unieszkodliwiony.
Wykonawca powinien:
- spełniać zapisy art. 18 ust. 2,3, 5, 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach
( Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm. ) o następującej treści: „ Art. 18. (…)
2. Odpady, których powstaniu nie udało się zapobiec, posiadacz odpadów w pierwszej kolejności jest obowiązany poddać odzyskowi.
3. Odzysk, o którym mowa w ust. 2, polega w pierwszej kolejności na przygotowaniu odpadów przez ich posiadacza do ponownego użycia lub poddaniu recyklingowi, a jeżeli nie jest to możliwe z przyczyn technologicznych lub nie jest uzasadnione z przyczyn ekologicznych lub ekonomicznych – poddaniu innym procesom odzysku.
5. Odpady, których poddanie odzyskowi nie było możliwe z przyczyn, o których mowa w ust. 3, posiadacz odpadów jest obowiązany unieszkodliwiać.
6. Składowane powinny być wyłącznie te odpady, których unieszkodliwienie w inny sposób było niemożliwe z przyczyn, o których mowa w ust. 3.”;
- przedstawić opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę usług w celu zapewnienia jakości świadczonych usług w zakresie demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest;
- posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Warunek posiadania uprawnień zostanie spełniony poprzez złożenie:
a) dokumentu potwierdzającego posiadanie zezwolenia na transport odpadów niebezpiecznych o kodach 17 06 01* - materiały izolacyjne zawierające azbest , 17 06 05*- materiały budowlane zwierające azbest lub umowę z podmiotem posiadającym zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych o w/w kodach
b) aktualnej umowy z podmiotem uprawnionym do przyjęcia na składowisko odpadów zawierających azbest.
Warunek zostanie oceniony na podstawie złożonych dokumentów.
- posiada wiedzę i doświadczenie:
Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał przynajmniej trzy usługi polegające na demontażu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest o ilości min. 50 Mg każda.
Warunek zostanie oceniony na podstawie złożonego wykazu usług.
Sposób wyliczenia i podania ceny w ofercie.
Cena powinna zawierać wyrażoną w PLN netto i brutto stawkę łącznego kosztu demontażu,
transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest - w przeliczeniu na 1 Mg ( tonę ).
W przypadku prac polegających wyłącznie na transporcie i unieszkodliwieniu zdjętych wcześniej
wyrobów zawierających azbest stawka powinna być podana odrębnie.
Kwota do zapłaty powinna wynikać z ilości rzeczywiście unieszkodliwionych odpadów azbestowych – stawka łączna za 1 Mg x ilość Mg.
Reasumując:
Dla wszystkich posesji wymienionych w Załączniku 1 należy podać cenę netto i brutto za 1 Mg oraz łącznie za transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest ( dla posesji wymienionych w pkt od 10 do 27 Załącznika 1 ), a także za demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest ( dla posesji wymienionych w pkt od 1 do 9 Załącznika 1 ).
Termin wykonania zadania do 31.08.2016 r.
Oferty należy złożyć do 27 kwietnia 2016 r. do godz.12:00 w sekretariacie
Dodatkowych informacji można uzyskać pod nr tel. 52 3241865
Z poważaniem
Wójt Gminy Osielsko
formularz ofertowy
AZBEST-WZÓR KARTY PRZEKAZANIA ODPADU.doc
Załącznik nr 1 wykaz nieruchomości.xlsx
protokół z wyboru oferty najkorzystniejszej