W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Zarządzenie nr 111/2024

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy
z dnia
w sprawie zmiany zarządzenia nr 82/2021 w sprawie wdrożenia w Urzędzie Gminy Osielsko procedury zgłaszania przypadków naruszenia prawa oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń
Status obowiązujące

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 609 i 721.), w związku z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa Unii (Dz. Urz. UE L 305/17) zarządzam, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Nr 82/2021 Wójta Gminy Osielsko z dnia 17 grudnia 2021 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) wykreśla się § 2 w treści zarządzenia;
2) w załączniku - procedurze zgłaszania przypadków naruszenia prawa oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń, dokonuje się zmiany adresu poczty elektronicznej – adres: sygnalista@osielsko.pl zastępuje się adresem: naruszenia@osielsko.pl   


§ 2. Przepisy niniejszego zarządzenia obowiązują do czasu wejście w życie nowej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r., 
poz. 928), w przedmiocie ustalenia „procedury zgłoszeń wewnętrznych”.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. 



 Uzasadnienie 
 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii zobowiązała państwa członkowskie do wdrożenia systemów zapewniających obsługę i ochronę osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa Unii, zwanych Sygnalistami” do dnia 17 grudnia 2021 r. 
Na mocy Dyrektywy do wdrożenia określonych rozwiązań są także zobowiązane jednostki samorządu terytorialnego. Wobec braku na dzień 17 grudnia 2021 r. implementacji Dyrektywy na szczeblu krajowym postanowiono w drodze niniejszego Zarządzenia określić minimalne elementy procedury kierując się wprost przepisami Dyrektywy. Obecna procedura zgłaszania przypadków naruszenia prawa oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń utraci moc w dacie wejścia w życie procedury ustalonej zgodnie z art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, która w zakresie zgłoszeń wewnętrznych wchodzi w życie 
z dniem 25 września 2024 r.

Powiadom znajomego