Zarządzenie nr 23/2022
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy Kierownika Urzędu Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§1. Przeprowadzić inwentaryzację:
1) Drogą spisu z natury na dzień 30 grudnia 2022 roku :
a) materiałów i zapasów będących na stanie Urzędu Gminy,
b) druków ścisłego zarachowania.
2) Drogą uzyskania potwierdzenia sald:
a) według stanu na dzień 31 grudnia 2022 roku:
- środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych,
- salda pożyczek i kredytów,
b) według stanu na dzień 30 listopada 2022 roku:
- sald należności z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, należności publiczno-prawnych, należności od osób nieprowadzących pełnych ksiąg rachunkowych oraz należności od pracowników.
3) W drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
i weryfikacji składników według stanu na dzień 31.12.2022 r.
a) wartości niematerialnych i prawnych,
b) środków trwałych w budowie,
c) środków trwałych - grunty,
d) rozrachunków urzędu gminy,
e) fundusze.
§2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
1) Mariola Urbankiewicz – przewodnicząca komisji
2) Izabela Sulima – członek
3) Marta Kraszkiewicz – członek
§3. Powołuje się następujące zespoły spisowe:
1. Zespół spisowy, który dokona spisu z natury druków ścisłego zarachowania, w tym czeki i kwitariusze przychodowe w składzie:
1) Agnieszka Szreiber
2) Justyna Malak
2. Zespół spisowy do przeprowadzenia spisu z natury zapasów oleju opałowego, napędowego i paliwa w samochodzie służbowym metodą „tankowania do pełnego zbiornika” w dniu 30.12.2022 r. lub w innym poprzedzającym dniu, w którym dany pojazd będzie wykorzystywany po raz ostatni w 2022 r. w składzie:
1) Dariusz Jurak
2) Michał Jabłoński
3. Zespół spisowy do weryfikacji składników majątkowych – grunty w składzie:
1) Jolanta Trzecińska
2) Agnieszka Grzywacz
§4. Pracownicy Referatu Finansowego przeprowadzą inwentaryzację w formie potwierdzenia oraz weryfikacji sald. Poprawnie sporządzona weryfikacja wymaga sprawdzenia salda kont 080 przez właściwych pracowników merytorycznych Urzędu, Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych, salda konta 020 przez specjaslistę ds. informatyki – do 5 lutego 2023 r., salda konta 221 prowadzonego dla należności podatkowych przez pracowników Referatu Podatków i Opłat do dnia 15 lutego 2023 r.
§5. Inwentaryzację należy przeprowadzić w terminie określonym w harmonogramie, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§6. Termin rozliczenia inwentaryzacji ustala się na dzień 15 lutego 2023 r. z wyłączeniem inwentaryzacji dotyczącej weryfikacji sald kont przeprowadzanej przez pracowników Referatu Finansowego, której ostateczny termin rozliczenia ustala się na 20 marca 2023 r.
§7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.