Zarządzenie nr 68/2022
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku do prowadzenia postępowań w sprawach dodatku węglowego. |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005 i 1079), art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r. poz.1692) zarządzam, co następuje:
§ 1. Upoważniam Panią Jadwigę Drzycimską - Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku węglowego, w tym do wydawania i przekazywania informacji wnioskodawcom o przyznaniu dodatku węglowego oraz wydawania decyzji w sprawach odmowy przyznania dodatku węglowego, uchylenia lub rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego.
§ 2. 1. Upoważnienie wydaje się na czas nieokreślony.
2. Upoważnienie wygasa z chwilą odwołania lub rozwiązania stosunku pracy.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
UZASADNIENIE
W dniu 12 sierpnia 2022 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym. Przedmiotowe wsparcie zostało wprowadzone w celu zrekompensowania wzrostu kosztów węgla kamiennego, brykietu, peletu zawierającego co najmniej 85% węgla kamiennego w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej w roku 2022. Zgodnie z art. 2 ust. 16 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym przyznanie przez wójta dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku węglowego, uchylenia lub rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego wymagają wydania decyzji. Natomiast wójt w sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku i przyznania dodatku węglowego przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego musi zostać poinformowany o możliwości odebrania od organu realizującego wsparcie informacji o przyznaniu dodatku węglowego. Wójt, zgodnie z regulacją art. 3 ust. 2 może w formie pisemnej upoważnić Kierownika ośrodka pomocy społecznej do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących ustalania prawa do dodatku węglowego, w tym do wydawania i przekazywania informacji oraz wydawania decyzji wymienionych w art. 2 ust. 16 ustawy o dodatku węglowym.