W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Zarządzenie nr 68/2022

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy
z dnia
w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku do prowadzenia postępowań w sprawach dodatku węglowego.
Status obowiązujące

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005 i 1079), art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r. poz.1692) zarządzam, co następuje:
§ 1.  Upoważniam Panią Jadwigę Drzycimską - Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku węglowego, w tym do wydawania i przekazywania informacji wnioskodawcom o przyznaniu dodatku węglowego oraz wydawania decyzji w sprawach odmowy przyznania dodatku węglowego, uchylenia lub rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego.   

§ 2.  1. Upoważnienie wydaje się na czas nieokreślony.
        2. Upoważnienie wygasa z chwilą odwołania lub rozwiązania stosunku pracy.    

§ 3.  Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku. 
§ 4.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

UZASADNIENIE

W dniu 12 sierpnia 2022 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 sierpnia  2022 r. o dodatku węglowym. Przedmiotowe wsparcie zostało wprowadzone w celu zrekompensowania wzrostu kosztów węgla kamiennego, brykietu, peletu zawierającego co najmniej 85% węgla kamiennego w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej w roku 2022.  Zgodnie z art. 2 ust.  16 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym przyznanie przez wójta dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku węglowego, uchylenia lub rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego wymagają wydania decyzji. Natomiast wójt w sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku i przyznania dodatku węglowego przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego musi zostać poinformowany o możliwości odebrania od organu realizującego wsparcie informacji o przyznaniu dodatku węglowego. Wójt, zgodnie z regulacją art. 3 ust. 2 może w formie pisemnej upoważnić Kierownika ośrodka pomocy społecznej do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących ustalania prawa do dodatku węglowego, w tym do wydawania i przekazywania informacji oraz wydawania decyzji wymienionych w art. 2 ust. 16 ustawy o dodatku węglowym.

Powiadom znajomego