W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Zarządzenie nr 35/2022

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy
z dnia
w sprawie przedstawienia Radzie Gminy Osielsko i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy sprawozdania z wykonania budżetu gminy Osielsko za 2021 rok oraz informacji o stanie mienia komunalnego gminy Osielsko.
Status obowiązujące

Na podstawie art. 267 ust. 1 pkt 1 i 3, ust. 2 i 3 oraz art. 269 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, poz. 1535, poz. 1773, poz. 1927, poz. 1981, poz. 2270, Dz. U. z 2022 r. poz. 583),  par. 4 b Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie określenia innych terminów wypełniania obowiązków w zakresie ewidencji oraz w zakresie sporządzenia, zatwierdzenia, udostepnienia i przekazania do właściwego rejestru , jednostki lub organu sprawozdań lub informacji (Dz.U. z 2021 r. poz. 1832, Dz. U. z 2022 r. poz. 561)  zarządzam, co następuje:

§ 1. Przedstawić Radzie Gminy Osielsko i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Osielsko za rok 2021 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego gminy Osielsko - stanowiące załącznik do Zarządzenia.

§ 2. Wykonanie podstawowych wielkości uchwały budżetowej gminy Osielsko na rok 2021 kształtuje się następująco:
1. Dochody
1) Planowane dochody budżetu w kwocie 117.511.170,04 zł zwiększone zostały w ciągu roku o kwotę 19.022.732,52 zł i po zmianach wynoszą 136.533.902,56 zł. W tym:
a) planowane dochody bieżące – 123.965.528,62 zł,
b) planowane dochody majątkowe – 12.568.373,94 zł. 
2) Dochody zostały zrealizowane w kwocie 146.823.547,69 zł, co stanowi 107,5 % planu. 
W  tym:
a) dochody bieżące – 131.564.978,81 zł, co stanowi 106,1 % planu.
b) dochody majątkowe – 15.258.568,88 zł, co stanowi 121,4 % planu.

2. Wydatki 
1) Planowane wydatki budżetu w kwocie 136.811.170,04 zł zwiększone zostały w ciągu roku o kwotę 10.938.732,52 zł. Po zmianach wynoszą 147.749.902,56 zł. W tym:
a) planowane wydatki bieżące – 101.782.231,33 zł,
b) planowane wydatki majątkowe -  45.967.671,23zł.

2) Wydatki zostały zrealizowane w kwocie 133.260.696,19 zł co stanowi 90,2 % planu. 
W tym:
a) wydatki bieżące – 94.242.101,27  zł, co stanowi 92,6 % planu,
b) wydatki majątkowe – 39.018.594,92 zł, co stanowi 84,9 % planu.

3. Planowany deficyt budżetu w kwocie 19.300.000,00 zł w ciągu roku zmniejszony został o kwotę 8.084.000,00 zł do wysokości – 11.216.000,00 zł. Wynik budżetu to nadwyżka w kwocie – 13.562.851,50 zł.

4. Wydatki na inwestycje zaplanowane zostały w kwocie 40.814.949,78 zł. W ciągu roku zwiększone zostały o 5.152.721,45 zł do kwoty 45.967.671,23 zł. Wykonanie wyniosło 39.018.594,92 zł, co stanowi 84,9 % planu.    

5.  Przychody i rozchody budżetu
1) Uchwalone przychody budżetu w kwocie 26.350.100,00 zł zmniejszone zostały w ciągu roku o kwotę 8.084.000,00 zł. Po zmianach wynoszą 18.266.100,00 zł. Przychody wykonane zostały w kwocie 21.067.279,40 zł.
2) Uchwalone rozchody budżetu w kwocie 7.050.100,00 zł pozostały bez zmian. Stanowi je spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tyt. pożyczek i kredytów. Rozchody wykonane zostały w kwocie 7.050.100,00 zł.

6.  Zaplanowano na rok 2021 limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na: 
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy w kwocie – 7.000.000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie – 19.300.000,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów – w kwocie 5.700.000,00 zł.
W ciągu roku limit na finansowanie planowanego deficytu budżetu został zmniejszony do kwoty 10.000.000,00 zł, limit na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 5.700.000,00 zł został wykreślony. Limit na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 7.000.000,00 zł nie został wykorzystany.

7. Ustalone plany dochodów i wydatków budżetu gminy związane ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu wynikającymi z odrębnych ustaw:
1) Ustalono dochody w kwocie 360.000,00 zł z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki w kwocie 360.000,00 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii. W ciągu roku planowane dochody wydatki zostały zwiększone o 47.600,00 zł do kwoty – 407.600,00 zł. Realizacja dochodów wynosiła 435.108,27 zł –106,7 % planu. Realizacja wydatków wynosiła 320.335,56 zł. co stanowi 78,6 % planu.

2) Ustalono  dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki finansowane z tych opłat w wysokości 8.000,00 zł. W ciągu roku  planowane dochody i wydatki zostały zwiększone o 4.000,00 zł do kwoty 12.000,00 zł. Wykonanie dochodów i wydatków wyniosło 9.011,16 zł, co stanowi 75,1 % planu. 

3) Ustalono dochody w kwocie 3.780.000,00 zł z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 3.780.000,00 zł na realizację zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu w czystości i porządku w gminach. W ciągu roku planowane dochody i wydatki nie uległy zmianie. Realizacja dochodów wynosiła – 3.564.670,60 zł – 94,3 % planu. Realizacja wydatków wynosiła – 3.761.281,59 zł co stanowi 99,5 % planu.

4) Ustalone dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości – 17.300,00 zł. W ciągu roku  plan nie uległ zmianie. Wykonanie dochodów wynosiło – 138.063,89 zł, co stanowi 798,1 % planu.

5) Ustalone dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości – 21.622.832,00 zł zwiększone zostały o kwotę – 5.413.772,46 zł. Po zmianie wynoszą – 27.036.604,46 zł. Dochody zostały wykonane w kwocie 26.947.881,14 zł  co stanowi 99,7 % planu i wydatki zostały wykonane w kwocie -  26.947.851,49 zł co stanowi 99,7 % planu.

6) Ustalony plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wykonywanych w drodze porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1.000,00 zł został zwiększony o 42.923,00 z i wynosił po zmianie 43.923,00 zł. Dochody zostały wykonane w kwocie 40.411,19 zł co stanowi 92 % planu. Wydatki były wykonane w kwocie 40.411,19 zł co stanowi 92 % planu.

7) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego ustalone zostały w kwotach:
a) planowane dochody w kwocie 52.134,00 zł zostały zwiększone o kwotę 79.500,00 zł; po zmianie plan wynosił 131.634,00 zł; wykonanie wynosiło 115.931,04 zł, co stanowi 88,1 % planu;
b) planowane wydatki w kwocie – 4.896.055,00 zł zostały zmniejszone o kwotę 1.000.500,00 zł; po zmianach planowane wydatki wynosiły – 3.895.555,00 zł; wykonane zostały w kwocie – 3.129.021,98 zł co stanowi – 80,3 % planu. 

8. Ustalone wydatki sołectw w ramach funduszu sołeckiego wynosiły 445.391,43 zł. Wykonanie wynosiło 412.994,67 zł, co stanowi 92,7 % planu.

9. Planowane dotacje udzielane z budżetu gminy w kwocie 16.681.599,50 zł zostały zwiększone  o 990.006,00 zł. i wyniosły po zmianie 17.671.605,50 zł, w tym: 
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych – 11.571.975,50 zł,
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych – 6.099.630,00 zł.
W ciągu roku przekazano dotacje na ogólną kwotę – 15.883.377,24 zł, co stanowi 89,9 % planu. W tym:
1)  dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych – 10.079.408,63 zł,
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych – 5.803.968,61 zł.

10. Określone przychody samorządowego zakładu budżetowego w kwocie 16.044.300,00 zł zwiększone zostały o 3.593.500,00 zł i wyniosły po zmianie – 19.637.800,00 zł. Koszty w kwocie 15.924.300,00 zł zwiększone zostały o 3.245.994,00 zł i wyniosły po zmianie –  19.170.294,00 zł. 
1) przychody zostały wykonane w kwocie 16.937.965,56 zł, co stanowi 86,3 % planu,
2) koszty zostały wykonane w kwocie 16.808.165,64 zł, co stanowi 87,7 % planu.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

                                                         
                                                             
Uzasadnienie:

Zgodnie z art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Wójt Gminy Osielsko w terminie do 31 marca roku następującego po roku budżetowym przedkłada Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Osielsko za rok 2021 i informację o stanie mienia komunalnego gminy.
Na mocy Rozporządzenia Ministra  Finansów z dnia 7 marca 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia innych terminów wypełniania obowiązków w zakresie ewidencji oraz w zakresie sporządzenia, zatwierdzenia, udostępnienia i przekazania do właściwego rejestru, jednostki lub organu sprawozdań lub informacji : "Terminy określone 
w art. 267 ust. 1 i 3 oraz art. 270 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, przypadające w 2022 r., przedłuża się o 30 dni”.


Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Osielsko za 2021 rok oraz informacja o stanie mienia komunalnego gminy Osielsko.

Powiadom znajomego