Zarządzenie nr 39/2020
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy Kierownika Urzędu Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. Przeprowadzić inwentaryzację na dzień 31 grudnia 2020 roku:
1) Drogą spisu z natury:
a) materiałów i zapasów będących na stanie Urzędu Gminy,
b) druków ścisłego zarachowania.
2) Drogą uzyskania potwierdzenia sald:
a)według stanu na dzień 31 grudnia 2020 roku:
- środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych,
- salda pożyczek i kredytów,
b)według stanu na dzień 30 listopada 2020 roku:
- sald należności z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych, należności publiczno-prawnych, należności od osób nieprowadzących pełnych ksiąg rachunkowych oraz należności od pracowników.
3) W drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami
i weryfikacji składników według stanu na dzień 31.12.2020 r.
a) wartości niematerialnych i prawnych,
b) środków trwałych w budowie,
c) środków trwałych - grunty,
d) rozrachunków urzędu gminy,
e) fundusze.
§ 2. Do przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
1) Ania Bilawska – przewodnicząca komisji
2) Justyna Janicka – członek
3) Agnieszka Rydelek – członek
§ 3. Powołuje się następujące zespoły spisowe:
1.Zespół spisowy, który dokona spisu z natury druków ścisłego zarachowania, w tym czeki i kwitariusze przychodowe w składzie:
1) Agata Klett
2) Justyna Magiera
2.Zespół spisowy do przeprowadzenia spisu z natury zapasów oleju opałowego, napędowego i paliwa w samochodzie służbowym metodą „tankowania do pełnego zbiornika” w dniu 31.12.2020 r. lub w innym poprzedzającym dniu, w którym dany pojazd będzie wykorzystywany po raz ostatni w 2020 r. w składzie:
1) Marta Lewandowska
2) Michał Jabłoński
3.Zespół spisowy do weryfikacji składników majątkowych – grunty w składzie:
1) Jolanta Trzecińska
2) Agnieszka Grzywacz
§ 4. Pracownicy Referatu Finansowego przeprowadzą inwentaryzację w formie potwierdzenia oraz weryfikacji sald. Poprawnie sporządzona weryfikacja wymaga sprawdzenia salda kont 080 przez pracowników merytorycznych do dnia 5 lutego 2021 r., salda konta 221 prowadzonego dla należności podatkowych przez pracowników Referatu PiO do dnia 15 lutego 2021 r, salda konta 020 przez specjalistę ds. informatyki.
§ 5. Inwentaryzację należy przeprowadzić w terminie od 30 listopada 2020 r. do 15 stycznia 2021 r. według harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik Załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 6. Termin rozliczenia inwentaryzacji ustala się na dzień 15 lutego 2021 r. z wyłączeniem inwentaryzacji dotyczącej weryfikacji sald kont przeprowadzanej przez pracowników Referatu Finansowego, której ostateczny termin rozliczenia ustala się na 20 marca 2021 r.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.