Zarządzenie nr 23/2020
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | przedstawienia Radzie Gminy Osielsko i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy sprawozdania z wykonania budżetu gminy Osielsko za 2019 rok oraz informacji o stanie mienia komunalnego gminy Osielsko |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art. 267 ust. 1 pkt 1 i 3, ust. 2 i 3 oraz art. 269 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z 2018 r. poz. 2245, z 2019 r., poz. 1649, z 2020 r. poz. 284, poz. 374) zarządzam, co następuje:
§ 1. Przedstawić Radzie Gminy Osielsko i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Osielsko za rok 2019 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego gminy Osielsko - stanowiące załącznik do Zarządzenia.
§ 2. Wykonanie podstawowych wielkości uchwały budżetowej gminy Osielsko na rok 2019 kształtuje się następująco:
1. Dochody
1) Planowane dochody budżetu w kwocie 92.780.836,50 zł. zwiększone zostały w ciągu roku o kwotę 14.582.589,43 zł. i po zmianach wynoszą 107.363.425,93 zł. W tym:
a) planowane dochody bieżące – 100.227.185,66 zł,
b) planowane dochody majątkowe – 7.136.240,27 zł.
2) Dochody zostały zrealizowane w kwocie 111.745.628,07 zł, co stanowi 104,1 % planu.
W tym:
a) dochody bieżące – 101.588.643,64 zł, co stanowi 101,4 % planu.
b) dochody majątkowe – 10.156.984,43 zł, co stanowi 142,3 % planu.
2. Wydatki
1) Planowane wydatki budżetu w kwocie 109.555.836,50 zł. zwiększone zostały w ciągu roku o kwotę 10.195.774,43 zł. Po zmianach wynoszą 119.751.610,93 zł. W tym:
a) planowane wydatki bieżące – 80.053.555,93 zł,
b) planowane wydatki majątkowe – 39.698.055,00 zł.
2) Wydatki zostały zrealizowane w kwocie 110.018.592,44 zł. co stanowi 91,9 % planu.
W tym:
a) wydatki bieżące – 76.250.011,57 zł, co stanowi 95,2 % planu,
b) wydatki majątkowe – 33.768.580,87 zł, co stanowi 85,1 % planu.
3. Planowany deficyt budżetu w kwocie 16.775.000,00 zł w ciągu roku zmniejszony został
o kwotę 4.386.815 zł do wysokości – 12.388.185,00 zł. Wynik budżetu to nadwyżka
w kwocie – 1.727.035,63 zł.
4. Wydatki na inwestycje zaplanowane zostały w kwocie 39.955.050,00 zł. W ciągu roku zmniejszone zostały o 256.995,00 zł do kwoty 39.698.055,00 zł. Wykonanie wyniosło 33.768.580,87 zł, co stanowi 85,1 % planu.
5. Przychody i rozchody budżetu
1) Uchwalone przychody budżetu w kwocie 20.298.750,00 zł zmniejszone zostały w ciągu roku o kwotę 4.386.815,00 zł. Po zmianach wynoszą 15.911.935,00 zł. Przychody wykonane zostały w kwocie 18.366.377,46 zł.
2) Uchwalone rozchody budżetu w kwocie 3.523.750,00 zł pozostały bez zmian. Stanowi je spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tyt. pożyczek i kredytów. Rozchody wykonane zostały w kwocie 3.523.750,00 zł.
6. Zaplanowano na rok 2019 limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 5.000.000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 16.775.000,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek
i kredytów – w kwocie 1.028.750,00 zł.
W ciągu roku limit na finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 16.775.000,00 zł. został zmniejszony do kwoty 5.300.000,00 zł, limit na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 1.028.750,00 zł. został wykreślony. Limit na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 5.000.000,00 zł. nie został wykorzystany.
7. Ustalone plany dochodów i wydatków budżetu gminy związane ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu wynikającymi z odrębnych ustaw:
1) Ustalono dochody w kwocie 320.000,00 zł z tytułu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki w kwocie 320.000,00 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii. W ciągu roku wydatki zostały zwiększone o 61.500,00 zł. do kwoty – 381.500,00 zł.
Realizacja dochodów wynosiła 347.791,14 zł –108,7 % planu. Realizacja wydatków wynosiła 372.886,73 zł. co stanowi 97,7 % planu.
2) Ustalone dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki finansowane z tych opłat w wysokości 28.000,00 zł pozostały bez zmian. Wykonanie dochodów wyniosło 6.761,09 zł, co stanowi 24,1 % planu. Wykonanie wydatków wynosiło 6.761,09 zł, co stanowi 24,1 % planu.
3) Ustalono dochody w kwocie 2.210.000,00 zł z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 2.210.000,00 zł na realizację zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu w czystości i porządku w gminach. W ciągu roku dochody i wydatki zostały zwiększone o 45.000,00 zł. do kwoty – 2.255.000,00 zł.
Realizacja dochodów wynosiła 2.130.999,56 zł – 94,5 % planu. Realizacja wydatków wynosiła 2.230.303,83 zł. co stanowi 98,9 % planu.
4) Ustalone dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości – 17.100,00 zł. W ciągu roku uległy zwiększeniu o 2.700,00 zł. Po zmianie 19.800,00 zł. Wykonanie dochodów wynosiło 137.012,55 zł, co stanowi 692 % planu.
5) Ustalone dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 10.170.868,00 zł zwiększone zostały o kwotę 9.247.754,14 zł. Po zmianie wynoszą 19.418.622,14 zł i wykonane zostały w wysokości 19.324.525,17 zł co stanowi 99,5 % planu.
6) Ustalony plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wykonywanych
w drodze porozumień z organami administracji rządowej pozostał bez zmian i wynosił 1.000,00 zł. Wykonany został w 100 %.
7) Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego ustalone zostały
w kwotach:
a) planowane dochody w kwocie 451.937,96 zł zostały zmniejszone o 142.118,02 zł; po zmianie plan wynosił 309.819,94 zł; wykonanie wynosiło 261.877,09 zł, co stanowi 84,5 % planu;
b) planowane wydatki w kwocie – 4.284.394,00 zł zostały zwiększone o 34.102,00 zł; po zmianach planowane wydatki wynosiły 4.318.496,00 zł; wykonane zostały w kwocie 2.342.187,59 zł. co stanowi 54,2 %.
8. Ustalone wydatki sołectw w ramach funduszu sołeckiego wynosiły 346.750,66 zł. Wykonanie wynosiło 327.760,11 zł, co stanowi 94,5 % planu.
9. Planowane dotacje udzielane z budżetu gminy w kwocie 14.940.723,76 zł zostały zmniejszone o 1.635.636,00 zł. i wyniosły po zmianie 16.576.359,76 zł. W tym:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych – 12.039.425,76 zł,
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych – 4.536.934,00 zł.
W ciągu roku przekazano dotacje na ogólną kwotę 13.199.855,74 zł, co stanowi 79,6% planu. W tym:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych - 8.933.913,54 zł,
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych - 4.265.942,20 zł.
10. Określone przychody samorządowego zakładu budżetowego w kwocie 16.786.400,00 zł. zwiększone zostały o 660.000,00 zł. i wyniosły po zmianie – 17.446.400,00 zł. Koszty
w kwocie 16.591.983,00 zł zwiększone zostały o 660.000,00 zł i wyniosły – 17.251.983 zł.
1) przychody zostały wykonane w kwocie 15.819.486,15 zł, co stanowi 90,7 % planu.
2) koszty zostały wykonane w kwocie 15.618.568,96 zł, co stanowi 90,5 % planu.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie:
Zgodnie z art. 267 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Wójt Gminy Osielsko w terminie do 31 marca roku następującego po roku budżetowym przedkłada Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Osielsko za rok 2019 i informację o stanie mienia komunalnego gminy.