Zarządzenie nr 3/2020
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy Kierownika Urzędu Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Osielsko. |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 506 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Osielsko (określonym Zarządzeniem
Nr 55/04 z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 18a. otrzymuje brzmienie:
„§ 18a. 1. Do zadań Zastępcy Wójta Gminy Osielsko należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw Gminy w zakresie określonym w udzielonych przez Wójta upoważnieniach i pełnomocnictwach;
2) sprawowanie nadzoru nad działalnością jednostek organizacyjnych gminy Osielsko, za wyjątkiem Gminnego Zakładu Komunalnego w Żołędowie, w tym:
a)monitorowanie realizacji zadań przez jednostki,
b) cykliczne odbywanie narad z dyrektorami/kierownikami w celu omawiania stopnia realizacji zadań,
c) nadzór nad przygotowywaniem przez jednostki projektów aktów prawnych (uchwał i zarządzeń);
3) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań Gminy w przedmiocie współpracy
z organizacjami pozarządowymi;
4) opracowywanie projektów kierowniczych aktów prawnych dotyczących podmiotów określonych w punkcie 2 oraz nadzór nad przygotowywaniem projektów aktów prawnych przez pracownika Urzędu w zakresie określonym w punkcie 3i współdziałanie w tym zakresie z Sekretarzem Gminy;
5) wykonywanie czynności należących do Sekretarza Gminy w przypadku jego nieobecności w zakresie powierzonym dodatkowo przez Wójta.
2. Szczegółowy zakres obowiązków powierzonych Zastępcy Wójta może zostać określony odrębnym dokumentem.
3. Zastępca Wójta przejmuje zadania Wójta w przypadkach określonych w ustawie.
2) § 19 otrzymuje brzmienie:
„§ 19.1. Do zadań Sekretarza Gminy Osielsko należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw Gminy w zakresie określonym w udzielonych przez Wójta upoważnieniach i pełnomocnictwach;
2) wykonywanie zadań zapewniających sprawne funkcjonowanie Urzędu, w tym:
a) realizowanie – we współdziałaniu z Wójtem – polityki kadrowej i płacowej
w Urzędzie,
b) sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy w Urzędzie w tym nad przestrzeganiem dyscypliny pracy i obsługą Obywateli,
c) dokonywanie analiz potrzeb zmian kadrowych w związku z intensywnym rozwojem Gminy,
d) opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego,
e) bezpośredni nadzór pracy Kierownika Referatu Organizacyjnego w tym
w szczególności nadzór nad przestrzeganiem przepisów instrukcji kancelaryjnej,
f) bezpośredni nadzór pracy samodzielnego stanowiska ds. obsługi organów gminy, spraw kultury i BIP oraz współdziałanie w tym zakresie
z Przewodniczącym Rady Gminy, który na podstawie art. 21a ustawy
o samorządzie gminnym wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego
w stosunku do pracowników wykonujących zadania związane
z funkcjonowaniem Rady Gminy,
g) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego w sprawach organizacyjnych wobec pracowników Urzędu wskazanych w załączniku Nr 1 do Regulaminu,
h) wykonywanie zadań określonych w odrębnych zarządzeniach Wójta dotyczących naboru pracowników, odbywania przez pracowników służby przygotowawczej oraz ich oceniania,
i) przygotowywanie projektów zarządzeń Wójta oraz poleceń Wójta
w przedmiocie spraw dotyczących funkcjonowania Urzędu oraz nadzór nad przygotowywaniem projektów zarządzeń Wójta przez innych pracowników Urzędu za wyjątkiem zarządzeń dotyczących spraw finansowych nad którymi sprawuje nadzór Skarbnik,
j) monitorowanie zmian w obowiązujących przepisach prawa oraz zapewnienie obsługi prawnej urzędu.
2. Sekretarz bierze udział w posiedzeniach komisji Rady Gminy w sprawach należących do jego kompetencji.
3. Sekretarz wykonuje czynności za pracodawcę z zakresu prawa pracy wobec Wójta za wyjątkiem czynności zastrzeżonych w ustawie o pracownikach samorządowych dla Rady Gminy i Przewodniczącego Rady Gminy.
4. Do zadań Sekretarza należy dodatkowo:
a) koordynacja kontroli zarządczej na podstawie odrębnego zarządzenia Wójta,
b) odpowiedzialność za przygotowywanie materiałów do sprawozdań Wójta składanych na sesjach Rady Gminy z działalności między sesjami,
c) odpowiedzialność za przygotowywanie materiałów do sporządzenia raportu
o stanie Gminy w zakresie dotyczącym zadań realizowanych przez Urząd oraz koordynacja przygotowania materiałów przez gminne jednostki
i współdziałanie w tym zakresie z Zastępcą Wójta,
d) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
5. Szczegółowy zakres obowiązków powierzonych Sekretarzowi może zostać określony odrębnym dokumentem.
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 33 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym: „Organizację i zasady funkcjonowania urzędu gminy określa regulamin organizacyjny, nadany przez wójta w drodze zarządzenia”. Na podstawie art. 33 ust. 4 powołanej ustawy: „Wójt może powierzyć prowadzenie określonych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy”.
W niniejszym Zarządzeniu dokonano nowelizacji kompetencji Zastępcy Wójta oraz Sekretarza uwzględniając przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz akty wewnętrzne.