W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Uchwała nr II/3/2024

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy
z dnia
w sprawie zmiany budżetu gminy Osielsko na 2024 rok
na podstawie Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.) oraz art. 211-215, 219, 222, 235-237, 239, 242, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 poz. 1270 ze zm.) Rada Gminy Osielsko uchwala co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 1430

§ 1. W uchwale Rady Gminy Osielsko Nr IX/73/2023 z dnia 19 grudnia 2023 r.  w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2024 zmienionej uchwałą Rady Gminy Osielsko Nr I/1/2024 z dnia 23 stycznia 2024 r. oraz Zarządzeniem Wójta Gminy Osielsko Nr 7/2024  z dnia 15 stycznia 2024 r., Nr 12/2024 z dnia 26 stycznia 2024 r., Nr 17/2024 z dnia 5 lutego 2024 r.,  Nr 19 /2024 z dnia 9 lutego 2024 r.   wprowadza się następujące zmiany;
1) dochody budżetu w wysokości 154.261.958,35 zł zwiększa się o 295.971 zł, po zmianie  154.557.929,35 zł,  w tym: 
a) dochody bieżące w kwocie –  136.682.575,69 zł,
b) dochody majątkowe w kwocie  – 17.875.353,66 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1;
2) wydatki budżetu w wysokości 182.387.333,36 zł, zwiększa się o 1.568.757,70 zł, po zmianie 183.956.091,06 zł, w tym:
a) wydatki bieżące w wysokości – 116.312.831,06 zł,
b) wydatki majątkowe w wysokości – 67.643.260,00zł, zgodnie z załącznikiem nr 2; 
3) określa się limity wydatków na zadania inwestycyjne, zgodnie z załącznikiem nr 3;
4) określa się kwotę planowanego deficytu budżetu gminy w wysokości 29.398.161,71 zł, źródłem pokrycia planowanego deficytu będzie:
a) kredyt w kwocie 27.245.000 zł,
b) przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach – 1.278.422,71 zł, 
c) wolne środki z lat ubiegłych 874.739 zł;
5) określa się łączną kwotę planowanych przychodów i rozchodów budżetu:
a) przychody w wysokości – 40.948.161,71 zł,
b) rozchody w wysokości 11.550.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały;
6) ustala się plan dochodów i wydatków budżetu gminy z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych i z tytułu wpływów z części opłat za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i zadań określonych w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały; 
7) ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy:
a) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych,
b) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych,  zgodnie z załącznikiem nr 13 do uchwały;
8) określa się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego,  zgodnie z załącznikiem nr 14 do uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy. 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


UZASADNIENIE
Dokonuje się zmian uchwały budżetowej gminy Osielsko na rok 2024 polegających na między inn:

1. Zwiększa się wydatki na realizację Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o kwotę 114.657,70 zł – dział 851 rozdział 85154, tj. o kwotę niewykorzystanych środków w roku 2023 na realizację  gminnych programów: Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii.
2. Planuje się dochody z tytułu kar umownych w kwocie 125.000 zł – dział 926, rozdział 92601.
3. Na wniosek Kierownika GOPS – zwiększa się dochody budżetu z tytułu zwrotu pobranych nienależnie w latach ubiegłych świadczeń i odsetek z tego tytułu o kwotę 9.700 zł;  dział 852, rozdział 85230 - 600 zł, dział 855 rozdział 85502 – 9.100 zł i ustala się plan wydatków z przeznaczeniem na zwrot tych świadczeń z odsetkami do budżetu państwa – dział 855 rozdział 85502 – 9.100 zł.
4. W dniu 5 lutego 2024 r wpłynęła informacja z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie, że została zatwierdzona kwota dofinansowania UE dla projektu „Budowa miasteczka rowerowego na dz. 546/35 przy ul. Bałtyckiej w Osielsku” – 453.271 zł; Zwiększa się planowane dochody budżetu w roku 2024 o kwotę 453.271 zł; dział 926, rozdział 92695 – 447.100 zł, dział 750, rozdział 75023 - 4.437,77 zł, rozdział 75075 – 1.733,23 zł.
5. Gmina otrzymała dofinansowanie ze środków z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dla zadania: „Budowa drogi dla pieszych i rowerów przy ul. Nowowiejskiej w Jarużynie” 
w kwocie 292.000 zł. Dochód wpłynął na rachunek gminy w roku 2023 w dniu 28.12.2023 r., planowany jest w roku 2024; zmniejsza się planowane dochody w roku 2024 o kwotę 292.000 zł – dział 600, rozdział 60016.
6. Na wniosek Kierownika GOPS w Osielsku dokonuje się zmian w planie wydatków budżetu w dziale 852 Pomoc społeczna, w rozdziale 85228 – Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w związku z planowaną realizacją tzw. „usług sąsiedzkich” wspartych częściowym finansowaniem z dotacji celowej budżetu państwa w ramach programu „Korpus Wsparcia Seniora”. Świadczenie usług planuje się w okresie III – XII 2024 r. na rzecz seniorów w wieku 60 lat i więcej, mających problemy z samodzielnym funkcjonowaniem ze względu na stan zdrowia, prowadzących samodzielnie gospodarstwa domowe lub mieszkających z osobami bliskimi, które nie są w stanie zapewnić im wystarczającego wsparcia.
7. Rozdysponowuje się kwotę 365.000 zł rezerwy celowej na realizację zadań w ramach inicjatywy lokalnej. Zwiększa się o taką kwotę wydatki w dziale 010 rozdział 01043. 
W ramach inicjatywy lokalnej realizowane będą zadania:
1) Budowa odcinka sieci wodociągowej na działkach nr 78/45 i 78/419 oraz 559/10 ul. Homarowa w Niemczu. Planowany koszt zadania 190.000 zł. Wnioskodawca zobowiązuje się pokryć 41 % wartości zadania;
2) Budowa odcinka sieci wodociągowej na działce nr 43/62, 43/35 ul. Przytulna w Jarużynie. Planowany koszt zadania 130.000 zł. Wnioskodawca zobowiązuje się pokryć 41 % wartości zadania;
3) Budowa odcinka sieci wodociągowej na działce nr 241/10, 241/5, 241/17 celem podłączenia działki nr 235/9 w Bożenkowie. Planowany koszt zadania 45.000 zł. Wnioskodawca zobowiązuje się pokryć 41 % wartości zadania;
8. Na wniosek Kierownika Referatu Inwestycji i Zamówień Publicznych zwiększa się wydatki bieżące budżetu o kwotę 25.000 zł z przeznaczeniem na wykonanie 3 szt. wiat – 2 szt. ul. Krakowska i 1 szt. ul. Pałacowa w Żołędowie oraz wykonanie około 100 szt. nowych ramek do rozkładów jazdy – część brakuje już na dziś a część ramek jest w bardzo złym stanie technicznym – dział 600, rozdział 60004 oraz zwiększa się wydatki na inwestycje o kwotę 1.420.000 zł, z przeznaczeniem na: 
1) Dodaje się zadanie pn. „Budowa zatoki autobusowej w ciągu drogi powiatowej 1508C – ul. Centralna przy skrzyżowaniu z Orzechową w Osielsku”, planowane nakłady 300.000 zł – dział 600 rozdział 60004;
2) W wyniku postępowania przetargowego na realizację zadania: „Budowa oświetlenia ul. Szosa Gdańska w Osielsku od ul. Ziołowej do ul. Kąty w Osielsku” zwiększa się wydatki na ten cel o kwotę 220.000 zł – dział 900, rozdział 90015;
3) Dodaje się zadanie: „Budowa zaplecza socjalnego przy boisku na ul. Matejki w Niemczu”, planowane wydatki w roku 2024 – 480.000 zł. Kontynuacja zadania z ubiegłego roku. W dniu 14.06.2023 r. podpisana została umowa z wykonawcą na realizację w/w zadania. Prace nie zostały ukończone w terminie umownym. W roku 2023 nastąpiło częściowe rozliczenie zadania. Wykonawca w dniu 08.01.2024 r. zgłosił zakończenie prac. W związku z powyższym, aby możliwe było końcowe rozliczenie konieczne jest ponowne wprowadzenie zadania i zabezpieczenie odpowiednich środków na zapłatę dla wykonawcy i inspektora nadzoru inwestorskiego. W związku z niedotrzymaniem terminu wykonania przedmiotu umowy naliczona zostanie kara umowna; dział 926, rozdział 92601;
9. Ustala się wydatki na wypłatę odszkodowania za grunty przejęte pod planowaną budowę drogi – ul. Szczecińskiej w Wilczuw kwocie 420.000 zł – dział 600, rozdział 60016.
10. Zmiany wydatków w ramach działów.
11. Przychody po zmianach wyniosą 40.948.161,71 zł, w tym:
1) par. 905 przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach– 1.278.422,71 z tego:
a) pozostałe środki na realizację programu przeciwdziałania alkoholizmowi 
i zwalczania narkomanii – 114.657,70 zł,
b) środki z funduszu Covid 19 – nagroda w konkursie „Najbardziej odporna gmina” – 871.765,01 zł,
c) środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na zadanie: „Budowa drogi dla pieszych i rowerów przy ul. Nowowiejskiej w Jarużynie” –  292.000 zł;
2) par. 950 wolne środki, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy –2.774.739,00 zł,
3) par. 952 przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym – 36.895.000 zł.

Załączniki

Powiadom znajomego