W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

IX/104/2019

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy
z dnia
w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2019
na podstawie art. 263 ust. 2, 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. 2019 poz. 869 ) Rada Gminy Osielsko uchwala co następuje:
status uchwały obowiązująca
§ 1.  Ustala się wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2019
w kwocie 3.879.229,29 zł. Wykaz stanowi załącznik nr 1 >>pobierz do niniejszej uchwały.
 
§ 2.  Wykaz o którym mowa w ust. 1 zawiera plan finansowy wydatków, które nie wygasają
z upływem roku 2019 w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków oraz określa ostateczny termin dokonania każdego wydatku.

§ 3.  Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 4.   Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
  Uzasadnienie
    Art. 263 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych daje możliwość ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2019 roku. Rada Gminy Osielsko na mocy niniejszej uchwały ustala wykaz wydatków niewygasających na łączną kwotę
3.879.229,29 zł. Są to wydatki na zadania  inwestycyjne związane z realizacją umów
w sprawie zamówienia publicznego. Realizacja umów zakończona będzie w roku 2020.  
W tym:    
1.    Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01010  Infrastruktura wodociągowa
i kanalizacyjna – 13.790,00 zł, w tym wydatki na :
1) Prace projektowe  - 13.790,00 zł; dotyczy projektów:
a)    budowa sieci wodociągowej w rejonie  ul. Kolonia - dz. nr 132/6, 61/5 w Jarużynie,          
b)    budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w rejonie ul. Krakowskiej w Niwach,
c)    budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej  wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w rejonie ul. Nabrzeżnej  w Osielsku dz. nr 352/68, 352/115, 352/72.
Umowa zawarta została w marcu 2019 roku. Z uwagi na przedłużające się uzgodnienia dokumentacji projektowych, pomimo wykazania należytej staranności po stronie wykonawcy zakończenie i finansowe rozliczenie prac projektowych dla  zadań  wymienionych  w punkt. 1   nastąpi do końca czerwca 2020 r.  
    
2.    Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01095 Pozostała działalność
50.000,00 zł. Budowa rurociągu odwodnieniowego w rejonie ul. Jana Pawła II i ul. Marsowej w Osielsku  – kwota 50.000,00 zł. Umowa z wykonawcą  zawarta była w 2018 roku. Pomimo wykazania należytej staranności po stronie projektanta  projekt oczekuje na decyzję pozwolenia wodnoprawnego, po uzyskaniu którego dokumentacja zostanie złożona wraz z wnioskiem ZRID. Rozliczenie i finansowanie  zadania nastąpi do
 30 czerwca 2020 r.

3.    Dział 600 – Transport i łączność, rozdział 60016 Drogi publiczne gminne  –
3.486.478,97 zł , w tym wydatki na zadania:  
1)    Przebudowa ul. Smukalskiej oraz Pogodnej i Uroczej w Niemczu – projekt przebudowy ul. Smukalskiej – jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy oraz Pogodnej i Uroczej- rozbudowa
o ciąg pieszo-rowerowy  -  55.350,00 zł. Umowę z wykonawcą zawarto w 2017 roku. Pomimo wykazania należytej staranności po stronie projektanta  projekt oczekuje na wydanie decyzji  ZRID. Finansowanie  zadania  przewidziano do 30 czerwca 2020 r;
2)    Budowa ul. Kochanowskiego w Niemczu wraz ze zbiornikiem odparowującym – projekt ulicy z odwodnieniem - 50.000,00 zł. Umowę z wykonawcą zawarto
w 2018 roku. Pomimo wykazania należytej staranności po stronie projektanta  projekt oczekuje na decyzję pozwolenia wodno prawnego,  po uzyskaniu którego dokumentacja zostanie złożona wraz z wnioskiem ZRID. Finansowanie  zadania  przewidziano do
30 czerwca 2020 r;
3)    Budowa chodnika wzdłuż ul. Lagunowej w Osielsku (około 300 m) – dokumentacja projektowa -  8.610,00 zł. Umowę z wykonawcą zawarto w  2019 roku. Pomimo wykazania należytej staranności po stronie projektanta trwają uzgodnienia z gestorami sieci. Zakończenie i finansowe rozliczenie prac projektowych   nastąpi do końca czerwca 2020 r;
4)    Budowa ul. Kąty w Osielsku i Żołędowie do DK 5 oraz ul. Długiej do ul. Bocznej - 3.369.382,47 zł.  Umowa w sprawie zamówienia publicznego - na roboty budowlane
zawarta została w roku 2019. Ostateczny odbiór robót zaplanowano w grudniu br. Płatność końcową  za  zadanie planuje się w roku 2020;
5)    Rozbudowa ulicy Słonecznej w Osielsku od Kolonijnej do Letniej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Kolonijną – 3.136,50 zł.  Umowę zawarto w 2015 roku. Pomimo wykazania należytej staranności po stronie projektanta  projekt  nie został ostatecznie  zakończony ze względu na opóźnienia w przygotowaniu projektów podziału gruntów. Ostateczne rozliczenie prac oraz finansowanie zadania nastąpi do 30 czerwca 2020 r.  
4.    Dział 750 Administracja publiczna, rozdział 75023 Urzędy gmin (miasta i miasta na prawach powiatu) – 84.870,00 zł.  Rozbudowa Urzędu Gminy – projekt, kwota 84.870,00 zł. Z uwagi na przedłużające się uzgodnienia dokumentacji projektowej zakończenie  i finansowe rozliczenie prac nastąpi do końca czerwca 2020 r.
5.    Dział 801 Oświata i wychowanie, rozdział 80101 Szkoły podstawowe – 37.014,00 zł. Przebudowa boiska piłkarskiego przy Szkole Podstawowej w Żołędowie z zadaszeniem. Umowa z wykonawcą zawarta została w maju 2019 r. Z uwagi na sprawy proceduralne związane z uzyskaniem warunków przyłączeniowych do sieci oraz decyzji lokalizacji celu publicznego, pomimo wykazania należytej staranności po stronie wykonawcy, zakończenie i finansowe rozliczenie prac projektowych dla zadania nastąpi do końca czerwca 2020 r.
6.    Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg  – 173.809,00  zł. Zakończenie i finansowe rozliczenie prac  nastąpi do końca czerwca 2020 r.  w tym:
1)    Budowa oświetlenia ścieżki rowerowej na ul. Starowiejskiej w Jarużynie – 139.359,00 zł. Umowa z wykonawcą na wykonanie robót zawarta była w październiku 2019 roku.  Wydłużenie terminu spowodowane jest brakiem porozumienia pomiędzy wykonawcą budowanego oświetlenia ścieżki a wykonawcą istniejącej ścieżki rowerowej w zakresie przejęcia części gwarancji. Obowiązek zawarcia takiego porozumienia wynika z decyzji Zarządu Powiatu Bydgoskiego.
2)    Rozbudowa ul. Konwaliowej i Różanej w Osielsku – 34.450,00 zł.  Wydłużenie terminu spowodowane jest opóźnieniem producenta  opraw i naświetlaczy  w zakresie produkcji i dostawy.
7.    Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział 92109 Domy
i ośrodki kultury, świetlice i kluby – 5.017,32 zł. w tym: Przebudowa centralnego ogrzewania w budynku świetlicy wiejskiej w Maksymilianowie ul. Kościelna 2 (wymiana źródła ciepła), kwota 5.017,32 zł. Zadanie nie może  zostać zrealizowane w całości
w roku 2019 z uwagi na fakt niezakończenia prac budowlanych prowadzonych  przez Polską Spółkę Gazownictwa - brak możliwości podłączenie budynku świetlicy do sieci gazowej. Finansowe rozliczenie prac nastąpi do końca czerwca 2020 r. Zadanie obejmuje końcowe rozliczenie za roboty budowlane oraz koszt nadzoru za pełnienie funkcji inspektora nadzoru.
8.    Dział 926 Kultura fizyczna, rozdział 92601 Obiekty sportowe – 28.250,00 zł. w tym: Projekt i rozbudowa oświetlenia boiska w Osielsku ul. Centralna – 28.250,00 zł. Wydłużenie terminu spowodowane jest opóźnieniem producenta  opraw i naświetlaczy  
w zakresie produkcji i dostawy. Zakończenie i finansowe rozliczenie prac projektowych dla zadania nastąpi do końca czerwca 2020 r.


Załączniki

Powiadom znajomego