W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

IV/24/2018

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy
z dnia
w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2018
na podstawie art. 263 ust. 2, 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. 2017 poz. 2077 oraz z 2018 r. poz. 62, poz. 1000, poz.1366, poz.1669, poz.1693 ) Rada Gminy Osielsko uchwala co następuje:
status uchwały obowiązująca
§ 1.  Ustala się wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2018
w kwocie 9 160 894,65 zł. Wykaz stanowi załącznik nr 1 >>pobierz do niniejszej uchwały.
 
§ 2.  Wykaz o którym mowa w ust. 1 zawiera plan finansowy wydatków, które nie wygasają
z upływem roku 2018 w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków oraz określa ostateczny termin dokonania każdego wydatku.
§ 3.  Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 § 4.   Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
  
Uzasadnienie
            Art. 263 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych daje możliwość ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2018 roku. Rada Gminy Osielsko na mocy niniejszej uchwały ustala wykaz wydatków niewygasających na łączną kwotę
9 160 894,65  zł. Są to wydatki na zadania  inwestycyjne związane z realizacją umów
w sprawie zamówienia publicznego. Realizacja umów zakończona będzie w roku 2019. 
W tym:           
1.      Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01010  Infrastruktura wodociągowa
i kanalizacyjna – 608 177,90 zł, w tym wydatki na :
 
1)      Projekt budowy sieci wodociągowej w ul. Bocznej i Długiej z przejściem przez drogę krajową do ul. Kąty w Osielsku oraz wodociąg ul. Alberta Schmidta wraz z siecią wodociągową w rejonie ul. Szosa Gdańska  – 22 472,10 zł. Projekt sieci realizowany jest wspólnie z projektem drogowym. Dokumentacja złożona została na pozwolenie na budowę – ZRID w terminie późniejszym niż zakładano z uwagi na przedłużające się uzgodnienia z GDDKiA. W związku z powyższym zakończenie i finansowe rozliczenie prac projektowych dla ww. zadań nastąpi do końca czerwca 2019 r. 
2)          Dokumentacja projektowa budowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Topolowej i przyległych w Osielsku – 41 820,00 zł;
3)      Prace projektowe  - 43 885,80 zł (w tym); budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w rejonie ul. Karpackiej - dz. nr 117/12 w Niwach, budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w rejonie ul. Bocheńskiej
w Niwach, budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej
 wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w rejonie ul. Chełmińskiej w Niwach,  budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w rejonie ul. Zakopiańskiej w Niwach, budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w ul. Paprociowej w Osielsku, budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w rejonie ul. Centralnej i Leśnej w Osielsku, przebudowa sieci wodociągowej z przepięciem istniejących przyłączy, w celu likwidacji wodociągu
z działek nr 19/15, 19/16 w rejonie ul. Szosa Gdańska w Osielsku, budowa sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w ul. Rumiankowej i Koperkowej w Osielsku, budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej wraz z odgałęzieniami sieci do granicy działek w ul. Chopina
w Niemczu, budowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej wraz
z odgałęzieniami sieci do granicy działek w rejonie ul. Słonecznej w Żołędowie .      
Z uwagi na przedłużające się uzgodnienia dokumentacji projektowych, pomimo wykazania należytej staranności po stronie wykonawcy zakończenie i finansowe rozliczenie prac projektowych dla  zadań  wymienionych  w punkt. 3   nastąpi do końca czerwca 2019 r. 
 
4)   Budowa kolektora ściekowego w ul. Bieszczadzkiej, Karpackiej, Nidzickiej, Długiej, Orzechowej i Leśnej w miejscowościach Niwy i Osielsko - rok 2018 opracowanie dokumentacji projektowej oraz budowa kolektora w ul. Karpackiej na odcinku od ul. Rybinieckiej do ul. Nidzickiej w Niwach - kwota 500 000 zł. Z uwagi na zakres inwestycji, który obejmuje infrastrukturę  wod.- kan. i budowę drogi gmina uzyskała   Decyzję Zgody na Realizację Inwestycji Drogowej w miesiącu sierpniu br. Przetarg ogłoszono w październiku br. po uprzednim zapewnieniu finansowania przez radę gminy na rok 2018 i 2019 i otwarto w listopadzie br. Umowa z wykonawcą zawarta została w grudniu 2018.  Wydatek zrealizowany będzie do  30 czerwca 2019 roku.
 
2.      Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01095 Pozostała działalność
43 050 zł, w tym wydatki na :
 
1)      Dokumentacja projektowa  zagospodarowania wód opadowych w pasie drogowym ul. Olimpijczyków w Niemczu od ul. Łyżwiarzy w kierunku ul. Smukalskiej  – kwota 12.300,00zł. Pomimo wykazania należytej staranności po stronie projektanta trwają uzgodnienia z gestorami sieci;
2)       Dokumentacja projektowa zagospodarowania wód opadowych w pasie drogowym ul. Kanarkowej i ul. Kukułczej w Żołędowie – kwota 30.750,00zł. Pomimo wykazania należytej staranności po stronie projektanta projekt oczekuje na decyzję lokalizacji celu publicznego oraz pozwolenie wodno- prawne.
 
3.      Dział 600 – Transport i łączność, rozdział 60016 Drogi publiczne gminne  –
5 034 557,33 zł , w tym wydatki na; 
 
1)      Przebudowa ul. Karpackiej w Niwach -  1 500 000 zł. Umowę z wykonawcą zawarto
w 2018 roku. Uzasadnienie wydatku jak w pkt. 1 lit. n. Gmina ma możliwość pozyskania środków na dofinansowanie w ramach Programu Rozwoju Gminnej
i Powiatowej Infrastruktury Drogowej.  Finansowanie części zadania  przewidziano do
30 czerwca 2019 r;
2)      Budowa ul. Nowowiejskiej w Jarużynie - umowa z wykonawcą zawarta w 2018 roku,  zakończenie zadania jest przewidziane w terminie do 30 czerwca 2019 r. – kwota
294 465 zł.  Decyzję ZRID gmina uzyskała w sierpniu br., w pierwszym przetargu przeprowadzonym w miesiącu wrześniu nie złożono ofert.  Z uwagi na to ogłoszono kolejny przetarg.  Umowa  z wykonawcą zawarta w grudniu 2018.
3)      Budowa ścieżki rowerowej i oświetlenia na ulicy Słonecznej w Żołędowie na odcinku od ul. Katy do Bydgoskiej – 2 084 764,51 zł; Umowy w sprawie zamówienia publicznego - na roboty budowlane i nadzór zawarte są w roku 2018. Ze względu na konieczność przedłużenia terminu wykonania robót do 12 grudnia br. spowodowaną czynnikami zewnętrznymi  niezależnymi  od wykonawcy oraz   przeprowadzenia procesu odbiorowego, płatność za część zadania przesunięto na rok 2019.  
4)      Budowa ul. Kąty w Osielsku i Żołędowie do DK 5 oraz ul. Długiej do ul. Bocznej- 747 304,62 zł.  Umowy w sprawie zamówienia publicznego - na roboty budowlane
i nadzór zawarte są w roku 2018. Ze względu na konieczność przedłużenia terminu wykonania pierwszego etapu robót do 12 grudnia br. spowodowanego czynnikami zewnętrznymi  niezależnymi  od wykonawcy oraz   przeprowadzenie procesu odbiorowego płatność za część zadania przesunięto na rok 2019.
5)      Projekty dróg zlecone w latach ubiegłych - 70 110,00 zł.  Planowany termin zakończenia prac projektowych do 30 czerwca 2019 r.    W tym:
a)      Projekt budowy ulicy Rybinieckiej na odcinku od ul. Giżyckiej do ul. Suwalskiej oraz ulicy Suwalskiej na odcinku od ul. Rybinieckiej do ul. Olsztyńskiej.
Z uwagi na przedłużające się uzgodnienia dokumentacji projektowych, pomimo wykazania należytej staranności po stronie wykonawcy, zakończenie i finansowe rozliczenie prac projektowych  nastąpi w roku 2019 r;
b)      Projekt przebudowy ul. Kopernika w Niemczu. W roku 2017 projekt był na etapie postępowania w sprawie decyzji ZRID, ze względu na wniesione uwagi mieszkańców został wycofany i postanowiono dokonać zmian. Zmiany te wymagały nowych uzgodnień, tj. zmiany decyzji pozwolenia wodno-prawnego, projektu podziałów  oraz  ponownego złożenia wniosku na ZRID. Ze względu na opóźnienie w wykonaniu projektów podziału nie zakończono prac w roku 2018.
c)      Projekt przebudowy ul. Kolonia w Jarużynie. Zaplanowano wykonanie projektu poszerzenia ul. Kolonia, budowy ciągu pieszo-rowerowego i przebudowy oświetlenia. Projekt nie został zakończony ze względu na długotrwałe wydawanie uzgodnień
i warunków, w tym w szczególności pozwolenie wodno-prawne.
d)     Projekt budowy ul. Rajska, Rodzinna, Spokojna, Szczęśliwa, Swobodna. Projekt nie został zakończony ze względu na  konieczność oczekiwania na zakończenie prac nad projektem przebudowy drogi powiatowej ul. Starowiejskiej i wprowadzenia na mapy zmian jakie wniósł ZRID wydany na to zadanie. Dopiero po aktualizacji map nastąpiła możliwość opracowania projektów podziału działki.
6)      Dokumentacja projektowa budowy  ul. Olsztyńskiej w Niwach – kwota – 22.000,00 zł. Pomimo należytej staranności po stronie projektanta projekt oczekuje jeszcze na pozwolenie wodno prawne;
7)      Dokumentacja projektowa przebudowy ul. Jagodowej w Maksymilianowie - 73. 800,00 zł. Trwają uzgodnienia z gestorami sieci;
8)      Dokumentacja projektowa  budowy przepustu na rowie ul. Kowalskiego, Kusocińskiego w Niemczu – kwota 20.319,60zł;
9)       Dokumentacja projektowa budowy ul.  Grabowej w Osielsku –  9.840,00zł.
10)  Dokumentacja projektowa budowy  ul. Wyczółkowskiego w Niemczu –  12.915,00 zł;
11)  Dokumentacja projektowa budowy  ul. Koperkowej w Osielsku – 58.818,60 zł. Przetarg ogłoszono w miesiącu wrześniu br. Umowa została zawarta w listopadzie br. Projekt
w trakcie opracowywania, jest na etapie przed uzgodnieniem przebudowy kolizji sieci;
12)  Budowa ul. Topolowej w Osielsku, kwota 140 220,00 zł. Z uwagi na przedłużające się uzgodnienia dokumentacji projektowej z gestorami sieci zakończenie i finansowe rozliczenie prac nastąpi do końca czerwca 2019 r.
Projekty wymienione w pkt. 3 ppkt 8, 9, 10 oczekują na pozwolenie wodno - prawne.
 
4.      Dział 750 Administracja publiczna, rozdział 75023 Urzędy gmin ( miasta i miasta na prawach powiatu) – 7 995,00 zł. Projekt przejścia z budynku A do części budynku B Urzędu Gminy kwota 7 995,00 zł. Z uwagi na przedłużające się uzgodnienia dokumentacji projektowej zakończenie  i finansowe rozliczenie prac nastąpi do końca czerwca 2019 r.
5.      Dział 801 Oświata i wychowanie, rozdział 80104 Przedszkola – 960 000 zł. Rozbudowa Przedszkola Publicznego nr 1 w Osielsku kwota 960 000,00 zł. Przekazanie placu budowy nastąpiło w dniu 5 listopada br. Zakończenie i finansowe rozliczenie inwestycji części inwestycji nastąpi do końca czerwca 2019 r.  
6.      Dział 900  Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział 90015 Oświetlenie
ulic, placów i dróg – 10 304,47 zł. Projekt oświetlenia ścieżki rowerowej na ul. Starowiejskiej w Jarużynie – 10 304,47 zł.  Z uwagi na przedłużające się uzgodnienia dokumentacji projektowej z Zarządem Dróg Powiatowych, pomimo wykazania należytej staranności po stronie wykonawcy, zakończenie i finansowe rozliczenie prac projektowych nastąpi do końca czerwca 2019 r.
7.    Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział 92109 Domy
i ośrodki kultury, świetlice i kluby – 2 499 804,95 zł. w tym :
1)       Budowa świetlicy z filią przedszkola w Niemczu wraz z pierwszym wyposażeniem - 
2 453 245,94 zł. Zawarto dwie umowy na roboty budowlane (I i II etap) i umowę na wykonanie nadzoru inwestorskiego. I etap budowy jest realizowany zgodnie z harmonogramem rzeczowo - finansowym. Przekazanie placu budowy dla II etapu nastąpiło w dniu 30 listopada br. Wydatek będzie dokonany do dnia 30 czerwca 2019 r.  
2)      Przebudowa centralnego ogrzewania w budynku świetlicy wiejskiej
w Maksymilianowie ul. Kościelna 2 (wymiana źródła ciepła) kwota 46 559,01 zł. Zadanie nie zostało zrealizowane z uwagi na fakt niewybudowania sieci gazowej przez Polską Spółkę Gazownictwa. Zakończenie i finansowe rozliczenie prac nastąpi do końca czerwca 2019 r. Zadanie obejmuje wydatki na roboty budowlane oraz koszt nadzoru za pełnienie funkcji inspektora nadzoru.
8.  Dział 926 Kultura fizyczna, rozdział 92601 Obiekty sportowe – 5 000,00 zł. Budowa boiska do gry w piłkę nożną w miejscowości Wilcze na dz. nr 37/23 kwota 5 000,00 zł. Inwestycja zrealizowana zgodnie z umową, pozostają kwestie pielęgnacji zasianej trawy po okresie zimowym. Przewidziane wykonanie I półrocze 2019 r.
 

Załączniki

Powiadom znajomego