W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

X/119/2017

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy
z dnia
w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2017
na podstawie art. 263 ust. 2, 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. 2017 poz. 2077 ) Rada Gminy Osielsko uchwala co następuje:
status uchwały obowiązująca
§ 1.  Ustala się wykaz wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2017
w kwocie 1 048 447,44 zł. Wykaz stanowi załącznik nr 1 >>pobierzdo niniejszej uchwały.
 
§ 2.  Wykaz o którym mowa w ust. 1 zawiera plan finansowy wydatków, które nie wygasają
z upływem roku 2017 w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji wydatków oraz określa ostateczny termin dokonania każdego wydatku.
 
§ 3.  Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 § 4.   Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
Uzasadnienie
            Art. 263 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych daje możliwość ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2017 roku. Rada Gminy Osielsko na mocy niniejszej uchwały ustala wykaz wydatków niewygasających na łączną kwotę
1 048 447,44 zł. Są to wydatki na zadania bieżące i inwestycyjne związane z realizacją umów w sprawie zamówienia publicznego. Realizacja umów zakończona będzie w roku 2018. 
W tym:           
Wydatki bieżące - 127 843,06 zł
1)      Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział 90002 Gospodarka odpadami – 127 843,06 zł.  Umowa nr 272.154.2015 z dnia 16.10.2015 r. - usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od mieszkańców gminy Osielsko
w miesiącu grudniu 2017 r.
 
Wydatki majątkowe - 931 907,29 zł
1)      Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01010  Infrastruktura wodociągowa i kanalizacyjna – 134 070,00 zł, wydatki na opracowanie dokumentacji projektowej wynikające z zawartych umów, w tym:
a)      umowa nr 272.60.2017 z dnia 19.04.2017 r.-  71 955,00 zł, - budowa sieci wod.-kan. ul. Karpacka w Niwach, budowa sieci wod.-kan. ul. Szosa Gdańska w Osielsku, budowa sieci wod.-kan. ul. Gronostajowa w Osielsku, budowa sieci wod.-kan. ul. Chabrowa w Osielsku, budowa sieci wod.-kan. ul. Sokola i ul. Fregaty
w  Osielsku, budowa sieci wod.-kan. ul. Forsycjowa w Żołędowie, budowa sieci wodociągowej ul. Kwiatowa w Żołędowie, budowa sieci wodociągowej ul. Polna
w Żołędowie, budowa sieci kanalizacji sanitarnej ul. Reymonta w Niemczu, budowa sieci wodociągowej ul. Krasickiego w Niemczu, budowa sieci kanalizacji sanitarnej ul. Bydgoska w Niemczu, budowa sieci wod.-kan. ul. Strzeleckiej, Konopnickiej w Niemczu, budowa sieci wod.-kan. ul. Rekinowa, Wielorybia w Niemczu, budowa sieci wodociągowej ul. Przytulna w Jarużynie, budowa sieci wodociągowej ul. Poziomkowa w Maksymilianowie, budowa sieci kanalizacji sanitarnej ul. Jabłoniowa
i Pod Lasem w  Żołędowie.
Trwają uzgodnienia dokumentacji projektowej. Pomimo wykazania należytej staranności po stronie wykonawcy zaistniała konieczność dokonania dodatkowych uzgodnień dla zwiększonego zakresu;
b)      umowa nr 272.103.2017 - 19 434,00 zł, budowa sieci wod.-kan. ul. Lubuska
w Niwach,  budowa sieci wod.-kan. sięgacze ul. Krokusowej w Żołędowie,  budowa sieci wod.-kan. ul. Szmaragdowa w Osielsku,  budowa sieci wod.-kan. ul. Klonowa, Wyczółkowskiego w Żołędowie,  przebudowa wodociągu ul. Kolonijna Niemcz. Trwają uzgodnienia dokumentacji projektowej. Pomimo wykazania należytej staranności po stronie wykonawcy, przedłużają się uzgodnienia z właścicielami nieruchomości odnośnie lokalizacji odgałęzień sieci kanalizacji sanitarnej;
c)      umowa 272.119.2017 - 10 086,00 zł, przebudowa wodociągu ul. Ostromecka, Niwy, budowa sieci wod.-kan. ul. Fromborska oraz przebudowa sieci wodociągowej ul. Nidzicka, Niwy - trwają uzgodnienia dokumentacji projektowej pomimo wykazania należytej staranności po stronie wykonawcy; konieczność dokonania dodatkowych uzgodnień dla zwiększonego zakresu;
d)     umowa 272.46.2016 - 14 760,00 zł, przebudowa sieci wodociągowej i budowa sieci kanalizacji sanitarnej ul. Leśna w Żołędowie - prace projektowe wznowiono w trzecim kwartale bieżącego roku po wydzieleniu działki pod przepompownię;
e)      umowa nr 272.259.2016 - 17 835,00 zł, budowa sieci wodociągowej w ul. Jana Pawła II i  ul. Al. Adama Mickiewicza wraz z połączeniem z istniejącymi wodociągami w ul. przyległych oraz sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Al. Adama Mickiewicza w Osielsku, projekt został złożony do Starostwa w celu uzyskania pozwolenia na budowę,  planowany termin uzyskania decyzji – pierwszy kwartał 2018 r.
2)       Dział 600 – Transport i łączność, rozdział 60016 Drogi publiczne gminne  –
339 646,05 zł,  wydatki na prace projektowe i budowę dróg w gminie, w tym:         
a)      Umowa 272.167.2015 projekt przebudowy ul. Kopernika w Niemczu – projekt był
w roku 2017 na etapie postępowania w sprawie decyzji ZRID, ze względu na wniesione uwagi został wycofany i postanowiono dokonać zmian. Zmiany te będą wymagały nowych uzgodnień, zmiany decyzji pozwolenia wodnoprawnego, projektu podziałów i ponownego złożenia wniosku na ZRID. Planowany termin zakończenia prac projektowych w II kwartale 2018 r.  Do zapłaty pozostaje 12.300,00 zł.
b)      Umowa 272.130.2016 - projekt przebudowy ul Topolowej wraz z parkingiem przy szkole podstawowej w Maksymilianowie. Projekt nie został zakończony w roku 2017 ze względu na długotrwałe wydawanie decyzji pozwolenia wodnoprawnego  oraz brak jej ostateczności do końca listopada br. Wydanie decyzji ZRID jest planowane w I kwartale 2018. Do zapłaty pozostaje 11 838,75 zł.
c)      Umowa 272.126.2016 - projekt przebudowy ul. Karpackiej w Niwach na odcinku Centralna – Zakopiańska. Prace projektowe wydłużyły się ze względu na jednoczesne projektowanie kolektora kanalizacji sanitarnej oraz długotrwałe oczekiwania na uzgodnienia i decyzje pośrednie. Wydanie decyzji ZRID jest planowane w I kwartale 2018.  Do zapłaty pozostaje 57.145,80 zł.
d)     Umowa 272.129.2016 - projekt ul. Kasprowicza i Orzeszkowej w Niemczu. Projekt nie został zakończony w roku 2017 ze względu dokonane zmiany na wniosek GZK (lokalizacja przepompowni w zbliżeniu do pasa drogi), które wymusiły przeprojektowanie przebiegu fragmentu ulicy. Wydanie decyzji ZRID jest planowane w I kwartale 2018.  Do zapłaty pozostaje 39.360,00 zł.
e)      Umowa 272.247.2016 - projekt przebudowy ul. Kolonia w Jarużynie. Planuje się wykonanie projektu poszerzenia ul. Kolonia, budowy ciągu pieszo-rowerowego
i przebudowy oświetlenia. Projekt nie został zakończony w roku 2017 ze względu na długotrwałe wydawanie uzgodnień i warunków, w tym w szczególności dla sieci ENEA. Do zapłaty pozostaje 51.660,00 zł.  
f)       Umowa 272.247.2016 - projekt budowy ul. Rajska, Rodzinna, Spokojna, Szczęśliwa, Swobodna. Projekt nie został zakończony w roku 2017 ze względu na  konieczność oczekiwania na zakończenie prac nad projektem przebudowy drogi powiatowej ul. Starowiejskiej i wprowadzenia na mapy zmian jakie wniósł ZRID wydany na to zadanie. Dopiero po aktualizacji map nastąpiła możliwość opracowania projektów podziału działki. Wydanie decyzji ZRID jest planowane w I kwartale 2018.  
Do zapłaty pozostaje 19.065,00 zł.
g)      Umowa 272.247.2016 - projekt budowy ul. Nowowiejskiej w Jarużynie. Projekt nie został zakończony w roku 2017 ze względu na długotrwałe wydawanie uzgodnień
i warunków oraz oczekiwanie na opracowanie przez gminę projektów podziałów. Do zapłaty pozostaje 8.610,00 zł.
h)      Umowa 272.259.2016 - projekt budowy Jana Pawła II od ul. Jeziorańskiej do Al. Mickiewicza oraz Al. Mickiewicza od ul. Szosa Gdańska do ul. Lagunowej wraz ze ścieżką rowerową na całym odcinku tj. od ul. Jeziorańskiej do ul. Leśnego Runa. Projekt nie został zakończony w roku 2017 ze względu na długotrwałe wydawanie uzgodnień i warunków, w tym w szczególności dla sieci ENEA. 3 listopada złożono wniosek o decyzję ZRID, wydanie jest planowane na początku I kwartału. Do zapłaty pozostaje 78.412,50 zł.
i)         Umowa 272.16.2017 r. – projekt ścieżki rowerowej łączącej istniejącą ścieżkę rowerową w Żołędowie z Gminą Dobrcz. Projekt nie został zakończony w roku 2017 ze względu na długotrwałe procedury administracyjne, w tym pozwolenie wodnoprawne i decyzję na wycinkę drzew. Wydanie decyzji pozwolenia na budowę jest planowane w I kwartale 2018.  Do zapłaty pozostaje 35.424,00 zł.
j)        Umowa nr 272.249.2016 z dnia 16.12. 2016 r. na opracowanie projektu budowy ulicy Rybinieckiej na odcinku od ul. Giżyckiej do ul. Suwalskiej oraz ulicy Suwalskiej na odcinku od ul. Rybinieckiej do ul. Olsztyńskiej - 25 830,00 zł. Brak możliwości dokonania podziału działki leśnej, ze względu na toczący się podział przy innym projekcie.
 
3)      Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, rozdział 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby – 367 552,48 zł.  Budowa świetlicy w Żołędowie -  367 552,48 zł, z czego - 365 070,00 zł roboty budowlane zgodnie z umową 272.86.2017 oraz 2 482,48 zł  nadzór inwestorski - umowa 272.92.2017. Roboty w toku. Planowane zakończenie I kwartał  2017 r.
 
4)      Dział 926 Kultura fizyczna, rozdział 92601 Obiekty sportowe – 79 335,85 zł. Budowa parkingu przy hali sportowej w Osielsku - 78 800,01 zł. Pozwolenie na budowę gmina otrzymała  w dniu 23.10.2017 r.. W dniu 10.11.2017 r. ogłoszono postępowanie przetargowe.  Dokonano wyboru wykonawcy. Zadanie planowane do realizacji w latach 2017 - 2018.

Załączniki

Powiadom znajomego