VII/84/2012
jakiego organu | Rady Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2012. |
na podstawie | art. 263 ust. 2, 3, i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240, z 2010 r. nr 28 poz. 146, nr 123 poz. 835, nr 152 poz. 1020, nr 96 poz. 620, nr 238 poz. 1578, nr 257 poz. 1726, z 2011 r. Dz. U. nr 201 poz. 1183, nr 185 poz. 1092, nr 234 poz. 1386, nr 291 poz. 1707, nr 240 poz. 1429 ) Rada Gminy Osielsko uchwala co następuje: |
status uchwały | obowiązująca |
§ 1. Ustala się wykaz wydatków,
które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2012, w kwocie
2 078 375,01 zł, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykaz o którym mowa w ust. 1 zawiera plan finansowy tych wydatków w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej i określa ostateczny termin dokonania każdego wydatku.
§ 3.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Art. 263 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych daje możliwość ustalenia wykazu wydatków niewygasających z końcem 2012 roku. Rada Gminy Osielsko ustala wykaz wydatków na łączną kwotę 2 078 375,01 zł. Są to wydatki na zadania inwestycyjne, w tym:
1) Dział 600 – Transport i łączność, rozdział 60016 Drogi publiczne gminne, kwota 1 598 878,59 zł. z tego:
a) Przebudowa ul. Krakowskiej w Jarużynie I etap – Przebudowa drogi na odcinku od km 0+880,00 do km 1+886,75. Zgodnie z zawiadomieniem o zakończeniu robót Wójt Gminy powołał komisję odbiorową. W dniu 05.12.2012 r. komisja stwierdziła braki w wykonaniu umowy i odmówiono odbioru robót. Ponowny odbiór robót jest przewidziany w roku przyszłym.
2) Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70095 Pozostała działalność –
19 311 zł, z tego:
a) Budowa mieszkań socjalnych, projekt budynku w Maksymilianowie, kwota 19 311 zł. Projekt został opracowany. Projektant uzyskał decyzję o warunkach zabudowy dla projektowanego obiektu, od której w dniu 17.10.2012 r. strona postępowania wniosła odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. SKO uchyliło decyzję i skierowało sprawę do ponownego rozpatrzenia. Zakłada się, że decyzja ponownie uzyskana będzie w roku przyszłym.
3) Dział 750 – Administracja publiczna, rozdział 75023 Urzędy gmin – 412 403,42 zł, z tego:
a) Przebudowa budynku Urzędu Gminy – 412 403,42 zł. W dniu 19 listopada 2012 r zawarta została umowa na roboty związane z zagospodarowaniem terenu wokół budynku Urzędu Gminy. Z powodu warunków atmosferycznych w roku bieżącym nie będą wykonane prace skutkujące możliwością wystawienia faktury przez Wykonawcę.
4) Dział 801 –Oświata i wychowanie, rozdział 80101 Szkoły podstawowe - 47 782 zł, z tego:
a) Rozbudowa szkoły podstawowej w Osielsku – dokumentacja projektowa – 47 782 zł. W związku z rozszerzeniem prac projektowych o rozdział instalacji energetycznej, centralnego ogrzewania i wody pomiędzy mieszkańcami, obiektami szkoły i GOSiR Wykonawca wystąpił o zmianę terminu wykonania prac projektowych do 31.12.2012 r. W celu możliwości weryfikacji kompletności dokumentacji należy ująć zadanie w wykazie wydatków nie wygasających.
wynik głosowania imiennego
§ 2. Wykaz o którym mowa w ust. 1 zawiera plan finansowy tych wydatków w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej i określa ostateczny termin dokonania każdego wydatku.
§ 3.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Art. 263 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych daje możliwość ustalenia wykazu wydatków niewygasających z końcem 2012 roku. Rada Gminy Osielsko ustala wykaz wydatków na łączną kwotę 2 078 375,01 zł. Są to wydatki na zadania inwestycyjne, w tym:
1) Dział 600 – Transport i łączność, rozdział 60016 Drogi publiczne gminne, kwota 1 598 878,59 zł. z tego:
a) Przebudowa ul. Krakowskiej w Jarużynie I etap – Przebudowa drogi na odcinku od km 0+880,00 do km 1+886,75. Zgodnie z zawiadomieniem o zakończeniu robót Wójt Gminy powołał komisję odbiorową. W dniu 05.12.2012 r. komisja stwierdziła braki w wykonaniu umowy i odmówiono odbioru robót. Ponowny odbiór robót jest przewidziany w roku przyszłym.
2) Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70095 Pozostała działalność –
19 311 zł, z tego:
a) Budowa mieszkań socjalnych, projekt budynku w Maksymilianowie, kwota 19 311 zł. Projekt został opracowany. Projektant uzyskał decyzję o warunkach zabudowy dla projektowanego obiektu, od której w dniu 17.10.2012 r. strona postępowania wniosła odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. SKO uchyliło decyzję i skierowało sprawę do ponownego rozpatrzenia. Zakłada się, że decyzja ponownie uzyskana będzie w roku przyszłym.
3) Dział 750 – Administracja publiczna, rozdział 75023 Urzędy gmin – 412 403,42 zł, z tego:
a) Przebudowa budynku Urzędu Gminy – 412 403,42 zł. W dniu 19 listopada 2012 r zawarta została umowa na roboty związane z zagospodarowaniem terenu wokół budynku Urzędu Gminy. Z powodu warunków atmosferycznych w roku bieżącym nie będą wykonane prace skutkujące możliwością wystawienia faktury przez Wykonawcę.
4) Dział 801 –Oświata i wychowanie, rozdział 80101 Szkoły podstawowe - 47 782 zł, z tego:
a) Rozbudowa szkoły podstawowej w Osielsku – dokumentacja projektowa – 47 782 zł. W związku z rozszerzeniem prac projektowych o rozdział instalacji energetycznej, centralnego ogrzewania i wody pomiędzy mieszkańcami, obiektami szkoły i GOSiR Wykonawca wystąpił o zmianę terminu wykonania prac projektowych do 31.12.2012 r. W celu możliwości weryfikacji kompletności dokumentacji należy ująć zadanie w wykazie wydatków nie wygasających.
wynik głosowania imiennego