Nr II/10/06
jakiego organu | Rady Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | zmiany uchwały Nr VII/55/2004 Rady Gminy Osielsko z dnia 25 listopada 2004. |
na podstawie | . |
status uchwały | obowiązująca |
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz. 1203, z 2005 r. Nr 172 poz. 1441, Nr 175 poz. 1457, z 2006 r. Nr 17 poz. 128, Nr 181 poz. 1337), art. 10 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych1) (tekst jednolity - Dz. U. z 2006 r. Nr 121 poz. 844) i Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 25 października 2006 r. w sprawie wysokości górnych granic stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych (M.P. Nr 75 poz. 758) oraz Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 10 października 2006 r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2007 r. (M.P. Nr 72 poz. 721) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. W załączniku Nr 2 uchwały z dnia 25 listopada 2004 r. Nr VII/55/2004 Rady Gminy w Osielsku stawkę podatku od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania włącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 40 ton o liczbie osi trzy i więcej i innym systemie zawieszenia osi jezdnych stawkę podatku 2 548,65 zł zastępuje się stawką 2 300 zł.
§ 2. Załącznik Nr 2 do uchwały Nr VII/55/2004 Rady Gminy w Osielsku z dnia 25 listopada 2004 r. otrzymuje następujące brzmienie:
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr VII/55/2004 Rady Gminy w Osielsku z dnia 25 listopada 2004 r. | |||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
STAWKI PODATKU DLA POJAZDÓW OKREŚLONYCH | ||||||
|
|
w § 1 ust. 4 w/wym. uchwały |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Liczba osi i dopuszczalna masa |
Stawka podatku (w złotych) |
|
|
|
|
| |
całkowita zespołu pojazdów: ciągnik |
|
|
|
|
|
| |
siodłowy+naczepa; ciągnik |
|
|
|
|
|
| |
balastowy+przyczepa (w tonach) |
|
|
|
|
|
| |
Nie mniej niż |
Mniej niż |
Oś jezdna (osie jezdne) z zawiesze- |
Inne systemy zawieszenia |
|
|
|
|
|
|
niem pneumatycznym lub zawiesze- |
osi jezdnych |
|
|
|
|
|
|
niem uznanym za równoważne |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Dwie osie |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
18 |
39 |
39 |
|
|
|
|
18 |
25 |
266 |
481 |
|
|
|
|
25 |
31 |
561 |
920 |
|
|
|
|
31 |
|
1 413 |
1 937,76 |
|
|
|
|
Trzy osie i więcej |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
40 |
1 247 |
1 723 |
|
|
|
|
40 |
|
1 723 |
2 300 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku
Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Uzasadnienie
Art. 20 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 121 poz. 844) stanowi, że górne stawki podatku od środków transportowych określone w ustawie corocznie ulegają podwyższeniu na następny rok podatkowy w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi wzrostu cen detalicznych towarów i usług konsumpcyjnych w okresie trzech kwartałów roku, w którym stawki ulegają podwyższeniu, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Prezes GUS w dniu 13 października ogłosił, że wzrost ten w okresie I-III kwartału 2005 wyniósł 0.9 % (Monitor Polski Nr 72 poz. 724).
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami) do wyłącznej kompetencji rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach podatków i opłat w granicach określonych w odrębnych ustawach.
Niniejsza uchwała wynika z dyspozycji art. 10 ust. 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, który stanowi, że rada gminy określa wysokość stawek podatku od środków transportowych, z tym że stawki nie mogą przekroczyć stawek określonych przez Ministra Finansów.
Przy określaniu stawek na podatek od środków transportowych na 2006 r. Rada Gminy w Osielsku podjęła decyzję o obniżeniu stawki maksymalnej od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania włącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 40 ton o liczbie osi trzy i więcej i innym systemie zawieszenia osi jezdnych do wysokości 2 300 zł.
1) Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:
1) dyrektywy 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992 r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi (Dz. Urz. WE L 368 z 17.12.1992),
2) dyrektywy 1999/62/We z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe (Dz. Urz. WE L 187 z 20.07.1999).
Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie – z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej – dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - wydanie specjalne. Zmiana od 1 maja 2004 r. Dz. U. z 2004 r. Nr 96 poz. 959
Wynik głosowania imiennego 1