W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Nr V/51/06

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy
z dnia
w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Osielsko za I półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury i samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej
na podstawie .
status uchwały obowiązująca

         Na podstawie art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych   ( Dz. U. Nr 249 poz. 2104 , Nr 169 poz. 1420 ) Rada Gminy Osielsko uchwala, co następuje :
 
 
§  1. 1 . Określa się zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Osielsko za pierwsze półrocze każdego roku budżetowego.

Informacja, o której mowa w ust. 1 powinna być sporządzona w szczegółowości jak w uchwale budżetowej i  powinna zawierać w szczególności:
1)      Wykonanie planu dochodów i wydatków w formie tabelarycznej wraz z częścią opisową uwzględniającą omówienie odchyleń od planu, w układzie :
a)      plan na dzień 1 stycznia,
b)      plan po zmianach na dzień 30 czerwca,
c)      wykonanie,
d)      stopień realizacji dochodów i wydatków
2)      Wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu gminy wraz z informacją o zaciągniętych kredytach i pożyczkach i poziomie zadłużenia gminy,
3)      Zestawienie zadań majątkowych wraz z informacją o stopniu ich realizacji,
4)      Wykonanie planu przychodów i wydatków zakładu budżetowego w formie tabelarycznej i opisowej z ustosunkowaniem się do odchyleń od planu,
5)      Wykaz jednostek, które utworzyły rachunki dochodów własnych oraz zestawienie dochodów własnych i wydatków nimi sfinansowanych,
6)      Wykonanie planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
7)      Wykonanie planu dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w układzie:
a)      plan na dzień 1 stycznia,
b)      plan po zmianach na dzień 30 czerwca,
c)      wykonanie,
d)      stopień realizacji dochodów i wydatków
 
§  2. 1. Określa się zakres i formę informacji o przebiegu wykonania planów finansowych samorządowych instytucji kultury za pierwsze półrocze każdego roku.
       2.  Informacja, o której mowa w ust. 1 powinna zawierać w szczególności:
1)      Wykonanie planu przychodów i kosztów w formie tabelarycznej i opisowej w układzie:
          a) plan przychodów i kosztów na dzień 30 czerwca każdego roku,
          b)  wykonanie przychodów, w tym dotacje z budżetu gminy – na działalność  
             bieżącą i na wydatki inwestycyjne, środki otrzymane od osób fizycznych
             i prawnych oraz z innych źródeł,
         c) wykonanie kosztów,
         d) stopień realizacji przychodów i kosztów, omówienie odchyleń w  
            stosunku do planu,
         e) omówienie realizacji planowanych inwestycji i  remontów.
2)      Stan należności na dzień 30 czerwca,
3)      Stan  zobowiązań na dzień 30 czerwca – w tym wymagalnych.
 
 
§  3. 1. Określa się zakres i formę informacji o przebiegu wykonania planu finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za pierwsze półrocze każdego roku.
       2.  Informacja, o której mowa w ust. 1 powinna zawierać w szczególności:
1)      Wykonanie planu przychodów i kosztów w formie tabelarycznej i opisowej w układzie:
        a)  plan przychodów i kosztów na dzień 30 czerwca każdego roku,
        b)  wykonanie przychodów, w tym - z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych na podstawie umowy, dotacje z budżetu – w tym na finansowanie inwestycji, inne – jak z darowizn, zapisów, spadków oraz ofiarności publicznej,
       c)   wykonanie kosztów,
       d) stopień realizacji przychodów i kosztów, omówienie odchyleń w stosunku do planu,
       e)  wynik finansowy jednostki,
       f)   omówienie wykonania planu rzeczowo – finansowego jednostki,
2)      Stan należności na dzień 30 czerwca,
3)      Stan  zobowiązań na dzień 30 czerwca – w tym wymagalnych.
 
§  3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§  4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
Uzasadnienie:
 
Art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych stanowi, że organ stanowiący określa zakres i formę informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za pierwsze półrocze oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego za pierwsze półrocze jednostek, o których mowa w art. 4 ust. 1 w/wym. ustawy tj. samorządowych instytucji kultury ( Biblioteka Publiczna i Gminny Ośrodek Kultury w Osielsku) i samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej – Gminna Przychodnia w Osielsku.
 
 
 Wynik głosowania imiennego1

Załączniki

1 pdf, 43 kB

Powiadom znajomego