Nr V/49/06
jakiego organu | Rady Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nieudzielającym w celu uzyskania zysku na realizację zleconych zadań publicznych, do których nie stosuje się przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie... |
na podstawie | . |
status uchwały | obowiązująca |
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591, Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz.
1271, Nr 214 poz.1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 116 poz. 1203, z 2005 Nr 172 poz. 1441, z 2006 r. Nr 17 poz. 128 ) art. 176 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 Nr 249 poz. 2104, zm. Dz.U. 169,poz 1420) ) Rada Gminy Osielsko uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Z budżetu gminy mogą być udzielane dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku innym niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
2. Kwoty dotacji na finansowanie celów publicznych związanych z realizacją zadań gminy Osielsko określane są na dany rok w uchwale budżetowej.
3. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego podstawą finansowania zadań publicznych w formie dotacji jest projekt uchwały budżetowej.
§ 2. 1. Dotacja może być przyznana na wniosek podmiotu ubiegającego się o dotację.
2. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) nazwę i adres siedziby wnioskodawcy;
2) dokumenty uwiarygodniające wnioskodawcę: statut, wyciąg z rejestru;
3) określenie zadania, oczekiwane efekty i terminu realizacji zadania;
4) kalkulację przewidywanych całkowitych kosztów zadania;
5) wysokość oczekiwanego dofinansowania z budżetu gminy;
6) informację o wysokości środków finansowych na realizację zadania uzyskanych z innych źródeł;
3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
4. Wniosek o przyznanie dotacji składa się w Urzędzie Gminy Osielsko.
5. Wniosek jest rozpatrzony przez właściwego merytorycznie pracownika Urzędu
Gminy lub pracowników upoważnionej w tym zakresie innej jednostki
organizacyjnej gminy w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
6. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno – prawnych lub innych wad wniosku wzywa się wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 21 dni pod rygorem zwrotu wniosku. W takim przypadku termin do rozpatrzenia wniosku liczony będzie od dnia doręczenia skorygowanego lub uzupełnionego wniosku.
§ 3. 1. Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dotacji na realizację zadań publicznych uwzględnia się w szczególności:
1) znaczenie zadania dla realizacji celów publicznych;
2) kwotę dotacji określoną w uchwale budżetowej na ten cel;
3) ocenę zakresu robót i kalkulacji kosztów zadania przedstawionych we wniosku;
4) możliwość wykonania zadania przez wnioskodawcę;
5) ocenę wykonania przez wnioskodawcę zadań zleconych przez Gminę w okresie poprzednim pod względem rzetelności i terminowości ich wykonania.
§ 4. 1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej z Wójtem Gminy .
2. Umowa powinna określać w szczególności:
1) oznaczenie stron;
2) szczegółowy opis zadania, cel na jaki dotacja została przyznana, termin wykonania zadania;
3) wysokość dotacji i tryb płatności;
4) termin wykorzystania dotacji;
5) tryb kontroli wykonania zadania;
6) termin i sposób rozliczenia dotacji;
7) warunki ewentualnego rozwiązania umowy;
8) termin zwrotu niewykorzystanej dotacji;
9) sankcje z tytułu wykorzystania dotacji niezgodnie z przeznaczeniem, dotacji pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości;
3. Umowę zawiera się na czas oznaczony nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia roku budżetowego.
4. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do uchwały.
5. Umowę przygotowuje właściwy merytorycznie pracownik Urzędu lub upoważniona w tym zakresie inna jednostka organizacyjna gminy.
§ 5. 1. Dotacja może być przekazywana jednorazowo lub w ratach w zależności od specyfiki wykonywanego zadania.
2. Uruchomienie kolejnej raty jest uzależnione od rozliczenia podmiotu dotowanego z raty
poprzedniej. Rozliczenie poprzedniej raty następuje poprzez złożenie częściowego
sprawozdania.
§ 6. 1 Podmiot, który otrzymał dotację zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji i prowadzenia ewidencji umożliwiającej przeprowadzenie kontroli wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.
2. Podmiot dotowany nie może wykorzystać dotacji na inne cele niż określone w umowie.
3. Wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza prawo otrzymywania
dotacji przez kolejne 3 lata, licząc od dnia stwierdzenia nieprawidłowego wykorzystania
dotacji.
§ 7. 1. Podmiot, który otrzymał dotację jest zobowiązany do sporządzenia częściowego i końcowego sprawozdania z rozliczenia dotacji .
2. Jeżeli termin końcowy realizacji zadania przypada po dniu 30 czerwca każdego roku, podmiot dotowany dodatkowo zobowiązany jest złożyć informację o stopniu realizacji zadania za pierwsze półrocze do dnia 10 lipca roku budżetowego.
3. Sprawozdanie winno zawierać co najmniej:
1) rozliczenie kwoty otrzymanej w ramach udzielonej dotacji,
2) stopień zaawansowania realizacji zadania,
3) opis merytoryczny zadania i osiągnięte cele.
4. Do rozliczenia podmiot dotowany załącza zestawienie dowodów księgowych potwierdzających prawidłowe wykorzystanie przekazanej dotacji wraz z kopiami tych dowodów, potwierdzonymi za zgodność z oryginałem przez upoważnionego do tego pracownika, nadzorującego realizację zadania.
5. Rozliczenie końcowe z wykonania zadania, podmiot dotowany składa Wójtowi Gminy w terminie 30 dni od dnia wykonania zadania.
§ 8. 1. Wójt Gminy sprawuje kontrolę nad prawidłowością wykonania zadania i wykorzystania dotacji przez podmiot dotowany przez upoważnionych pracowników Urzędu Gminy lub pracowników upoważnionej w tym zakresie innej jednostki organizacyjnej gminy.
2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w trakcie realizacji zadania, polegających w szczególności na niedotrzymaniu warunków umowy, upoważniony pracownik o którym mowa w ust. 1 podejmuje działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia tych nieprawidłowości i ustala termin, do którego podmiot dotowany zobowiązuje się usunąć nieprawidłowości.
3. Nieusunięcie nieprawidłowości przez podmiot dotowany w ustalonym terminie powoduje:
1) wstrzymanie wypłaty pozostałych rat dotacji,
2) obowiązek zwrotu w całości wraz z odsetkami przekazanej dotacji do budżetu gminy, w ciągu 14 dni od wyznaczonego terminu, odsetki naliczane będą w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych,
4. Dotacje udzielone i niewykorzystane w danym roku budżetowym podlegają zwrotowi
w części, w jakiej nie zostały wykorzystane w terminie 15 dni od określonego w umowie dnia wykonania zadania.
5. Dotacje udzielone i wykorzystane niezgodnie z ich przeznaczeniem oraz pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie do 28 lutego roku następującego po roku, w którym udzielono dotacji.
§ 9. 1. W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia, Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Osielsku, wykaz podmiotów które ubiegały się i otrzymały dotacje wraz z wysokością wnioskowanej, przyznanej i rozliczonej dotacji.
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 11. Traci moc uchwała nr I/3/2004 Rady Gminy Osielsko z dnia 18 lutego 2004 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Załącznik nr 1
do Uchwały Rady Gminy Osielsko Nr V/49/06
z dnia 29 czerwca 2006 r.
(pieczęć podmiotu)
(data i miejsce złożenia wniosku)
WNIOSEK PODMIOTU O UDZIELENIE DOTACJI Z BUDŻETU GMINY PODMIOTOM NIE ZALICZANYM DO SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH I NIE DZIAŁAJĄCYM W CELU OSIĄGNIĘCIA ZYSKU
I. Dane na temat podmiotu ubiegającego się o dotację
1) pełna nazwa podmiotu .......................................
2) numer NIP ……………………………. numer REGON …………………………………..
3) cele statutowe i przedmiot działania: ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4) dokładny adres: ....................... ul. .......................................... gmina ............................ powiat ........................ województwo .........................................................
5) tel. ............................ fax. ...................................e - mail: ........................ http:// ....................
6) nazwa banku i numer rachunku .......................................................................................................................................................
7) nazwiska i imiona oraz funkcje osób statutowo upoważnionych do reprezentowania podmiotu w kontaktach zewnętrznych i posiadających zdolność do podejmowania zobowiązań finansowych w imieniu podmiotu (zawierania umów)
...................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
8) osoba upoważniona do składania ewentualnych wyjaśnień i uzupełnień dotyczących wniosku (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego) ...................................................................................................................................................
II. Opis zadania 1. Nazwa zadania ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Termin i miejsce realizacji ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Opis, diagnoza problemu społecznego, którego dotyczy zadanie ………...........................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5. Opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
6. Zakładane rezultaty realizacji zadania ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
7. Posiadane zasoby kadrowe (z opisem kwalifikacji), lokalowe, finansowe i inne] - ważne z punktu widzenia realizacji zadania ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8. Poprzednie przedsięwzięcia realizowane przez podmiot .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania:
1. Całkowity koszt (w zł)..........................................................................................................
w tym wnioskowana wielkość dotacji (w zł)........................................................................
w tym wielkość środków własnych (w zł).............................................................................
2. Ewentualne uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Ewentualny poza finansowy wkład własny podmiotu w realizację zadania ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Dodatkowe uwagi lub informacje wnioskodawcy ......................................................................................................................................................................................................................................................................................
........................................
(podpis osoby upoważnionej do składania oświadczeń
woli w imieniu podmiotu)
załączniki
1. statut lub inny dokument potwierdzający formę organizacyjną lub podstawa prawna działania
2. oświadczenie wnioskodawcy, że jest uprawniony do ubiegania się o przyznanie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku.
3. wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru
Załącznik nr 2
do Uchwały Rady Gminy Osielsko Nr V/49/06
z dnia 29 czerwca 2006 r.
U M O W A
Zawarta w dniu ................................................ r. w ................................................................,
pomiędzy .......................................................................................................................................................
zwanym dalej Zleceniodawcą, reprezentowanym przez .......................................................................................................................................................
a ....................................................................................................................................................
z siedzibą w .................................................,
zwanym dalej Zleceniobiorcą, reprezentowanym przez ....................................................................................................................................................... § 1. 1. Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy realizację zadań w zakresie ....................................................................................................................................................... mających na celu (wymienić cele zadania zawarte we wniosku):
.......................................................................................................................................................
2. Na realizację wyżej wymienionego zadania Zleceniodawca udziela dotacji w wysokości
.........................................................................(słownie)...............................................................3. Termin realizacji zadania, o którym mowa w ust. 1, ustala się od dnia podpisania umowy do dnia ........................................................................................................................................
4. Przyznane środki finansowe w wysokości .........................(słownie) .....................................
zostaną przekazane na konto nr .....................................................................................................................................................
w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy lub
5. Przyznane środki finansowe w wysokości .....................(słownie)..................................................................................................................
zostaną przekazane na konto nr .......................................................................................................................................................
w następujący sposób:
I transza w wysokości ........................... słownie .....................................................................
do dnia ...................................................
II transza w wysokości ........................... słownie....................................................................
Do dnia................................................... .
III transza w wysokości .......................... słownie ...................................................................
do dnia ...................................................
§ 2. Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych środków finansowych zgodnie z celem, na jaki je uzyskał i na warunkach określonych umową.
§ 3. Termin wykorzystania dotacji ustala się na dzień ………………………………………..
§ 4. 1. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez Zleceniobiorcę w terminie 30 dni po upływie terminu określonego w § 1 ust. 3, nie później niż do dnia ……………………………… . Sprawozdanie winno zawierać szczególności : rozliczenie otrzymanej kwoty, stopień zaawansowania realizacji zadania, osiągnięte cele oraz opis merytoryczny wykonania zadania. Rozliczenia kwoty dotacji dokonuje się poprzez sporządzenie zestawienie faktur i rachunków dokumentujących poniesione wydatki, które zawiera numery i daty faktur lub rachunków, ich wystawcę, rodzaj i kwoty wydatków potwierdzenie zapłaty. Do sprawozdania Zleceniobiorca dołącza oryginały i kopie dowodów wykazanych w przedmiotowym zestawieniu.
2. Sprawozdanie częściowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez Zleceniobiorcę przed wypłatą kolejnej transzy.
3. Przyznane środki finansowe, określone w § 1 ust. 4 lub ust. 5 Zleceniobiorca zobowiązany jest wykorzystać do dnia .......................... Środki finansowe nie wykorzystane do tego terminu Zleceniobiorca zobowiązany jest zwrócić w terminie do dnia ....................................na konto Zleceniodawcy.....................................................
4. Do zamówień na dostawy, wykonywanie usług i robót budowlanych, opłacanych ze środków pochodzących z dotacji, stosuje się przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 5. Kontrola prawidłowości wykonywania zleconego zadania, w tym wydatkowania przekazanych środków finansowych, polega na przeprowadzaniu przez upoważnionych pracowników Zleceniodawcy, w każdym czasie i miejscu, kontroli dokumentacji dostarczonej lub udostępnionej przez Zleceniobiorcę.
§ 6. Zleceniobiorca obowiązany jest do udzielania ustnie lub na piśmie, w zależności od żądania kontrolującego i w terminie przez niego określonym, wyjaśnień i informacji dotyczących realizacji zleconego zadania.
§ 7. Termin zwrotu niewykorzystanej dotacji nie dłuższy niż 15 dni od określonego w umowie dnia wykonania zadania.
§ 8. Umowa może być rozwiązana na mocy porozumienia stron za miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku wystąpienia okoliczności, za które strony nie ponoszą odpowiedzialności, a które uniemożliwiają wykonywanie umowy. Skutki finansowe i ewentualny zwrot środków finansowych strony określą w sporządzonym na tę okoliczność protokole.
§ 9. Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku wykorzystywania udzielonej dotacji niezgodnie z przeznaczeniem, nieterminowego lub nienależytego wykonywania umowy, a w szczególności zmniejszenia zakresu rzeczowego realizowanego zadania, stwierdzonego na podstawie wyników kontroli oraz oceny realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych. Dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi wraz z odsetkami jak dla zaległości podatkowych w terminie do dnia 28 lutego roku następującego po roku, w którym udzielono dotacji
§ 10. Wygaśnięcie umowy nastąpi z chwilą zaakceptowania przez Zleceniodawcę sprawozdania, o którym mowa w § 3 ust. 1.
§ 11. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 12. W zakresie nie uregulowanym umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 13. Ewentualne spory, powstałe na tle wykonania niniejszej umowy, strony poddają rozstrzygnięciu właściwemu, ze względu na siedzibę Zleceniodawcy, sądowi powszechnemu.
§ 14. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
1271, Nr 214 poz.1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 116 poz. 1203, z 2005 Nr 172 poz. 1441, z 2006 r. Nr 17 poz. 128 ) art. 176 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 Nr 249 poz. 2104, zm. Dz.U. 169,poz 1420) ) Rada Gminy Osielsko uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Z budżetu gminy mogą być udzielane dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku innym niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
2. Kwoty dotacji na finansowanie celów publicznych związanych z realizacją zadań gminy Osielsko określane są na dany rok w uchwale budżetowej.
3. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego podstawą finansowania zadań publicznych w formie dotacji jest projekt uchwały budżetowej.
§ 2. 1. Dotacja może być przyznana na wniosek podmiotu ubiegającego się o dotację.
2. Wniosek powinien zawierać w szczególności:
1) nazwę i adres siedziby wnioskodawcy;
2) dokumenty uwiarygodniające wnioskodawcę: statut, wyciąg z rejestru;
3) określenie zadania, oczekiwane efekty i terminu realizacji zadania;
4) kalkulację przewidywanych całkowitych kosztów zadania;
5) wysokość oczekiwanego dofinansowania z budżetu gminy;
6) informację o wysokości środków finansowych na realizację zadania uzyskanych z innych źródeł;
3. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
4. Wniosek o przyznanie dotacji składa się w Urzędzie Gminy Osielsko.
5. Wniosek jest rozpatrzony przez właściwego merytorycznie pracownika Urzędu
Gminy lub pracowników upoważnionej w tym zakresie innej jednostki
organizacyjnej gminy w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
6. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno – prawnych lub innych wad wniosku wzywa się wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 21 dni pod rygorem zwrotu wniosku. W takim przypadku termin do rozpatrzenia wniosku liczony będzie od dnia doręczenia skorygowanego lub uzupełnionego wniosku.
§ 3. 1. Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dotacji na realizację zadań publicznych uwzględnia się w szczególności:
1) znaczenie zadania dla realizacji celów publicznych;
2) kwotę dotacji określoną w uchwale budżetowej na ten cel;
3) ocenę zakresu robót i kalkulacji kosztów zadania przedstawionych we wniosku;
4) możliwość wykonania zadania przez wnioskodawcę;
5) ocenę wykonania przez wnioskodawcę zadań zleconych przez Gminę w okresie poprzednim pod względem rzetelności i terminowości ich wykonania.
§ 4. 1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej z Wójtem Gminy .
2. Umowa powinna określać w szczególności:
1) oznaczenie stron;
2) szczegółowy opis zadania, cel na jaki dotacja została przyznana, termin wykonania zadania;
3) wysokość dotacji i tryb płatności;
4) termin wykorzystania dotacji;
5) tryb kontroli wykonania zadania;
6) termin i sposób rozliczenia dotacji;
7) warunki ewentualnego rozwiązania umowy;
8) termin zwrotu niewykorzystanej dotacji;
9) sankcje z tytułu wykorzystania dotacji niezgodnie z przeznaczeniem, dotacji pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości;
3. Umowę zawiera się na czas oznaczony nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia roku budżetowego.
4. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do uchwały.
5. Umowę przygotowuje właściwy merytorycznie pracownik Urzędu lub upoważniona w tym zakresie inna jednostka organizacyjna gminy.
§ 5. 1. Dotacja może być przekazywana jednorazowo lub w ratach w zależności od specyfiki wykonywanego zadania.
2. Uruchomienie kolejnej raty jest uzależnione od rozliczenia podmiotu dotowanego z raty
poprzedniej. Rozliczenie poprzedniej raty następuje poprzez złożenie częściowego
sprawozdania.
§ 6. 1 Podmiot, który otrzymał dotację zobowiązany jest do gromadzenia dokumentacji i prowadzenia ewidencji umożliwiającej przeprowadzenie kontroli wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.
2. Podmiot dotowany nie może wykorzystać dotacji na inne cele niż określone w umowie.
3. Wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza prawo otrzymywania
dotacji przez kolejne 3 lata, licząc od dnia stwierdzenia nieprawidłowego wykorzystania
dotacji.
§ 7. 1. Podmiot, który otrzymał dotację jest zobowiązany do sporządzenia częściowego i końcowego sprawozdania z rozliczenia dotacji .
2. Jeżeli termin końcowy realizacji zadania przypada po dniu 30 czerwca każdego roku, podmiot dotowany dodatkowo zobowiązany jest złożyć informację o stopniu realizacji zadania za pierwsze półrocze do dnia 10 lipca roku budżetowego.
3. Sprawozdanie winno zawierać co najmniej:
1) rozliczenie kwoty otrzymanej w ramach udzielonej dotacji,
2) stopień zaawansowania realizacji zadania,
3) opis merytoryczny zadania i osiągnięte cele.
4. Do rozliczenia podmiot dotowany załącza zestawienie dowodów księgowych potwierdzających prawidłowe wykorzystanie przekazanej dotacji wraz z kopiami tych dowodów, potwierdzonymi za zgodność z oryginałem przez upoważnionego do tego pracownika, nadzorującego realizację zadania.
5. Rozliczenie końcowe z wykonania zadania, podmiot dotowany składa Wójtowi Gminy w terminie 30 dni od dnia wykonania zadania.
§ 8. 1. Wójt Gminy sprawuje kontrolę nad prawidłowością wykonania zadania i wykorzystania dotacji przez podmiot dotowany przez upoważnionych pracowników Urzędu Gminy lub pracowników upoważnionej w tym zakresie innej jednostki organizacyjnej gminy.
2. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w trakcie realizacji zadania, polegających w szczególności na niedotrzymaniu warunków umowy, upoważniony pracownik o którym mowa w ust. 1 podejmuje działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia tych nieprawidłowości i ustala termin, do którego podmiot dotowany zobowiązuje się usunąć nieprawidłowości.
3. Nieusunięcie nieprawidłowości przez podmiot dotowany w ustalonym terminie powoduje:
1) wstrzymanie wypłaty pozostałych rat dotacji,
2) obowiązek zwrotu w całości wraz z odsetkami przekazanej dotacji do budżetu gminy, w ciągu 14 dni od wyznaczonego terminu, odsetki naliczane będą w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych,
4. Dotacje udzielone i niewykorzystane w danym roku budżetowym podlegają zwrotowi
w części, w jakiej nie zostały wykorzystane w terminie 15 dni od określonego w umowie dnia wykonania zadania.
5. Dotacje udzielone i wykorzystane niezgodnie z ich przeznaczeniem oraz pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie do 28 lutego roku następującego po roku, w którym udzielono dotacji.
§ 9. 1. W celu zapewnienia jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia, Wójt Gminy podaje do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Osielsku, wykaz podmiotów które ubiegały się i otrzymały dotacje wraz z wysokością wnioskowanej, przyznanej i rozliczonej dotacji.
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 11. Traci moc uchwała nr I/3/2004 Rady Gminy Osielsko z dnia 18 lutego 2004 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Załącznik nr 1
do Uchwały Rady Gminy Osielsko Nr V/49/06
z dnia 29 czerwca 2006 r.
(pieczęć podmiotu)
(data i miejsce złożenia wniosku)
WNIOSEK PODMIOTU O UDZIELENIE DOTACJI Z BUDŻETU GMINY PODMIOTOM NIE ZALICZANYM DO SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH I NIE DZIAŁAJĄCYM W CELU OSIĄGNIĘCIA ZYSKU
I. Dane na temat podmiotu ubiegającego się o dotację
1) pełna nazwa podmiotu .......................................
2) numer NIP ……………………………. numer REGON …………………………………..
3) cele statutowe i przedmiot działania: ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4) dokładny adres: ....................... ul. .......................................... gmina ............................ powiat ........................ województwo .........................................................
5) tel. ............................ fax. ...................................e - mail: ........................ http:// ....................
6) nazwa banku i numer rachunku .......................................................................................................................................................
7) nazwiska i imiona oraz funkcje osób statutowo upoważnionych do reprezentowania podmiotu w kontaktach zewnętrznych i posiadających zdolność do podejmowania zobowiązań finansowych w imieniu podmiotu (zawierania umów)
...................................................................................................................................................... .......................................................................................................................................................
8) osoba upoważniona do składania ewentualnych wyjaśnień i uzupełnień dotyczących wniosku (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego) ...................................................................................................................................................
II. Opis zadania 1. Nazwa zadania ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Termin i miejsce realizacji ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Opis, diagnoza problemu społecznego, którego dotyczy zadanie ………...........................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5. Opis kolejnych działań planowanych przy realizacji zadania ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
6. Zakładane rezultaty realizacji zadania ...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
7. Posiadane zasoby kadrowe (z opisem kwalifikacji), lokalowe, finansowe i inne] - ważne z punktu widzenia realizacji zadania ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8. Poprzednie przedsięwzięcia realizowane przez podmiot .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania:
1. Całkowity koszt (w zł)..........................................................................................................
w tym wnioskowana wielkość dotacji (w zł)........................................................................
w tym wielkość środków własnych (w zł).............................................................................
2. Ewentualne uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu
.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Ewentualny poza finansowy wkład własny podmiotu w realizację zadania ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. Dodatkowe uwagi lub informacje wnioskodawcy ......................................................................................................................................................................................................................................................................................
........................................
(podpis osoby upoważnionej do składania oświadczeń
woli w imieniu podmiotu)
załączniki
1. statut lub inny dokument potwierdzający formę organizacyjną lub podstawa prawna działania
2. oświadczenie wnioskodawcy, że jest uprawniony do ubiegania się o przyznanie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku.
3. wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru
Załącznik nr 2
do Uchwały Rady Gminy Osielsko Nr V/49/06
z dnia 29 czerwca 2006 r.
U M O W A
Zawarta w dniu ................................................ r. w ................................................................,
pomiędzy .......................................................................................................................................................
zwanym dalej Zleceniodawcą, reprezentowanym przez .......................................................................................................................................................
a ....................................................................................................................................................
z siedzibą w .................................................,
zwanym dalej Zleceniobiorcą, reprezentowanym przez ....................................................................................................................................................... § 1. 1. Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy realizację zadań w zakresie ....................................................................................................................................................... mających na celu (wymienić cele zadania zawarte we wniosku):
.......................................................................................................................................................
2. Na realizację wyżej wymienionego zadania Zleceniodawca udziela dotacji w wysokości
.........................................................................(słownie)...............................................................3. Termin realizacji zadania, o którym mowa w ust. 1, ustala się od dnia podpisania umowy do dnia ........................................................................................................................................
4. Przyznane środki finansowe w wysokości .........................(słownie) .....................................
zostaną przekazane na konto nr .....................................................................................................................................................
w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy lub
5. Przyznane środki finansowe w wysokości .....................(słownie)..................................................................................................................
zostaną przekazane na konto nr .......................................................................................................................................................
w następujący sposób:
I transza w wysokości ........................... słownie .....................................................................
do dnia ...................................................
II transza w wysokości ........................... słownie....................................................................
Do dnia................................................... .
III transza w wysokości .......................... słownie ...................................................................
do dnia ...................................................
§ 2. Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych środków finansowych zgodnie z celem, na jaki je uzyskał i na warunkach określonych umową.
§ 3. Termin wykorzystania dotacji ustala się na dzień ………………………………………..
§ 4. 1. Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez Zleceniobiorcę w terminie 30 dni po upływie terminu określonego w § 1 ust. 3, nie później niż do dnia ……………………………… . Sprawozdanie winno zawierać szczególności : rozliczenie otrzymanej kwoty, stopień zaawansowania realizacji zadania, osiągnięte cele oraz opis merytoryczny wykonania zadania. Rozliczenia kwoty dotacji dokonuje się poprzez sporządzenie zestawienie faktur i rachunków dokumentujących poniesione wydatki, które zawiera numery i daty faktur lub rachunków, ich wystawcę, rodzaj i kwoty wydatków potwierdzenie zapłaty. Do sprawozdania Zleceniobiorca dołącza oryginały i kopie dowodów wykazanych w przedmiotowym zestawieniu.
2. Sprawozdanie częściowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez Zleceniobiorcę przed wypłatą kolejnej transzy.
3. Przyznane środki finansowe, określone w § 1 ust. 4 lub ust. 5 Zleceniobiorca zobowiązany jest wykorzystać do dnia .......................... Środki finansowe nie wykorzystane do tego terminu Zleceniobiorca zobowiązany jest zwrócić w terminie do dnia ....................................na konto Zleceniodawcy.....................................................
4. Do zamówień na dostawy, wykonywanie usług i robót budowlanych, opłacanych ze środków pochodzących z dotacji, stosuje się przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 5. Kontrola prawidłowości wykonywania zleconego zadania, w tym wydatkowania przekazanych środków finansowych, polega na przeprowadzaniu przez upoważnionych pracowników Zleceniodawcy, w każdym czasie i miejscu, kontroli dokumentacji dostarczonej lub udostępnionej przez Zleceniobiorcę.
§ 6. Zleceniobiorca obowiązany jest do udzielania ustnie lub na piśmie, w zależności od żądania kontrolującego i w terminie przez niego określonym, wyjaśnień i informacji dotyczących realizacji zleconego zadania.
§ 7. Termin zwrotu niewykorzystanej dotacji nie dłuższy niż 15 dni od określonego w umowie dnia wykonania zadania.
§ 8. Umowa może być rozwiązana na mocy porozumienia stron za miesięcznym okresem wypowiedzenia w przypadku wystąpienia okoliczności, za które strony nie ponoszą odpowiedzialności, a które uniemożliwiają wykonywanie umowy. Skutki finansowe i ewentualny zwrot środków finansowych strony określą w sporządzonym na tę okoliczność protokole.
§ 9. Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku wykorzystywania udzielonej dotacji niezgodnie z przeznaczeniem, nieterminowego lub nienależytego wykonywania umowy, a w szczególności zmniejszenia zakresu rzeczowego realizowanego zadania, stwierdzonego na podstawie wyników kontroli oraz oceny realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych. Dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi wraz z odsetkami jak dla zaległości podatkowych w terminie do dnia 28 lutego roku następującego po roku, w którym udzielono dotacji
§ 10. Wygaśnięcie umowy nastąpi z chwilą zaakceptowania przez Zleceniodawcę sprawozdania, o którym mowa w § 3 ust. 1.
§ 11. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 12. W zakresie nie uregulowanym umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.
§ 13. Ewentualne spory, powstałe na tle wykonania niniejszej umowy, strony poddają rozstrzygnięciu właściwemu, ze względu na siedzibę Zleceniodawcy, sądowi powszechnemu.
§ 14. Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.