Nr IV/33/06
jakiego organu | Rady Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Osielsko |
na podstawie | . |
status uchwały | obowiązująca |
Na podstawie z art. 18 ust. 2 pkt. 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, z 2002 r. Nr 62, poz. 558, z 2002 r. Nr 113, poz. 984, z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2002 r. Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ), w związku z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2005 r. Nr 175, poz. 1458 ), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bydgoszczy Rada Gminy Osielsko uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Osielsko zawarte w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Osielsko, w następującej treści:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne.
§ 2. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Osielsko, zwany dalej „Regulaminem” określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku dotyczące:
1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie
nieruchomości,
2) rodzaju i minimalnej pojemności urządzeń przeznaczonych do zbierania
odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych,
warunków rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim
stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości
ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku
publicznego,
4) maksymalnego poziomu odpadów komunalnych ulegających biodegradacji
dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów,
5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe,
6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach
wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na
określonych obszarach,
7) wyznaczenia obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów
jej przeprowadzania.
§ 3. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) chodniku – należy przez to rozumieć wydzieloną część drogi publicznej służącą
dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości,
2) gospodarowaniu odpadami – należy przez to rozumieć zbieranie, transport,
odzysk i unieszkodliwianie odpadów, w tym również nadzór nad takimi
działaniami oraz nad miejscami unieszkodliwiania odpadów,
3) jednostce wywozowej – należy przez to rozumieć gminną jednostkę
organizacyjną lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie
działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości lub w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i
transportu nieczystości ciekłych,
4) nieczystościach ciekłych - należy przez to rozumieć ścieki gromadzone
przejściowo w zbiornikach bezodpływowych,
5) nieruchomości - należy przez to rozumieć część powierzchni ziemskiej
stanowiącą odrębny przedmiot własności ( grunt ), jak również budynki trwale
z gruntem związane lub części takich budynków, jeżeli na mocy przepisów
szczególnych stanowią odrębny od gruntu przedmiot własności ( art. 46 § 1
Kodeksu cywilnego),
6) odpadach komunalnych - należy przez to rozumieć odpady powstające w
gospodarstwach domowych, a także odpady niezawierające odpadów
niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu
na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w
gospodarstwach domowych,
7) odpadach niebezpiecznych – należy przez to rozumieć odpady zdefiniowane w
art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach ( Dz. U. z 2001 r. Nr
62, poz. 628 z późn. zmianami ), do których należą np. baterie, akumulatory,
świetlówki, resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji
drewna, olejów mineralnych i syntetycznych, benzyn, leków, opakowania po
środkach ochrony roślin i nawozach, opakowania po aerozolach, zużyte
opatrunki,
8) odpadach opakowaniowych – należy przez to rozumieć opakowania ze szkła
bezbarwnego i kolorowego, tworzyw sztucznych, papieru i tektury,
opakowania z blachy stalowej i z aluminium oraz opakowania
wielomateriałowe,
9) odpadach ulegających biodegradacji – należy przez to rozumieć odpady
komunalne, które ulegają rozkładowi tlenowemu lub beztlenowemu przy
udziale mikroorganizmów, np. odpady kuchenne, odpady powstające w
wyniku pielęgnacji i uprawy ogrodów i terenów zielonych, papier i makulatura
nieopakowaniowe, tekstylia,
10) odpadach wielkogabarytowych – należy przez to rozumieć odpady komunalne
charakteryzujące się tym, że ze względu na swoje rozmiary i masę nie mogą
być umieszczane w typowych pojemnikach przeznaczonych do zbierania
odpadów komunalnych, np. kanapy, fotele, meblościanki,
11) odpadach zmieszanych – należy przez to rozumieć odpady komunalne nie
podlegające selektywnej zbiórce, a więc np. tworzywa sztuczne
nieopakowaniowe, szkło nieopakowaniowe, odpady mineralne, drobna frakcja
popiołowa,
12) selektywnej zbiórce odpadów – należy przez to rozumieć segregację odpadów
komunalnych na takie ich rodzaje, które można umieścić w urządzeniach
przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów,
13) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o
utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r.
Nr 236, poz. 2008 ),
14) właścicielach nieruchomości - należy przez to rozumieć także
współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i
osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne
podmioty władające nieruchomością,
15) zbieraniu odpadów - należy przez to rozumieć każde działanie, w
szczególności umieszczanie w pojemnikach, segregowanie i magazynowanie
odpadów, które ma na celu przygotowanie ich do transportu do miejsc
odzysku lub unieszkodliwiania,
16) zbiornikach bezodpływowych – należy przez to rozumieć instalacje i
urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich
powstawania,
17) zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym – należy przez to rozumieć
urządzenia, których prawidłowe działanie jest uzależnione od dopływu prądu
elektrycznego lub od obecności pól elektromagnetycznych i zaprojektowane do
użytku przy napięciu elektrycznym nieprzekraczającym 1.000 V dla prądu
zmiennego oraz 1.500 V dla prądu stałego, będące odpadami, np. chłodziarki,
zamrażarki, pralki, zmywarki, kuchenki, mikrofalówki, piece elektryczne,
urządzenia klimatyzacyjne, odbiorniki radiowe i telewizyjne, komputery,
18 ) zwierzętach domowych - należy przez to rozumieć zwierzęta tradycyjnie
przebywające wraz z człowiekiem w jego domu lub innym odpowiednim
pomieszczeniu, utrzymywane przez człowieka w charakterze jego towarzysza,
19) zwierzętach gospodarskich - należy przez to rozumieć zwierzęta gospodarskie
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o organizacji
hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich ( tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r.
Nr 207, poz. 1762 z późn. zmianami).
Rozdział 2
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości.
§ 4. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości oraz przyległych chodników przez:
1) prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych, niebezpiecznych,
wielkogabarytowych, odpadów z remontów, odpadów ulegających
biodegradacji oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w sposób
określony w umowie z jednostką wywozową; dla właścicieli nieruchomości
nieodpłatny jest odbiór selektywnie zebranych odpadów szkła bezbarwnego
i kolorowego, tworzyw sztucznych i papieru,
2) usuwanie, poprzez zamiatanie, zbieranie, grabienie, zmywanie itp.,
zanieczyszczeń z powierzchni nieruchomości i utrzymywanie ich należytego
stanu sanitarno – higienicznego,
3) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych
wzdłuż nieruchomości, w szczególności:
a) pryzmowanie zgarniętego błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń przed
jego wywiezieniem przez zarządcę drogi, w sposób nie powodujący zakłóceń
w ruchu pieszych,
b) likwidowanie śliskości i gołoledzi poprzez stosowanie środków nie
szkodliwych dla środowiska, określonych w odrębnych przepisach,
4) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z dróg publicznych
należy do zarządu drogi, natomiast z terenów gminnych – do gminy,
5) usuwanie nawisów ( sopli ) z okapów, rynien i innych części nieruchomości,
6) kompostowanie na terenie nieruchomości odpadów ulegających biodegradacji
w przydomowych kompostownikach; kompostowanie nie może powodować
uciążliwości dla nieruchomości sąsiednich,
7) zabezpieczenie nieruchomości przed wydostawaniem się na tereny przyległe
wód opadowych, odpadów oraz innych substancji ciekłych i stałych,
8) usuwanie wraków samochodowych, przy czym obowiązek ten ciąży na
ostatnim ich właścicielu.
2. Na terenie nieruchomości zabrania się:
1) stosowania środków chemicznych szkodliwych dla środowiska dla usunięcia
śniegu i lodu,
2) wrzucania do pojemników i kontenerów przeznaczonych do zbierania odpadów
komunalnych: śniegu, lodu, gorących popiołów, żużli oraz substancji
toksycznych, żrących, wybuchowych i gruzu,
3) mycia pojazdów samochodowych detergentami i innymi środkami
chemicznymi, z wyjątkiem środków ulegających biodegradacji,
4) dokonywania napraw pojazdów samochodowych poza miejscami do tego
wyznaczonymi, z wyjątkiem napraw pojazdów samochodowych związanych
z ich bieżącą eksploatacją, pod warunkiem, że nie spowoduje to
zanieczyszczenia wód lub gleby oraz uciążliwości dla sąsiadów.
Rozdział 3 Rodzaj i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
§ 5. 1. Odpady zmieszane zbiera się w szczelnych i zamykanych pojemnikach lub kontenerach o pojemnościach od 0,110 do 10 m3 (110-10.000 l), przeznaczonych do danego rodzaju odpadów, dostosowanych do mechanicznego ich opróżniania przez jednostkę wywozową.
2. Minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów zmieszanych na nieruchomości wynosi 0,110 m3 ( 110 l ).
3. Wykorzystywane do selektywnej zbiórki odpadów worki oraz pojemniki i kontenery, o pojemności określonej w ust. 1, powinny być w sposób trwały i wyraźny oznakowane rodzajem odpadów, do których zbierania służą oraz nazwą jednostki wywozowej odpowiadającej za ich odbieranie.
4. Ilość urządzeń do zbierania odpadów komunalnych oraz ich wielkość powinna zapewnić zbieranie wszystkich odpadów komunalnych z terenu nieruchomości przez okres pomiędzy kolejnymi wywozami.
5. Właściciele nieruchomości, zachowując wymagania określone w ust. 4, mają obowiązek wyposażyć nieruchomość w urządzenia do zbierania odpadów zmieszanych określone w ust. 1 oraz utrzymywać te urządzenia w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
§ 6. Właściciel nieruchomości, w uzgodnieniu z jednostką wywozową, zobowiązany jest wydzielić w obrębie własnej nieruchomości miejsce na pojemniki, kontenery i worki przeznaczone do zbierania odpadów zmieszanych oraz odpadów zbieranych selektywnie.
§ 7. 1. Przy drogach oraz miejscach publicznych odpady gromadzi się w koszach ulicznych oraz w pojemnikach przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów.
2. Minimalna pojemność koszy ulicznych wynosi 0,050 m3 ( 50 l ), natomiast pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów przy drogach oraz miejscach publicznych – 1,100 m3 ( 1100 l ).
3. Wykaz pojemników do selektywnej zbiórki odpadów oraz miejsc ich ustawienia będzie podawany do publicznej wiadomości. Mieszkańcy gminy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z selektywną zbiórką i odbiorem posegregowanych odpadów zebranych w pojemnikach do selektywnej zbiórki odpadów ustawionych przy drogach oraz miejscach publicznych.
§ 8. 1. Kosze uliczne na odpady powinny być ustawione w rejonach
intensywnego ruchu pieszego.
2. Zabrania się wyrzucania odpadów pochodzących z gospodarstw domowych oraz z działalności handlowej, produkcyjnej i gastronomicznej do koszy ulicznych.
3. Zabrania się podrzucania odpadów pod pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów.
§ 9. Organizator imprezy masowej, zgromadzenia o charakterze publicznym, targowiska lub giełdy zapewnia wystarczającą ilość pojemników, kontenerów lub worków do zbierania odpadów komunalnych, a także przenośnych szaletów.
Rozdział 4 Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.
§ 10. 1. Wywóz odpadów komunalnych odbywa się wg częstotliwości zapewniającej właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości, jednak nie rzadziej niż raz na 7 dni, z zastrzeżeniem ust. 3, 4 i 5.
2. Częstotliwość wywozu odpadów z urządzeń, o których mowa w § 5 ust. 5, uzależnia się od pojemności tych urządzeń oraz ilości mieszkańców; przy częstotliwości wywozu jeden raz na tydzień:
1) 0,010 m3 ( 10 l ) na jednego mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik na każdą nieruchomość,
2) 0,020 m3 (20 l) na jedno miejsce konsumpcyjne dla nieruchomości, na której prowadzona jest działalność gastronomiczna,
3) 0,020 m3 (20 l) na każde rozpoczęte 10 m2 powierzchni handlowej dla nieruchomości lub jej części, na której prowadzona jest działalność handlowa branży spożywczej,
4) 0,020 m3 (20 l) na każde rozpoczęte 100 m2 powierzchni nieruchomości lub jej części, na której prowadzona jest działalność gospodarcza lub handlowa inna niż spożywcza,
5) 0,020 m3 (20 l) na jedną działkę w przypadku Rodzinnych Ogrodów
Działkowych,
6) 0,003 m3 ( 3 l ) na jednego ucznia, dziecko z przedszkola oraz pracownika
szkoły lub przedszkola.
3. Dopuszcza się wywóz odpadów komunalnych :
1) z terenów nieruchomości zabudowanych domami jednorodzinnymi
- nie rzadziej niż raz na miesiąc,
z wyjątkiem gospodarstw jednoosobowych, gdzie dopuszcza się nie rzadziej niż
raz na dwa miesiące,
2) z terenów budów oraz cmentarzy
- nie rzadziej niż raz na miesiąc,
3) z terenów ogródków działkowych
- według częstotliwości i na zasadach ustalonych przez Zarząd Rodzinnych
Ogrodów Działkowych, jednak w okresie od 1 kwietnia do 31 października nie rzadziej niż raz na 14 dni.
4. Na terenach, na których organizowane są imprezy masowe, zgromadzenia o charakterze publicznym, targowiska lub giełdy wprowadza się obowiązek uprzątnięcia terenu bezpośrednio po zakończeniu działalności oraz usunięcia jej skutków z terenów przyległych, jeżeli takie występują.
5. Wywóz odpadów wielkogabarytowych zgromadzonych poza pojemnikami powinien odbywać się niezwłocznie, a zbieranych w specjalnych kontenerach w terminach uzgodnionych w umowie z jednostką wywozową, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od daty posadowienia kontenera.
6. Właściciel nieruchomości wyposażonej w zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych zobowiązany jest do wywozu nieczystości ciekłych i osadów z częstotliwością zapewniającą niedopuszczanie do ich przepełnienia i wylewania się zawartości na powierzchnię gruntu.
Rozdział 5 Maksymalny poziom odpadów ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadów.
§ 11. 1. System gospodarowania odpadami komunalnymi zapewnia ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji kierowanych do składowania:
1) do 31 grudnia 2010 roku do nie więcej niż 75 % wagowo całkowitej masy
odpadów ulegających biodegradacji,
2) do 31 grudnia 2013 roku do nie więcej niż 50 % wagowo całkowitej masy
odpadów ulegających biodegradacji,
3) do 31 grudnia 2020 roku do nie więcej niż 35 % wagowo całkowitej masy
odpadów ulegających biodegradacji
w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.
2. Obowiązek określony w ust. 1 powinien być realizowany m. in. przez:
1) kompostowanie odpadów ulegających biodegradacji na terenie nieruchomości
przez ich właścicieli,
2) wywożenie przez jednostki wywozowe odpadów ulegających biodegradacji,
które nie zostały skompostowane na terenie nieruchomości przez ich
właścicieli, do kompostowni odpadów.
Rozdział 6 Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe.
§ 12. 1. Posiadacze lub osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązani są
do stałego dozoru oraz zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę
przed zagrożeniem oraz uciążliwością dla ludzi i ponoszą pełną odpowiedzialność
za zachowanie zwierząt.
2. Posiadacze lub osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do:
1) stosowania kagańca i smyczy podczas wyprowadzania psów na tereny publiczne,
2) usuwania odchodów zwierzęcych z miejsc publicznych,
3) niewyprowadzania zwierząt na tereny placów zabaw, piaskownic dla dzieci,
plaż, boisk i innych terenów sportowo – rekreacyjnych o charakterze
publicznym,
4) nie spuszczania psów ze smyczy na terenach leśnych i parkowych.
3. Posiadaczom lub osobom utrzymującym zwierzęta domowe zakazuje się:
1) prowadzenia hodowli zwierząt domowych bez zgody właściciela
nieruchomości,
2) wprowadzania zwierząt do obiektów użyteczności publicznej i obsługi ludności,
z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt ( schroniska, lecznice,
wystawy itp.), nie dotyczy to psów, które są przewodnikami osób niewidzących
i niedowidzących.
4. Utrzymywanie zwierząt domowych nie może być uciążliwe dla innych osób;
uciążliwości hodowli i chowu zwierząt nie mogą wykraczać poza granice nieruchomości, na której się znajdują.
Rozdział 7 Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach.
§ 13. 1. Dopuszcza się hodowlę zwierząt gospodarskich na terenach zwartej zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej przez rolników posiadających grunty rolne na terenie gminy Osielsko i będących ich głównym źródłem utrzymania; mogą oni prowadzić hodowlę zwierząt gospodarskich w budynkach wybudowanych ( lub zaadaptowanych ) w celach hodowlanych, pod warunkiem posiadania obiektów i urządzeń służących do gromadzenia odchodów zwierzęcych ( szczelne płyty gnojowe, zbiorniki na gnojówkę i odcieki itp. ). Wszystkie obiekty muszą być wykonane zgodnie z Prawem budowlanym.
2. Dopuszcza się na terenach zabudowy jednorodzinnej ( z wyłączeniem przypadków określonych w ust. 1) hodowlę kóz, drobiu i królików na potrzeby własne oraz gołębi pod warunkiem posiadania obiektów i urządzeń służących do gromadzenia odchodów zwierzęcych ( szczelne płyty gnojowe, zbiorniki na gnojówkę i odcieki itp.) wykonanych zgodnie z Prawem budowlanym oraz utrzymywania hodowli w należytej czystości. W przypadku niezachowania należytej czystości wójt wyda decyzję o likwidacji hodowli bez odszkodowania.
3. Nowo powstające gospodarstwa rolne zajmujące się hodowlą zwierząt gospodarskich mogą być lokalizowane w odległości co najmniej 100 m od najbliższych zabudowań mieszkalnych ( nie dotyczy to budynku właściciela gospodarstwa ); odległość liczy się od granicy gospodarstwa do istniejącego budynku mieszkalnego lub granicy działki przeznaczonej w planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę mieszkaniową. Dopuszcza się bliższe usytuowanie gospodarstwa ( w odległości 50 m od budynku mieszkalnego ) po uzyskaniu pisemnej zgody właściciela budynku ( terenu ) oraz pozytywnej opinii państwowego terenowego inspektora sanitarnego.
4. Osoby wznoszące nowe budynki mieszkalne w odległościach mniejszych niż w/w od gospodarstw rolnych i ferm spełniających wymogi określone w niniejszym Regulaminie muszą złożyć pisemne oświadczenie, że nie będą wnosić skarg na uciążliwości związane z hodowlą zwierząt ( zapachy itp. ).
5. Istniejące w dniu wejścia Regulaminu w życie hodowle zwierząt gospodarskich nie spełniające wymogów niniejszego regulaminu muszą w terminie do 31 grudnia 2006 r. dostosować wszystkie obiekty ( zgodnie z Prawem budowlanym ) lub zlikwidować hodowlę.
6. Zabrania się hodować zwierzęta gospodarskie na terenie zabudowy
wielorodzinnej ( z wyłączeniem przypadków określonych w ust. 1 ), ogrodach działkowych i strefach ochrony bezpośredniej ujęć wodociągowych.
Rozdział 8 Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania
§ 14. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzania, co najmniej raz w roku, deratyzacji na terenie nieruchomości. Obowiązek ten, w odniesieniu do właścicieli budynków jednorodzinnych, może być realizowany tylko w miarę potrzeb.
2. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, wójt określi poprzez zarządzenie obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz termin jej przeprowadzenia.
3. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.
Rozdział 9 Postanowienia końcowe.
§ 15. 1. Kontrolowanie i egzekwowanie postanowień Regulaminu należy do Straży Gminnej oraz innych organów w granicach ich właściwości.
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia.
§ 18. Z dniem wejścia w życie niniejszej Uchwały traci moc Uchwała Nr II/22/98 Rady Gminy w Osielsku z dnia 29 kwietnia 1998 r. w sprawie zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Osielsko.
UZASADNIENIE
Art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ) nałożył na gminy obowiązek określenia szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy zawartych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Osielsko.
Ponadto, zgodnie z treścią art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianie niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2005 r. Nr 175, poz. 1458 ), rada gminy obowiązana jest uchwalić nowy regulamin, uwzględniając wymogi określone przez ustawodawcę.
Wynik głosowania imiennego 1
Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy 2