Modernizacja stacji uzdatniania wody na dz. 347/5 ul. Jastrzębia 32 w miejscowości Żołędowo gmina Osielsko
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | Modernizacja stacji uzdatniania wody na dz. 347/5 ul. Jastrzębia 32 w miejscowości Żołędowo gmina Osielsko |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
Nr sprawy | GZK.26.2012 |
Zamawiający | Gminny Zakład Komunalny |
Tryb zamówienia | przetarg nieograniczony |
Wartość zamówienia | poniżej progów z art. 11 ust. 8 PZP |
Termin składania ofert |
Osielsko: Modernizacja stacji uzdatniania wody na dz. 347/5 ul. Jastrzębia 32 w miejscowości Żołędowo gmina Osielsko
Numer ogłoszenia: 220869 - 2012; data zamieszczenia: 17.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Zakład Komunalny , Żołędowo, ul. Jastrzębia 62, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 328 26 00, faks 52 328 26 01.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gzk-zoledowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja stacji uzdatniania wody na dz. 347/5 ul. Jastrzębia 32 w miejscowości Żołędowo gmina Osielsko.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Modernizacja stacji uzdatniania wody na dz. 347/5 ul. Jastrzębia 32 w miejscowości Żołędowo gmina Osielsko.Zakres zamówienia obejmuje: I.branża budowlana: ocieplenie ścian zewnętrznych budynku SUW w systemie BSO, wymiana lub ocieplenie zewnętrznej stolarki drzwiowej wraz z wymianą naświetli nad drzwiami, obniżenie okna w pomieszczeniu gospodarczym nr 1/3, wykonanie nowych zewnętrznych drzwi do pomieszczenia chlorowni, zamurowanie otworu drzwiowego wewnątrz budynku do chlorowni, usunięcie ścianki działowej w sanitariacie, remont pomieszczeń wewnętrznych polegający na naprawie istniejących tynków i posadzek, wykonanie nowych okładzin ściennych z płytek ceramicznych, wykonanie nowej posadzki z płytek gresowych, malowanie ścian i sufitów farbą emulsyjną, malowanie słupów stalowych w pomieszczeniu hali technologicznej, wykonanie sufitu podwieszanego z płyt GKBI na ruszcie stalowym wraz z ociepleniem, likwidacja kominków wentylacyjnych w dachu, wykonanie opaski z kostki betonowej wokół budynku oraz chodnika przed wejściem do hali technologicznej, wykonanie podpór montażowych dla urządzeń technologicznych, likwidacja kominków wentylacyjnych w dachu. II.branża sanitarna: demontażu istniejących aeratorów , filtrów, orurowania oraz armatury- armatura i rury stalowe, wymianie istniejących filtrów ciśnieniowych Ø1800 mm na nowe wraz ze złożami filtracyjnymi montażu dwóch aeratorów ciśnieniowych o średnicy Ø1800 mm, wymianie sprężarki powietrza, montaż dmuchawy napowietrzającej, wymianie pompowni IIo - tj. zestawu hydroforowego, wymianie pompki dozującej w chlorowni, montażu przewodów technologicznych z rur ze stali kwasoodpornej wraz z armaturą, montażu instalacji elektrycznej oraz szafy sterowniczej, ociepleniu lub wymiana drzwiowi wejściowych do hali technologicznej i pomieszczenia agregatu, obniżeniu okna w pomieszczeniu gospodarczym I (okno uchylne z roletą antywłamaniową), malowaniu zbiorników retencyjnych od wewnątrz, wymianie sanitariatów, termoizolacji budynku SUW. III.branża elektryczna: zasilanie urządzeń technologicznych stacji uzdatniania wody, sterowanie urządzeniami technologicznymi,, instalacje bezpiecznego wyłączenia urządzeń technologicznych SAFETY, instalacje oświetlenia,, instalacje gniazd jedno- i trzy- fazowej, monitoring obiektu WEB, przekazywanie informacji alarmowych do siedziby użytkownika...
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.25.21.26-7, 45.45.30.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.03.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium dla przedmiotu zamówienia - 10.000,00 zł Formy wniesienia wadium zgodnie z art. 45 pkt. 6 ustawy PZP.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykaz wykonanych, robót budowanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - na formularzu stanowiącym zał. Nr 4 do formularza oferty - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz odbiorców. Do wykazu należy załączyć dodatkowo dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, rekomendacje, listy polecające podpisane przez odbiorcę). W wykazie należy zawrzeć, co najmniej 1 robotę w postaci wykonanych robót konstrukcyjno-budowlanych , technologicznych, elektrycznych związanych z budową, rozbudową lub modernizacją stacji uzdatniania wody o wydajności co najmniej Qhśr=190m3/h.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
informacja o osobach, które będą wykonywać zamówienie - wykaz osób na formularzu zgodnym z treścią zał. Nr 5 do formularza oferty- Potencjał kadrowy. Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji tej osoby. Do wykazu powinny być dołączone aktualne dokumenty stwierdzające, iż wskazana przez Wykonawcę osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz Przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z aktualną polisą oc w podziale na branże bądź oświadczenia Wykonawcy o posiadaniu wymaganych uprawnień. Wymagane są następujące uprawnienia w podziale na branże: - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanaliz., - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osielsko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Zakład Komunalny
86-031 Osielsko
ul. Jastrzębia 62 Żołędowo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.11.2012 godzina 09:00, miejsce: Gminny Zakład Komunalny 86-031 Osielsko ul. Jastrzębia 62 Żołędowo.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dokumentacja hydrologiczna cz.1
Dokumentacja hydrologiczna cz.2
Dokumentacja hydrologiczna cz.3
W związku z
pytaniami do przetargu Zamawiający wyjaśnia:
Pyt.1.
W związku z
nadmiernie rozbudowanym projektem automatyki i sterowania układu
technologicznego zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający dopuszcza
zastosowanie sterownika np. Siemens S7-1200 sterującego pracą stacji uzdatniania
wody w standardzie wykonania tak jak jest np. na stacji uzdatniania wody w
Bożenkowie gm. Osielsko. Zmiana ta pozwoli zaoszczędzić Zamawiającemu kwotę ok.
100.000 zł, a stacja będzie pełniła swoją funkcje oraz przeznaczenie. Dodatkowo
w przypadku jakiekolwiek awarii urządzeń po gwarancji urządzenia będą szybciej
dostępne oraz tańsze w zakupie co oznacza, że układ będzie tańszy w eksploatacji serwisowej.
Odp. 1
Zamawiający dopuszcza takie zastosowanie, pod
warunkiem, iż Wykonawca sporządzi dokumentację techniczną powykonawczą powyższego
rozwiązania.
Pyt.2. Prosimy o
doprecyzowanie o jaki zawór odpowietrzający chodzi. Mianowicie w projekcie
branży technologicznej w pkt. 3.5.2 mowa jest o zaworze Mankenberg 1.12 G ¾''
natomiast w zestawieniu materiałów pkt. 7.28 wymieniony jest zawór Mankenberg
1.12 G 1-2, 1 ¼ ''. Prosimy o podanie G wejścia zaworu odpowietrzającego
Odp.2. Należy zamontować automatyczny zawór odpowietrzający G - 1 1/4 " (zgodnie ze
specyfikacją producenta filtrów)
Pyt.3.
Zamawiający zawarł w projekcie umowy warunki naliczania kar umownych,
które są nierówne dla Zamawiającego i Wykonawcy.
„1.W przypadku
niewykonania lub nienależytego wykonania umowy strony zastrzegają
stosowanie kar umownych.
2. Kary te będą naliczane
w następujących wypadkach i wysokościach:
2.1. Wykonawca
zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
- za zwłokę w
wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego netto za ten
przedmiot za każdy dzień zwłoki.
- za zwłokę w
usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi za wady- w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego
netto za przedmiot umowy za każdy dzień zwłoki.
- z tytułu samego
faktu istnienia wad nieusuwalnych w przedmiocie odbioru w wysokości 5% wynagrodzenia umownego.
- za spowodowanie
przerwy w realizacji robót z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 1,0% wynagrodzenia
umownego za każdy dzień przerwy.
- za odstąpienie od
umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 5% wynagrodzenia umownego.
2.2. Zamawiający
zapłaci Wykonawcy kary umowne :
a) za zwłokę w
przeprowadzeniu odbioru w wysokości 50 zł za każdy dzień zwłoki licząc od
następnego dnia po terminie w którym odbiór miał być zakończony.”
W związku z tym, że wysokość kar w przedmiotowym
postępowaniu znacząco odbiega od standardowej wysokości kar dotyczących
przetargów na podobne roboty budowlane (kary te oscylują w zakresie od 0,05% do
0,1% wynagrodzenia umownego za każdy dzień zwłoki), wnioskujemy o następujące
zamiany mające zapewnić równe traktowanie Zamawiającego i Wykonawcy pod tym
względem. Wnioskujemy jednocześnie o obniżenie wysokości kar umownych:
1.W przypadku niewykonania lub
nienależytego wykonania umowy strony zastrzegają stosowanie kar umownych.
2. Kary te będą
naliczane w następujących wypadkach i wysokościach:
2.1. Wykonawca
zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
- za zwłokę w
wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego netto za ten
przedmiot za każdy dzień zwłoki.
- za zwłokę w
usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi za wady- w
wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego netto za przedmiot umowy za każdy dzień
zwłoki.
- z tytułu samego
faktu istnienia wad nieusuwalnych w przedmiocie odbioru w wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego- wnosimy o wykreślenie tego zapisu
- za spowodowanie
przerwy w realizacji robót z przyczyn zależnych od Wykonawcy
w wysokości 0,1% wynagrodzenia umownego za
każdy dzień przerwy.
- za odstąpienie od
umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 10% wynagrodzenia umownego.
2.2. Zamawiający
zapłaci Wykonawcy kary umowne :
a) za zwłokę w
przeprowadzeniu odbioru w wysokości 50 zł za każdy dzień zwłoki licząc od
następnego dnia po terminie w którym odbiór miał być zakończony.
b) za
odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od zamawiającego w wysokości 10%
wynagrodzenia umownego- wnosimy o dodanie tego zapisu
2.3. Łączna wysokość kar umownych,
naliczonych Wykonawcy nie może przekroczyć 10% wartości umowy- wnioskujemy o dodanie tego zapisu
Odp.3. Zamawiający nie przychyla się do wniosku Wykonawcy.
Zapis umowy jest zgodny z art.353(1) Kodeksu cywilnego statuujący zasadę
swobody umów
Pyt.4 Zamawiający zawarł w SIWZ –„Formularz Ofertowy: pkt.
7 a-c wymaganie, dotyczące wskazania zakresu i wartości powierzonych robót oraz
nazwy firmy i dokładnego adresu Podwykonawcy. Ponieważ zgodnie z ustawa Pzp ,
Zamawiający może żądać wskazania jedynie zakresu robót, które zamierza
powierzyć podwykonawcom- wnioskujemy o wykreślenie pozostałych danych z
Formularza Ofertowego dotyczących podwykonawcy.
Odp.4 Zgodnie z art. art.36 ust.4 ustawy Pzp oraz SIWZ pkt.
6.3. Zamawiający żąda podania mu części zamówienia, jakie Wykonawca
zamierza powierzyć Podwykonawcom, tak jak to przedstawiono w załączniku nr 3 do
oferty. W formularzu ofertowym wypełnienie fragmentu dotyczącego danych
podwykonawców nie jest konieczne
Pyt.5. Wnosimy
o wykreślenie z Formularzu Ofertowym zapisów pkt 7 dotyczących wskazania nazwy,
firmy, dokładnego adresu podwykonawcy, wartości powierzonych robót.
Zgodnie z art. 36
ust. 4 ustawy PZP Zamawiający może żądać od wykonawców jedynie wskazania
w ofercie części zamówienia (zakresu), której wykonanie powierzy
podwykonawcom. W związku z powyższym żądanie od wykonawcy takich
informacji jak nazwa, adres, wartość powierzonych robót dla podwykonawcy
narusza ten przepis.
Ponadto w odpowiedzi Prezesa
Urzędu Zamówień Publicznych z upoważnienia Prezesa Rady Ministrów na
interpelację nr 1572 w sprawie przepisów określających przekazanie zamówienia
publicznego podwykonawcom wyraźnie wskazano, że
„(…) na
etapie postępowania (…) wykonawca nie jest w stanie wskazać z nazwy
wszystkich podwykonawców oraz z uwagi na zmienność sytuacji gospodarczej
zapewnić ich udziału przy realizacji zamówienia publicznego (np. dużej
inwestycji budowlanej) (…)”
Odp.5.Zgodnie z art. art.36 ust.4 ustawy Pzp oraz SIWZ pkt.
6.3. Zamawiający żąda podania mu części zamówienia, jakie Wykonawca
zamierza powierzyć Podwykonawcom, tak jak to przedstawiono w załączniku nr 3 do
oferty. W formularzu ofertowym wypełnienie fragmentu dotyczącego danych
podwykonawców nie jest konieczne
Pyt.6. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności między kosztorysem a
projektem technicznym. Mianowicie w projekcie branży technologicznej w zestawieniu
materiałów w pkt. 7.12 wymienione jest iż zamontować należy przepustnice z
napędem pneumatycznym dwustronnego działania DN 80 w ilości 24 szt. natomiast w
kosztorysie mowa jest o montażu przepustnic pneumatycznych dwustronnego
działania DN 125 (8 szt.) i DN 80 (16 szt.). Jakie średnice przyjąć do wyceny?
Odp.6. Zgodnie z częścią rysunkową do wyceny należy przyjąć: przepustnice automatyczne
pneumatyczne miedzykołnierzowe:
DN150 – 16 szt (40.ZP.1 - 40.ZP.8;50.ZP.1-50.ZP.2;50.ZP.5-50.ZP.6;50.ZP.9-50.ZP.10;50.ZP.13-50.ZP.14)
DN65 – 8 szt (70.ZP.1 -70.ZP.8)
DN 80- 16 szt (20.ZP.1 - 20.ZP.8;50.ZP.3-50.ZP.4;50.ZP.7-50.ZP.8;50.ZP.11-50.ZP.12;50.ZP.15-50.ZP.16)
DN125 - 8 szt
(30.ZP.1-30.ZP.8).Dopuszcza się zastosowanie przepustnic 30.ZP.1-30.ZP.8 o
średnicy DN80. (redukcja przewodu za przepustnicami).
Pyt.7.. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności między kosztorysem a projektem
technicznym. Mianowicie w projekcie branży technologicznej w zestawieniu
materiałów w pkt. 7.33 wymienione jest iż zamontować należy zawór antyskażeniowy
BA fi 200 mm - 2 szt. natomiast w kosztorysie branży technologicznej w poz. 104
wymagane jest montaż 1 szt. tego zaworu. Prosimy o podanie prawidłowej ilośći
zaworów do montażu oraz o ewentualną korektę przedmiaru.
Odp.7.Należy zamontować jeden zawór
antyskażeniowy klasy BA DN200 (30.ZA.1) za zestawem hydroforowym.
Przed zbiornikami
retencyjnymi należy zamontować pkt. poboru wody z wbudowanym zaworem
antyskażeniowym.
Pyt.8.. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności między kosztorysem a projektem technicznym.
Mianowicie w projekcie branży technologicznej w zestawieniu materiałów w pkt. 7
Podgrzewacze wody, umywalka, baterie umywalkowe wymienione jest iż zamontować
należy te materiały po 4 szt. natomiast w kosztorysie mowa jest o montażu tego
materiału po 3 szt. Prosimy o podanie prawidłowej ilości do montażu oraz o
ewentualną korektę przedmiaru.
Odp.8. Należy zamontować
cztery podgrzewacze wody tj. do umywalki w hali technologicznej, chlorowni,
pom. WC i pom. warsztatu .
Pyt.9. W jaki sposób wentylatory dachowe mają zostać przymocowane. Czy w ofercie należy
przyjąć podstawę dachową tych wentylatorów?
Odp.9. W ofercie należy
przyjąć podstawy dachowe
Pyt.10.. Czy zamawiający w pkt. 2.7.130 kosztorysu branży technologicznej ma na myśli
same urządzenie czy należy również uwzględnić dostawę odczynników. Jeśli tak to
prosimy o doprecyzowanie o jakie odczynniki należy dołączyć do urządzenia.
Odp.10. Do urządzenia należy dołączyć zestaw
odczynników: żelaza, manganu, chloru – w ilości i zakresie zgodnym z
dokumentacją techniczną pkt9.
Zgodnie z wynagrodzeniem ryczałtowym należy się
trzymać projektu technicznego, a przedmiary mają charakter pomocniczy.
Pyt.11. Czy zamawiający dopuszcza wykonanie instalacji technologicznych stacji uzdatniania wody w Żołędowie w standardzie w jakim są wykonane instalacje technologiczne stacji uzdatniania wody w Niemczu gmina Osielsko , przy zastosowaniu rur i kształtek ze stali nierdzewnej , co pozwoli na obniżenie nakładów inwestycyjnych.
Czy Zamawiający dopuszcza wykonanie instalacji technologicznych stacji uzdatniania wody w Żołędowie z PCV lub PE, co pozwoli na obniżenie nakładów inwestycyjnych.
Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę technologii wykonania orurowania.
Pyt.12.Czy zamawiający zaktualizował budżet na planowaną inwestycję z uwzględnieniem wartości ofert złożonych w unieważnionym postępowaniu przetargowym z dnia 08.10.2012r. na modernizację stacji uzdatniania wody na dz. 347/5 ul. Jastrzębia 32 w miejscowości Żołędowo gmina Osielsko.
Odp.12. Zamawiający dysponuje tylko środkami pochodzącymi z budżetu Gminy Osielsko. Na chwilę obecną nie została uchwalona zmiana w budżecie gminy. Bieżące informacje o zmianach na stronie www.bip.osielsko.pl
Żołędowo, dnia 21.11.2012r.
OGŁOSZENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Modernizacja
stacji uzdatniania wody na dz. nr 347/5
ul. Jastrzębia 32 w miejscowości
Żołędowo gmina Osielsko
W dniu 02.11.2012r. o godzinie 9:00
upłynął termin składania ofert przetargowych. Zamawiający zgodnie z terminem
zamieszczonym w specyfikacji przystąpił do otwarcia ofert tego samego dnia o
godzinie 9:15.
1. Działając na podstawie art. 92 ust.
1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja po
zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego wybrała ofertę firmy:
Zakład Obsługi
Budownictwa i Inwestycji Sekulski Janusz
09-200 Sierpc,
ul.Sucharskiego 8/45
Cena wykonania
zadania: 1.486.720,82 zł
brutto
Uzasadnienie wyboru:
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej
treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie
podlega odrzuceniu. Oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100 pkt
obliczonych w oparciu o ustalone kryteria.
Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny
2. W prowadzonym postępowaniu złożono następujące
oferty:
Oferta nr 1:
ENVIROTECH sp. z o.o. 60-845 Poznań,
ul.Jana Kochanowskiego 7
Oferta uzyskała 75 pkt
Oferta nr 2:
Firma GUTKOWSKI Gutkowski Jan 94-100 Leszno, ul.17 Stycznia 92
Oferta uzyskała 86 pkt
Oferta nr 3:
WIMAR Sp. z o.o. 86-010 Koronowo, ul.Nadrzeczna 24
Oferta uzyskała 93 pkt
Oferta nr 4:
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe HYDRO-SYSTEM Szpetal Górny ul.Osiedle Młodych 63, 87-811
Fabianki
Oferta uzyskała 90 pkt
Oferta nr 5:
Zakład Obsługi Budownictwa i Inwestycji Sekulski Janusz
09-200 Sierpc, ul.Sucharskiego 8/45
Oferta uzyskała 100 pkt
Oferta nr 6:
Przedsiebiorstwo Produkcyjno-Usługowe Pro-Met
H.Kobusiński i wspólnicy spółka jawna
63-720 Koźmin Wlkp. ul.Borecka 29a
Oferta uzyskała 95 pkt
Oferta nr 7:
ROSMOSIS-Wawrzyniak Sp. z o.o. Perzyce 46, 63-760 Zduny
Oferta uzyskała 98 pkt
Oferta nr 8:
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe INTECH
Jarosław Grzybowski
ul.Słoneczna 8, 86-031 Osielsko
Oferta uzyskała 82 pkt
3. Działając na podstawie art. 92
ust. 1 pkt.2 i 3 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w
prowadzonym postępowaniu nie odrzucono żadnej oferty oraz nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.
4. Od rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej zdefiniowane w ustawie
Prawo Zamówień Publicznych dział VI.
5. Umowa w sprawie zamówienia
publicznego zostanie podpisana w nie wcześniej niż 27.11.2012r.
Proszę o potwierdzenie
otrzymania pisma na adres zp@gzk-zoledowo.pl
lub fax 52 328
26 01