Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków w ul. Dworcowej, Kościelnej w miejscowości Maksymilianowo gm. Osielsko.
Wersja strony w formacie XMLZamówienie na | Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków w ul. Dworcowej, Kościelnej w miejscowości Maksymilianowo gm. Osielsko. |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
Nr sprawy | GZK.17.2012 |
Zamawiający | Gminny Zakład Komunalny |
Tryb zamówienia | przetarg nieograniczony |
Wartość zamówienia | poniżej progów unijnych |
Termin składania ofert |
Osielsko: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz
z przepompownią ścieków w ul. Dworcowej, Kościelnej
w miejscowości Maksymilianowo gm. Osielsko.
Numer ogłoszenia: 107487 - 2012; data zamieszczenia: 15.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Zakład Komunalny , Żołędowo, ul. Jastrzębia 62, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 328 26 00, faks 52 328 26 01.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gzk-zoledowo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przepompownią ścieków w ul. Dworcowej, Kościelnej w miejscowości Maksymilianowo gm. Osielsko..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej i
grawitacyjnej wraz
z przepompownią ścieków w ul. Dworcowej i Kościelnej w m. Maksymilianowo
gm. Osielsko:
- sieć wodociągowa PEØ110 - 771,5 m
- sieć wodociągowa PEØ90 - 24,5 m
- sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVCØ200 - 631,0 m
- sieć kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej PVCØ160 - 23,0 m
- sieć kanalizacji sanitarnej tłocznej PEØ63 - 531,0 m
- przepompownia ścieków
Uwagi:
1. Obsługa geodezyjna oraz inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza należy
do Wykonawcy.
2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania zadania w oparciu o
opracowany we własnym zakresie i zatwierdzony projekt tymczasowej
organizacji ruchu dla Zarządu Dróg Gminnych w Żołędowie oraz dla Zarządu
Dróg Powiatowych w Bydgoszczy.
3. Wykonawca pokrywa koszty związane z zajęciem pasa drogowego na czas
robót dla drogi gminnej i powiatowej.
4. Wykonawca pokryje koszty związane z realizacją robót na rzecz PKP
Polskie Linie Kolejowe S.A. w Bydgoszczy, TK Telekom Sp z o.o. w
Gdańsku, PKP Energetyka w Bydgoszczy.
5. Zgodnie z postanowieniem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A w Bydgoszczy
nr IZDB5-505-31/2012 z dnia 13.04.2012r. pkt. 3 należy zwiększyć
głębokość wykonania przejścia sieci wodociągowej i kanalizacji
sanitarnej pod torami kolejowymi do co najmniej 3,0 m.
6. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia inwentaryzacji
powykonawczej i naniesienia jej na mapy geodezyjne z zasobów PKP S.A.
Oddział Gospodarowania Nieruchomości w Gdańsku; jeden egzemplarz
inwentaryzacji powykonawczej przekazać należy do Zakładu Linii
Kolejowych w Bydgoszczy; jeden egzemplarz dokumentacji powykonawczej z
inwentaryzacją powykonawczą przekazać należy do Spółki TK Telekom w
Gdańsku.
7. Przekazanie placu budowy nastąpi w terminie 7 dni od podpisania
umowy.
8. Rozpoczęcie robót należy zgłosić na dwa dni przed planowanym terminem
i uzgodnić
z Gminnym Zakładem Komunalnym w zakresie odbioru oznakowania robót i
miejsca odwozu urobku na odkład.
9. Wykonawca zapewni w godzinach wykonywania prac budowlanych obecność
na placu budowy Kierownika Budowy lub innej osoby upoważnionej do
kontaktu z Zamawiającym, np. Kierownika Robót lub majstra.
10. Wszystkie materiały, które będą użyte do realizacji przedmiotu
zamówienia winny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych
do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art. 10 ustawy Prawo
Budowlane. Na wszystkie materiały, przed ich wbudowaniem należy przed
łożyć Inspektorowi Nadzoru wymagane orzeczenia, atesty oraz deklaracje
zgodności, zgodne z obowiązującymi przepisami oraz uzyskać zgodę na ich
wbudowanie przez Inwestora i Inspektora Nadzoru.
11. Badania sanitarne wody należy przeprowadzić przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Bydgoszczy w obecności pracownika GZK..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.13.00-8, 45.23.24.23-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.09.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wadium dla przedmiotu zamówienia: 5.000,00 zł Formy wniesienia wadium zgodnie z art. 45 pkt. 6 ustawy PZP. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza prosimy o wpłatę na konto: 51 8142 1033 0002 8105 3000 0005
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczeniu do udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykaz wykonanych, robót budowanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - na formularzu stanowiącym zał. Nr 4 do formularza oferty - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz odbiorców. Do wykazu należy załączyć dodatkowo dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, rekomendacje, listy polecające podpisane przez odbiorcę). W wykazie należy zawrzeć, co najmniej 1 robotę o długości sieci 1 km, wodociągowej lub kanalizacyjnej sanitarnej.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
informacja o osobach, które będą wykonywać zamówienie - wykaz osób na formularzu zgodnym z treścią zał. Nr 5 do formularza oferty- Potencjał kadrowy. Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji tej osoby. Do wykazu powinny być dołączone aktualne dokumenty stwierdzające, iż wskazana przez Wykonawcę osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz Przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z aktualną polisą oc w podziale na branże bądź oświadczenia Wykonawcy o posiadaniu wymaganych uprawnień. Wymagane są następujące uprawnienia w podziale na branże: - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanaliz., - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osielsko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Zakład Komunalny
86-031 Osielsko
ul. Jastrzębia 62 Żołędowo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.05.2012 godzina 09:00, miejsce: Gminny Zakład Komunalny 86-031 Osielsko ul. Jastrzębia 62 Żołędowo.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Uwaga zainteresowani Wykonawcy!
Zamawiający zmodyfikował:
a)termin realizacji zadania z 28.09.2012r. na 30.11.2012r.
b)warunki płatności
było "Płatności
będą realizowane z podziałem na lata:
- w
2012 r. do kwoty 150.000,00 zł brutto.
- w I
kwartale 2013 r. pozostała wartość
zaoferowanej kwoty."
Jest:
"Wynagrodzenie
za przedmiot umowy nastąpi dwoma fakturami:
Płatności
będą realizowane zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę i zatwierdzonym przez
Zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym z podziałem na dwa etapy:
I faktura –
do kwoty 150.000 zł brutto w trakcie realizacji robót
II faktura
– pozostała wartość zaoferowanej kwoty po zakończeniu przedmiotu umowy (nie
wcześniej niż 30.11.2012r.) – płatność w 2013r."
PYTANIE
W związku z ogłoszonym przez Państwa przetargiem „Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami ścieków w ul. Dworcowej, Kościelnej w miejscowości Maksymilianowo gmina Osielsko” proszę o wyjaśnienia dotyczące specyfikacji.
W pozycji 99 w przedmiarze robót nie podano ilości (0 szt). Proszę o uściślenie.
Proszę o uściślenie powierzchni drogi gminnej oraz powiatowej ponieważ jest to niezbędne do wyceny kosztów zajęcia pasa drogowego. W przedmiarze podano 2 kpl
ODPOWIEDŹ
Zamawiający poprawił w przedmiarze robót pozycje 99 (na szt. 1). Jednocześnie usunął z przedmiarów plik „przedmiar robót elektryka”, gdyż pozycje te znajdują się w punkcie 3.3 Zasilanie przepompowni w pliku „Maksymilianowo przedmiar”.
Poprawiony przedmiar zamieszczamy poniżej.
Maksymilianowo Przedmiar
Odnośnie powierzchni dróg Zamawiający informuje iż roboty w ul. Kościelnej (droga gmina) prowadzone będą na długości ok. 135 m, natomiast w ul. Dworcowej (droga powiatowa) na długości ok. 500 m. Powierzchnie zajmowanych dróg do wyceny kosztów zajęcia pasa drogowego wylicza indywidualnie Wykonawca.
Żołędowo, dnia 31.05.2012 r.
1. W dniu 30.05.2012 r. o godzinie 9:00 upłynął termin składania ofert przetargowych. Zamawiający zgodnie z terminem zamieszczonym w specyfikacji przystąpił do otwarcia ofert tego samego dnia o godzinie 9:15.
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego wybrała ofertę firmy:
ROLLSTICK-TORUŃ Spółka z o.o. 87-100 Toruń, ul.Wschodnia 34
Uzasadnienie wyboru:
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu. Oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100 pkt obliczonych w oparciu o ustalone kryteria.
Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny
W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
Oferta nr 1
PHU „ORPOD” budowa i konserwacja urządzeń wodno-kanalizacyjnych
86-253 Kijewo Królewskie
Cena oferty: 738.625,92 zł brutto
Oferta nr 2
WIMAR Sp. z o.o. 86-010 Koronowo, ul.Nadrzeczna 24
Cena oferty 672.691,43 zł brutto
Oferta nr 3
KADA-BIS Grupa Budowlana Sp. z o.o. , 85-188 Bydgoszcz, ul.Wydmy 3
Cena oferty 757.739,10 zł brutto
Oferta nr 4
ROLLSTICK-TORUŃ Spółka z o.o. 87-100 Toruń, ul.Wschodnia 34
Cena oferty 566.690,15 zł brutto
Działając na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie został wykluczony żaden wykonawca i nie odrzucono żadnej ofert.
Od rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej zdefiniowane w ustawie Prawo Zamówień Publicznych dział VI.