W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Budowa stacji uzdatniania wody na dz. nr 222 przy ul. Deszczowej w miejscowości Bożenkowo gmina Osielsko.

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Budowa stacji uzdatniania wody na dz. nr 222 przy ul. Deszczowej w miejscowości Bożenkowo gmina Osielsko.
Status zamówienia rozstrzygnięte
Nr sprawy GZK.14.2011
Zamawiający Gminny Zakład Komunalny
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia poniżej progów unijnych
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
w treści ogłoszenia
Osielsko: Budowa stacji uzdatniania wody na dz. nr 222 przy ul. Deszczowej w miejscowości Bożenkowo gmina Osielsko.
Numer ogłoszenia: 311039 - 2011; data zamieszczenia: 29.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Zakład Komunalny , Żołędowo, ul. Jastrzębia 62, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 328 26 00, faks 52 328 26 01. Adres strony internetowej zamawiającego: www.gzk-zoledowo.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa stacji uzdatniania wody na dz. nr 222 przy ul. Deszczowej w miejscowości Bożenkowo gmina Osielsko.. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Budowa stacji uzdatniania wody na dz. nr 222 przy ul. Deszczowej w miejscowości Bożenkowo gmina Osielsko Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 1. Budynek stacji, 2. Technologia SUW, 3. Obudowa studni odwiertu istniejącego oraz odwiertu do wykonania, 4. Zbiorniki wyrównawcze, 5. Kanalizacja wód popłucznych, 6. Instalacje wod-kan, 7. Zagospodarowanie terenu, 8. Instalacje elektryczne i AKPiA,. II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.25.21.26-7. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.09.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Wadium dla przedmiotu zamówienia - 30.000,00 zł Formy wniesienia wadium zgodnie z art. 45 pkt. 6 ustawy PZP. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniądza prosimy o wpłatę na konto: 51 8142 1033 0002 8105 3000 0005 z dopiskiem Wadium SUW Bożenkowo III.2) ZALICZKI Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku wykaz wykonanych, robót budowanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - na formularzu stanowiącym zał. Nr 4 do formularza oferty - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz odbiorców. Do wykazu należy załączyć dodatkowo dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, rekomendacje, listy polecające podpisane przez odbiorcę). W wykazie należy zawrzeć, co najmniej 1 robotę w postaci budowy stacji uzdatniania wody. III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku informacja o osobach, które będą wykonywać zamówienie - wykaz osób na formularzu zgodnym z treścią zał. Nr 5 do formularza oferty- Potencjał kadrowy. Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji tej osoby. Do wykazu powinny być dołączone aktualne dokumenty stwierdzające, iż wskazana przez Wykonawcę osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz Przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z aktualną polisą oc w podziale na branże bądź oświadczenia Wykonawcy o posiadaniu wymaganych uprawnień. Wymagane są następujące uprawnienia w podziale na branże: - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanaliz., - uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, - uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, - uprawnienia geologiczne
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2. III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osielsko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Zakład Komunalny 86-031 Osielsko ul. Jastrzębia 62 Żołędowo adres strony internetowej www.bip.osielsko.pl. IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.12.2011 godzina 09:00, miejsce: Gminny Zakład Komunalny 86-031 Osielsko ul. Jastrzębia 62 Żołędowo. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).




IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


SIWZ
Architektura i konstrukcja
Elektryka
Operat
Przedmiary
Specyfikacje techniczne
Technologia
Projekt prac geologicznych



W związku z pytaniami do przetargu Zamawiający wyjaśnia:
 
Pyt.1. Z dokumentacji przetargowej wynika, że załączone Przedmiary Robót sporządzone zostały w programie kosztorysowym Norma. Z uwagi na krótki czas przygotowania oferty, zwracamy się z uprzejmą prośbą o załączenie na stronie internetowej kosztorysów ofertowych w formacie edytowalnym (.ath), co znacznie ułatwi i usprawni prace nad przygotowaniem oferty przetargowej.
 
Odp.
Zamawiający informuje, iż nie posiada w dokumentacji projektowej przedmiarów robót
 w formacie edytowalnym (.ath). Przedmiary przekazane zostały Zamawiającemu tylko w formacie do odczytu (.pdf). 
 
Pyt.2. W pkt 6.2 SIWZ dotyczącej zadania  jest zapis ze należy wykazać się wykonaniem co najmniej jednej roboty w postaci budowy stacji uzdatniania wody. W związku z tym prosimy o informację czy Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku jeśli Wykonawca wykaże że wykonał jedną robotę polegającą na budowie, rozbudowie i przebudowie obiektów istniejącej Stacji Wodociągowej o parametrach przewyższających przedmiot zamówienia i charakteryzującej się dużym stopniem trudności. Zakres realizacji tego zadania obejmował częściową rozbiórkę istniejącej stacji wodociągowej oraz budowę nowych obiektów wraz z bardzo mocno zawansowaną technologią uzdatniania wody.
 
Odp.
Zamawiający uznaje spełnienie tego warunku.
 
Pyt.3. W projekcie branży technologicznej na schemacie oraz rzucie budynku SUW zaznaczono cztery studnie głębinowe. Wg schematów elektrycznych z RZS-T mają być zasilane dwie studnie głębinowe. Projekt prac geologicznych zakłada odwiercenie dwóch otworów studziennych natomiast w projekcie sanitarnym oraz SIWZ wyspecyfikowano wykonanie jednego otworu studni. ile studni zasila technologię SUW? Jaką ilość pomp głębinowych należy przewidzieć do podłączenia w szafie RZS-T? Ile otworów studziennych należy wykonać?
 
Odp.
W branży technologicznej na planie zagospodarowaniu terenu błędnie oznaczono obiekty stacji tj. naniesiono i zestawiono po kolei obiekty na działce przeznaczonej do budowy stacji. W związku z tym, zgodnie z projektem prac geologicznych oznaczona na mapie zagospodarowaniu terenu studnia nr 3  to istniejący już otwór studzienny nr 1, zaś studnia oznaczona na mapie nr 4 to w rzeczywistości studnia nr 2 do odwiercenia. W zadaniu tym należy przeprowadzić jeden odwiert (dla studni nr2) oraz wykonać dwie obudowy studni (dla studni nr 1 i 2). Natomiast do podłączenia w szafie RZS-T należy docelowo przewidzieć podłączenie dla czterech pomp głębinowych.            


W związku z pytaniami do przetargu Zamawiający wyjaśnia:
 
Pyt.1. Prosimy o potwierdzenie, iż zgodnie z art.29 ust ust.3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych do tych opisanych w SIWZ  i dokumentacji przetargowej pod warunkiem posiadania nie gorszych parametrów technicznych

Odp. Zamawiający informuje, iż budowę stacji oraz zaprojektowaną technologie uzdatniania wody należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, natomiast  urządzenia techniczne należy zastosować  zgodnie z projektem technicznym  bądź równoważne o nie gorszych parametrach.
 
Pyt.2. W ust.6.2 ust. 1 SIWZ wymaga od Wykonawcy wykazania dysponowaniem osobą posiadającą uprawnienia geologiczne. W związku z tym, że istnieje 16 kategorii kwalifikacji takich uprawnień prosimy o sprecyzowanie jakie należy wykazać.

Odp. Uprawnienia geologiczne do sporządzania projektów/programów. badań i dokumentacji geologicznych w zakresie poszukiwania i rozpoznawania wód podziemnych oraz do sprawowania geologicznego nadzoru nad robotami związanymi z badaniami prowadzonymi dla sporządzania tych dokumentacji.
 
Pyt.3. W związku z tym, iż wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia ma charakter ryczałtowy, prosimy o potwierdzenie, że kosztorys będzie pełnił wyłącznie funkcję informacyjna dla Zamawiającego.

Odp. Zgodnie z  pkt.7.8 SIWZ
 
Pyt.4. W ust. 6.3 ust. 9 SIWZ Zamawiający wymaga dołączenia do oferty harmonogramu rzeczowo-finansowego. Z kolei z treści §6 ust.2 wzoru umowy wynika, iż  powinien on zostać przekazany Zamawiającemu dopiero po wyborze Wykonawcy i podpisaniu umowy. Prosimy o sprostowanie.

Odp. Zamawiający wymaga dołączenia harmonogramu rzeczowo-finansowego już na etapie składania oferty.
 
 
Pyt.5. Zwracamy uwagę na nieprawidłowość zawarta w punkcie 7 formularza oferty w zakresie żądania od Wykonawców podania nazw i adresów planowanych podwykonawców zgodnie z art.647(1) kodeksu cywilnego, Zamawiający ma pełne prawo żądać podania mu do akceptacji firm podwykonawców i wszystkich warunków podwykonawstwa, ale - w odniesieniu do przetargów publicznych -  dopiero po wyborze Wykonawcy i przyznaniu mu zamówienia publicznego. Na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie a art.36 ust.4 ustawy Pzp, zamawiający może żądać jedynie podania mu części zamówienia, jakie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom – tak jak to przedstawiono w załączniku nr 3 do oferty. W związku z tym prosimy o wykreślenie z treści formularza fragmentu dotyczącego podwykonawców.

Odp. Zgodnie z art. art.36 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający  żąda podania mu części zamówienia, jakie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, tak jak to przedstawiono w załączniku nr 3 do oferty. W formularzu ofertowym wypełnienie fragmentu dotyczącego danych podwykonawców nie jest konieczne.
 
Pyt.6. Zwracamy uwagę, że treść §18 ust.6 wzoru umowy jest niezgodna z obowiązującymi  w dacie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia przepisami Pzp.  Zgodnie bowiem z treścią art.147 ust.2 ustawy Pzp zmienionego ustawą z dnia 5 listopada 2009r. o zmianie ustawy Pzp oraz ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych, która weszła w życie w dniu 22 grudnia 2009r., zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, nie zabezpiecza zaś- jak było wcześniej- roszczeń z tytułu gwarancji jakości. Stosownie do art.151 ust.2 ustawy Pzp kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia . Obecnie zabezpieczenie dotyczyć może zatem wyłącznie roszczeń z tytułu rękojmi za wady. W związku z powyższym prosimy o dostosowanie postanowień umowy do obowiązujących w tym zakresie przepisów.

Odp. Zamawiający wykreśla z projektu umowy §18 ust.6 b słowa „gwarancja jakości”
 
Pyt.7. Dlaczego Zamawiający, mimo wyrażonej w Kodeksie cywilnym zasadzie równości stron umowy cywilnoprawnej w §20 wzoru umowy nie określił kary umownej płatnej przez Zamawiającego w przypadku nieuzasadnionej zwłoki w przekazaniu terenu budowy ani odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego? Zwracamy uwagę na fakt, że kary umowne za zwłokę w przeprowadzaniu odbioru w wysokości 50zł/dzień są rażąco nieadekwatne do wysokości kosztów utrzymania placu budowy, jakie będzie musiał ponosić Wykonawca w oczekiwaniu na odbiór.
Ponadto niezrozumiałe jest naliczanie kar umownych za „spowodowanie przerwy w realizacji robót z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 1%  wynagrodzenia umownego za każdy dzień przerwy” w momencie, gdy przerwa ta wcale nie musi mieć wpływu na termin ostatecznego odbioru robót. Interes Zamawiającego jest wystarczająco zabezpieczony możliwością naliczania kar za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy.

Odp. Zapis umowy jest zgodny z art.353(1)  Kodeksu cywilnego statuujący zasadę swobody umów
 
Pyt.8. W formularzu ofertowym zamawiający żąda bezwzględnego podania nazwy firmy podwykonawcy. Wnosimy o wykreślenie tego zapisu, gdyż zgodnie z art.36 ust.4 ustawy Pzp zamawiający może żądać od wykonawców jedynie wskazania w ofercie części zamówienia (zakresu), której wykonanie powierzy podwykonawcom. W związku z powyższym żądanie od wykonawcy takich informacji jak nazwa podwykonawcy narusza ten przepis.

Odp. Zgodnie z art. art.36 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający  żąda podania mu części zamówienia, jakie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, tak jak to przedstawiono w załączniku nr 3 do oferty. W formularzu ofertowym wypełnienie fragmentu dotyczącego danych podwykonawców nie jest konieczne.
 
Pyt.9.  W przedmiarze robót branży elektrycznej i AKPiA w poz. 39 i 43 wycenie podlega montaż rozdzielnic szaf,.. Jednak jako materiał wskazane są „celki lub segmenty, szafy, pulpity, tablice przekaźnikowe lub nastawcze” Prosimy o wyjaśnienie jakie materiały należy wycenić w tych pozycjach czy należy ująć tylko montaż rozdzielnic bez materiałów?

Odp. Tylko montaż rozdzielnicy
 
Pyt.10. W dokumentacji technicznej  branży elektrycznej  brakuje rysunków nr:
 E7 Plan instalacji elektrycznej i oświetlenia;
 E8 Instalacja uziemiająca budynku;
 E9 Instalacja odgromowa budynku.
Prosimy o uzupełnienie.

Odp. Zamawiający zamieszcza brakujące rysunki
Rysunek E7
Rysunek E8
Rysunek E9

Pyt.11. Czy w przypadku przesyłania oferty oraz gwarancji ubezpieczeniowej (jako wadium w przetargu) przesyłką kurierską oryginał gwarancji ubezpieczeniowej można załączyć do koperty z ofertą, a do oferty (jako potwierdzenie wniesienia wadium) załączyć kserokopię
gwarancji potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez oferenta.

Odp. Tak
 
Pyt.12. Prosimy o zmianę pkt. 7 Formularza Ofertowego w zakresie żądania wskazania konkretnych  Podwykonawców. Zgodnie z alt. 36 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający  może żądać jedynie wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia której  wykonanie powierzy podwykonawcom.

Odp. Zgodnie z art. art.36 ust.4 ustawy Pzp, Zamawiający  żąda podania mu części zamówienia, jakie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom, tak jak to przedstawiono w załączniku nr 3 do oferty. W formularzu ofertowym wypełnienie fragmentu dotyczącego danych podwykonawców nie jest konieczne.
 
Pyt.12. Zgodnie z projektem prac geologicznych studnia nr 2 powinna mieć gł.40m, natomiast w kosztorysie widnieje gł.100m. jaką głębokość przyjąć do wyceny?

Odp. Do wyceny należy przyjąć głębokość 100m.
 
Pyt.14. Prosimy również o zamieszczenie na stronie internetowej decyzji zatwierdzającej projekt prac geologicznych.

Odp. Decyzja zatwierdzająca projekt prac geologicznych zamieszczona poniżej.
Decyzja
 
Pyt.15. Ponadto prosimy o informację czy należy uwzględnić w wycenie koszt nadzoru geologicznego i opracowana dokumentacji powykonawczej?

Odp. Koszt nadzoru geologicznego i opracowana dokumentacji powykonawczej należy uwzględnić w ofercie.


OGŁOSZENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 
 
         W dniu 14.12.2011 r. o godzinie 9:00 upłynął termin składania ofert przetargowych. Zamawiający zgodnie z terminem zamieszczonym w specyfikacji przystąpił do otwarcia ofert tego samego dnia o godzinie 9:15.

1.   Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego wybrała ofertę firmy:
 
WIMAR SP. Z O.O.
ul.Nadrzeczna 24,  86-010 Koronowo
Cena wykonania zadania:  2.067.188,97 zł
Uzasadnienie wyboru:
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu. Oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100 pkt obliczonych w oparciu o ustalone kryteria.
Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny
 
 
 2. W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
 
Oferta nr 1.
Firma GUTKOWSKI Sp. zo.o. Gutkowski Jan
64-100 Leszno  ul.17 Stycznia 92
Oferta zdobyła 86 pkt
 
Oferta nr 2.
Firma BARTOSZ Sp. J. Bujwicki Sobiech
15-399 Białystok, ul.Sejneńska 7
Oferta zdobyła 92 pkt
 
Oferta nr 3.
P.T.H.U. HYDRO-MARKO Maria Pluta
63-200 Jarocin  ul.Wojska Polskiego 139
Oferta zdobyła 78 pkt
 
 
Oferta nr 4.
P.P.H.U. HYDRO-SYSTEM Tomasz Paradowski
Szpetal Górny, ul.Osiedle Młodych 63, 87-811 Fabianki
Oferta zdobyła 99pkt
 
Oferta nr 5.
Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Budowlane  ŻALA Spółka Jawna
Rekowo Górne, 84-123 Połchowo  ul.Słoneczna 19
Oferta zdobyła 73 pkt
 
Oferta nr 6.
Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego   CELBUD-PRZEMYSŁÓWKA Sp. zo.o.
82-500 Kwidzyn, ul.Lotnicza 1
Oferta zdobyła 87 pkt
 
Oferta nr 7.
METROLOG Sp. zo.o.   64-700 Czarnków, ul.Kościuszki 97
Oferta zdobyła 79 pkt
 
Oferta nr 8.
Wielobranżowe Przedsiębiorstwo   Produkcyjno-Usługowe Spółka zo.o. ALFA
85-880 Bydgoszcz, ul.Toruńska 300
Oferta zdobyła 94 pkt
 
Oferta nr 9.
WIMAR SP. Z O.O.
ul.Nadrzeczna 24,  86-010 Koronowo
Oferta zdobyła 100 pkt
 
Oferta nr 10.
B&W Usługi Ogólnobudowlane  Bożena Dzidkowska
83-000 Pruszcz Gdański, ul.Sikorskiego 2C
Oferta zdobyła 82 pkt
 
Oferta nr 11.
HYDRO-PARTNER Spółka z o.o.
ul.Gronowska 4a, 64-100 Leszno
Oferta zdobyła 95 pkt
 
Oferta nr 12.
Instalcompact Sp. z o.o.
62-080 Tarnowo Podgórne  Ul.Wierzbowa 23
Oferta zdobyła 85 pkt
 
Oferta nr 13.
EUROAQUA Sp. Z o.o.
61-306 Poznań, ul.Bobrownicka 13A
Oferta zdobyła 81 pkt
 
   
3. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt.2 i 3 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie odrzucono żadnej oferty oraz  nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.

4. Od rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej zdefiniowane w ustawie Prawo Zamówień Publicznych dział VI.
 
5. Umowa w sprawie zamówienia publicznego zostanie podpisana w nie wcześniej niż 02.01.2012r.

Załączniki

SIWZ doc, 243 kB
Elektryka rar, 3.95 MB
Operat rar, 1.95 MB
Przedmiary rar, 599 kB
Technologia rar, 2.86 MB
Rysunek E7 pdf, 631 kB
Rysunek E8 pdf, 415 kB
Rysunek E9 pdf, 393 kB
Decyzja pdf, 410 kB

Powiadom znajomego