W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Kredyt długoterminowy na pokrycie deficytu budżetu Gminy Osielsko w 2011 roku oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Kredyt długoterminowy na pokrycie deficytu budżetu Gminy Osielsko w 2011 roku oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Status zamówienia rozstrzygnięte
Nr sprawy 271.U.9.2011
Zamawiający Gmina Osielsko
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia poniżej progów z art.11 ust. 8 PZP
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Rozstrzygnięcie w treści
Osielsko: Kredyt długoterminowy na pokrycie deficytu budżetu Gminy Osielsko w 2011 roku oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
Numer ogłoszenia: 262517 - 2011; data zamieszczenia: 05.10.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Osielsko , ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 324 18 00, faks 052 324 18 03. Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.osielsko.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kredyt długoterminowy na pokrycie deficytu budżetu Gminy Osielsko w 2011 roku oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.. II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Osielsko na 2011 rok oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 2. Wysokość kredytu: 1.551.491,00 PLN (słownie: jeden milion pięćset pięćdziesiąt jeden tysięcy czterysta dziewięćdziesiąt jeden złotych). 3. Kredyt postawiony zostanie do dyspozycji Zamawiającego w terminie 7 dni od podpisania umowy 4. Kredyt pobierany będzie w jednej transzy do 30 listopada 2011 roku. 5. Zamawiający zobowiązuje się rozpocząć spłatę kredytu od 31.01.2012 r. i zakończyć 31.12.2015 r. 6. Zamawiający zobowiązuje się spłacać kapitał kredytu wraz z odsetkami banku w okresach miesięcznych poczynając od miesiąca stycznia 2012 r. z ratą płatną na koniec każdego miesiąca. Do wyliczenia odsetek od kredytu należy zastosować kalendarz rzeczywisty. 7. Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 1M (obowiązującą na pierwszy dzień miesiąca) powiększone o stałą marżę Banku. Nie dopuszcza się kapitalizacji odsetek 8. Prowizja zawierająca wszystkie opłaty związane z uruchomieniem kredytu, stanowi jednorazową opłatę przy każdej transzy, wyliczaną z uwzględnieniem stawki procentowej prowizji zaoferowanej w przetargu. 8a. Prowizja nie może przekraczać 0,2 % wartości kredytu. 9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych prowizji i opłat, w szczególności z tytułu: - przedterminowej spłaty kredytu - niewykorzystania części przyznanego kredytu - zmiany warunków zawartej umowy 10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z uruchomienia kredytu bądź poszczególnych transzy kredytu i oczekuje, że bank nie będzie pobierał żadnych opłat od wartości, z których Zamawiający zrezygnował. 11. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich. 12. Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będzie: a) prowizja wyrażona w procentach, w wartościach zapisanych w ofercie - płatna będzie przy wypłacie poszczególnych transz, z zastrzeżeniem pkt. 8a b) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy procentowej opartej o WIBOR 1M (obowiązującą na 1.10.2011 r). 13. W przypadku spłaty zarówno kapitału jak i odsetek, jeśli dzień spłaty przypada na dzień wolny od pracy, to spłata nastąpi następnego dnia roboczego po tym terminie. 14. Bank nie będzie pobierał odsetek , kar umownych i innych opłat za spłatę kredytu przed terminem; 15. Zabezpieczenie udzielonego kredytu: weksel własny in blanco wystawiony przez Gminę Osielsko wraz z deklaracją wekslową.. II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca powinien wnieść wadium w wysokości 10 000, 00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy PZP. 3. Brak zabezpieczenia oferty akceptowalną formą wadium spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się wyłącznie przelewem, na konto Urzędu Gminy Osielsko w Banku Spółdzielczym Nr 96 8142 1033 0002 8248 2000 0007 (za datę wniesienia wadium w pieniądzu liczy się datę wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego). III.2) ZALICZKI Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - decyzja wydana przez Prezesa NBP o wyrażeniu zgody na utworzenie banku lub zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego lub innego właściwego organu na prowadzenie działalności przez bank Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek uprawnień do wykonywania określonej działalności, zamawiający wymaga ponadto złożenia aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub wpisu do ewidencji działalności gospodarczej III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP oraz załączenie referencji. III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków z art.22.ust.1 PZP
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: koncesję, zezwolenie lub licencjęwykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycieIII.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczeniaaktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawyaktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofertaktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofertnie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofertnie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) Referencje III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Zamawiający zastrzega możliwość wcześniejszej spłaty kredytu. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osielsko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Osielsko, ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, pok. 13. IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.10.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Osielsko, ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, I pietro sekretariat. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).



IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy. IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
siwz

sprawozdania

opinie RIO cz.1

opinie RIO cz.2

{5}

uchwała z dnia 25.05.2011

uchwała z dnia 27.09.2011

uchwała z 27.09.2011 wieloletnia

RB PDB za 2009 i 2010 rok

Rb-27S II kw 2011 r.

Rb-27S IV kw 2009 r.

Rb-27S IV kw 2010 r.

Rb-28S II kw 2011 r.

Rb-28S IV kw 2009 r.

Rb-28S IV kw 2010 r.

Rb-N II kw 2011 r.

Rb-N IV kw 2009 r.

Rb-N IV kw 2010 r.

Rb-NDS IV kw 2010 r.

Rb-Z IV kw 2010 r.

tabela-informacja o kredytach i pożyczkach (excel)




                                                                           Osielsko dnia 11 października 2011 r.
 
 
                                                                                 Zainteresowani Wykonawcy
271.U.9.2011
 
Dotyczy : Kredyt długoterminowy na pokrycie deficytu budżetu Gminy Osielsko w 2011 roku oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
 
W związku z zapytaniem skierowanym do Zamawiającego zamieszczone zostały następujące odpowiedzi:



Pyt. 1 Czy Zamawiający potwierdza, że celem kredytowania jest pokrycie deficytu budżetu Gminy Osielsko w 2011 r. oraz spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tyt. emisji paprierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów ( zgodnia z art. 89 ust. 1 ustawy o finansach publicznych )?
Odp. TAK
Pyt. 2 Czy w przypadku niewykorzystania kredytu w całości skróceniu ulegnie okres kredytowania, czy też zmniejszy się miesięczna rata?
Odp. ULEGNIE SKRÓCENIU OKRES KREDYTOWANIA.
Pyt. 3 Czy w przypadku przedterminowej częściowej spłaty kredytu skróceniu ulegnie okres kredytowania, czy też zmniejszy się miesięczna rata?
Odp. ULEGNIE SKRÓCENIU OKRES KREDYTOWANIA.
PYT. 4 Aktualny wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST (wraz z podaniem REGON i NIP)
Odp. w załączeniu poniżej

tabela -wykaz jednostek
 
 
 
UWAGA!
Sprostowanie informacji zawartej w SIWZ
- § 3 pkt. 12
Koszt kredytu na dzień składania ofert stanowić będzie:
a) prowizja wyrażona w procentach, w wartościach zapisanych w ofercie – płatna  będzie przy wypłacie poszczególnych transz, z    zastrzeżeniem pkt. 8a
b) odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone miesięcznie, stanowiące sumę stałej marży banku i zmiennej stopy  procentowej opartej o WIBOR 1M (obowiązującą na 3.10.2011 r).
- § 12 pkt. 2
W ofercie należy podać: marżę banku stałą na cały okres umowy w % od kwoty kredytu z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, dodana do stawki WIBOR 1M oraz łączną kwotę odsetek z dokładnością do 1 grosza wynikającą z harmonogramu.
uwaga: dla porównania ofert oprocentowanie należy wpisać wg notowań z dnia 03.10.2011 r.

 
 


                                                                       Osielsko dnia 14 października 2011 r.
 
 
                                                                               Zainteresowani Wykonawcy
271.U.9.2011
 
Dotyczy : Kredyt długoterminowy na pokrycie deficytu budżetu Gminy Osielsko w 2011 roku oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
 
W związku z zapytaniem skierowanym do Zamawiającego zamieszczone zostały następujące odpowiedzi:

Pyt. 1 Czy dla potrzeb wyliczenia ceny ofertowej należy przyjąć uruchomienie kredytu w jednej transzy w dniu 30.11.2011?
Odp. TAK
Pyt. 2 Czy spłaty rat kapitałowych będą dokonywane miesięcznie w równych kwotach?
Odp. TAK
Pyt. 3 W jakich wysokościach będą raty miesięczne płatne w 2015 r.?
Odp. W 2015 r. Raty będą sie kształtować następująco:
I-XI 2015 – po 59.291,00
XII 2015 – po 59.290,00.
 
 
 
 
 
 
                                                                 Osielsko, dnia 21 październik 2011 r.
271.U.9.2011
 
 
OGŁOSZENIE
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Dot. przetargu nieograniczonego na: Kredyt długoterminowy w wysokości 1.551.491,00 zł na pokrycie deficytu budżetu Gminy Osielsko w 2011 r. oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
 
W dniu 19 października 2011 r. o godzinie 10:00 upłynął termin składania ofert przetargowych.
Zamawiający zgodnie z terminem zamieszczonym w specyfikacji przystąpił do otwarcia ofert tego samego dnia o godzinie 10:15.

I . Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja  Przetargowa po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego wybrała ofertę nr 1 firmy:
Bank Millenium S.A.
Ul. Stanisława Żaryna 2A
02-593 Warszawa

Uzasadnienie wyboru:
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu i uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100 pkt.  obliczonych w oparciu o kryterium cena, zgodnie ze wzorem określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp.               
 
 
W  prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
Oferta nr 1
Bank Millenium S.A.
Ul. Stanisława Żaryna 2A
02-593 Warszawa
Oferta nr 2
Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy
Ul. Kołłątaja 8
85-080 Bydgoszcz
Oferta nr 3
Bank Spółdzielczy w Koronowie
Plac Zwycięstwa 12
86-010 Koronowo
 
   
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert (liczba punktów w kryterium cena) :
 
Nr oferty            Liczba punktów
    1                           100
    2                            98
    3                            90
 
II. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu  nie  odrzucono żadnej oferty.
 
III. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie wykluczono żadnego wykonawcy.
 
IV. Od powyższego rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej zdefiniowane w ustawie Prawo Zamówień Publicznych dział VI.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 




Załączniki

siwz doc, 210 kB
sprawozdania rar, 2.75 MB
opinie RIO cz.1 rar, 5.72 MB
opinie RIO cz.2 rar, 4.46 MB

Powiadom znajomego