W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku. III etap

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku. III etap
Status zamówienia rozstrzygnięte
Nr sprawy 341B/11/09
Zamawiający Urząd Gminy Osielsko
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia powyżej 14 ty. euro
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Rozstrzygnięcie przetargu
Osielsko: Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku. III etap
Numer ogłoszenia: 311770 - 2009; data zamieszczenia: 09.09.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Osielsko , ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 324 18 00, faks 052 324 18 03. Adres strony internetowej zamawiającego: www.osielsko.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku. III etap. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część 1 Zadanie 1 Przebudowa ulicy Słonecznej w Żołędowie na odcinku od km 1+100 do km 1+708 polegająca na: wykonaniu poszerzenia istniejącej nawierzchni do szerokości 6,00 m oraz wykonanie remontu istniejącej nawierzchni poprzez ułożenie warstwy profilowej i ścieralnej, wykonanie wjazdów do posesji, o szerokości i długości dostosowanej do istniejącej zabudowy. montaż oznakowania Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót w oparciu o opracowany we własnym zakresie i zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu. Zadanie nr 2 Budowa dojazdu do Gminnego Ludowego Klubu Sportowego w Żołędowie na odcinku od km 0+000 do km 0+158,20 polegająca na: wykonaniu jezdni z nawierzchnią z kostki betonowej wraz z przyległymi miejscami parkingowymi. Uwaga!!! Przy wycenie części pierwszej należy uwzględnić dwa zadania. Część nr 2 Przebudowa ulicy Polnej w Osielsku na odcinku od km 0+000 do km 0+293,4 polegająca na wykonaniu: -pieszo-jezdni szerokości 5,00 m z kostki brukowej betonowej, -elementów uspokojenia ruchu- wyniesione skrzyżowanie ul. Polnej i Tuberozy -wykonanie wjazdów do posesji, o szerokości i długości dostosowanej do istniejącej zabudowy. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót w oparciu o opracowany we własnym zakresie i zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu. Część nr 3 Budowa ulicy Leśnej w Maksymilianowie, II etap na odcinku 145 mb, polegająca na wykonaniu: pieszo-jezdni szerokości 5,00 m z kostki brukowej betonowej, budowie przepustu rurowego wykonaniu stałej organizacji ruchu Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót w oparciu o opracowany we własnym zakresie i zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu.. II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6. II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: Część 1: 20.000,00 Część 2: 15.000,00 Część 3: 10.000,00
III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub, którzy złożyli dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. ustawy zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że, mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonych wraz z formularzem oferty oświadczeń i dokumentów, jakich żąda Zamawiający i zostanie dokonana według formuły - spełnia, nie spełnia. Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć następujące dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:.Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Warunki ogólne 1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiący zał. Nr 1 do formularza oferty. 2) W przypadku posiadania pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia należy dołączyć to zobowiązanie. Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych: 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu przetargowym. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt 2, 3, 4 - składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te winny być wystawione w terminach analogicznych do odpowiadających im dokumentów wymienionych w pkt 2 i 3 oraz 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków, dokumenty wymienione powyżej winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę. Dodatkowo, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz załączyć pełnomocnictwo do oferty. Warunki szczegółowe Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1) informacja o osobach, które będą wykonywać zamówienie - wykaz osób na formularzu zgodnym z treścią zał. Nr 4 do formularza oferty- Potencjał kadrowy. Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji tej osoby. Do wykazu powinny być dołączone aktualne dokumenty stwierdzające, iż wskazana przez Wykonawcę osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz Przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z aktualną polisą oc w branży: - uprawnienia drogowe do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń 2) wykaz wykonanych robót budowlanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - na formularzu stanowiącym zał. Nr 3 do formularza oferty - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz odbiorców. Do wykazu należy załączyć dodatkowo dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, rekomendacje, listy polecające podpisane przez odbiorcę usług) Przedłożone dokumenty mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem na każdej ze stron. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. Oprócz ww. dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oferta powinna zawierać także: 1) Wypełniony Formularz Oferta 2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych Zamawiającemu w trakcie niniejszego postępowania. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania, których pełnomocnik jest upoważniony. 3) Listę podwykonawców na zał. Nr 2 do formularza oferty - w przypadku gdy zamówienie będzie realizowane z udziałem podwykonawców. 4) oświadczenie o akceptowaniu treści projektu umowy 5) kosztorys ofertowy 6) aktualna polisa OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej 7) oświadczenie o udzieleniu gwarancji na wykonane roboty budowlane 8) potwierdzenie wniesienia wadium, polecenie przelewu bądź inny dokument.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.osielsko.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A 86-031 Osielsko pokój nr 13. IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2009 godzina 09:00, miejsce: Gmina Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A 86-031 Osielsko sekretariat pokój nr 18.IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część 1. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 1 Zadanie 1 Przebudowa ulicy Słonecznej w Żołędowie na odcinku od km 1+100 do km 1+708 polegająca na: -wykonaniu poszerzenia istniejącej nawierzchni do szerokości 6,00 m oraz wykonanie remontu istniejącej nawierzchni poprzez ułożenie warstwy profilowej i ścieralnej, -wykonanie wjazdów do posesji, o szerokości i długości dostosowanej do istniejącej zabudowy. montaż oznakowania Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót w oparciu o opracowany we własnym zakresie i zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu. Zadanie nr 2 Budowa dojazdu do Gminnego Ludowego Klubu Sportowego w Żołędowie na odcinku od km 0+000 do km 0+158,20 polegająca na: wykonaniu jezdni z nawierzchnią z kostki betonowej wraz z przyległymi miejscami parkingowymi. Uwaga!!! Przy wycenie części pierwszej należy uwzględnić dwa zadania..2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6.3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2009.4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część 2. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część nr 2 - Przebudowa ulicy Polnej w Osielsku na odcinku od km 0+000 do km 0+293,4 polegająca na wykonaniu: -pieszo-jezdni szerokości 5,00 m z kostki brukowej betonowej, -elementów uspokojenia ruchu- wyniesione skrzyżowanie ul. Polnej i Tuberozy -wykonanie wjazdów do posesji, o szerokości i długości dostosowanej do istniejącej zabudowy. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót w oparciu o opracowany we własnym zakresie i zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu..2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6.3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2009.4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część 3. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część nr 3 - Budowa ulicy Leśnej w Maksymilianowie, II etap na odcinku 145 mb, polegająca na wykonaniu: - pieszo-jezdni szerokości 5,00 m z kostki brukowej betonowej, - budowie przepustu rurowego - wykonaniu stałej organizacji ruchu Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót w oparciu o opracowany we własnym zakresie i zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu..2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6.3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.11.2009.4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.siwz
Słoneczna
słoneczna cz.1
sloneczna cz.2
słoneczna cz.3
sloneczna cz.4
Polna
Polna
Leśna
Lesna

Zamawiający informuje, że pozycja nr 13 i 22 przedmiaru w zakresie ulicy Słonecznej uległa zmianie. Poniżej znajduje się przedmiar zawierający zmienione pozycje.
przedmiar

Wyjaśnienia Zamawiającego

Zainteresowani Wykonawcy





W związku z zapytaniem wykonawcy zamawiający wyjaśnia:

dotyczy przetargu nieograniczonego na „Budowę oraz przebudowę dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku, etap III. Część 1. Zadanie 1: Przebudowa ulicy Słonecznej w Żołędowie na odcinku od km 1+100 do 1+708 oraz Zadanie 2: Budowa dojazdu do Gminnego Ludowego Klubu Sportowego w Żołędowie na odcinku od km 0+000 do km 0+158,20”

Pytanie dotyczące ul. Słonecznej

1. Nazwa zadania podana w SIWZ „Przebudowa ulicy Słonecznej w Żołędowie na odcinku od km 1+100 do km 1+708” zakłada wykonanie odcinka 608,0 mb tej ulicy, natomiast przedmiar robót w poz. 1 zakłada prace pomiarowe na odcinku 1,100 km. W związku z rozbieżnościami proszę o wyjaśnienia jaka długość odcinka jest objęta zakresem niniejszej inwestycji.
2. Dot. poz. 2, 3, 4 przedmiaru robót – proszę o wyjaśnienia czyją własnością staje się materiał z wycinki? Ponadto proszę o wskazanie miejsca odwozu materiału z wycinki.
3. Poz. 11 i 12 przedmiaru robót zakłada wbudowanie gruntu stabilizowanego cementem o łącznej grubości 25 cm, natomiast opis techniczny pkt. 2.5.1. Konstrukcja nawierzchni na poszerzeniu oraz przekrój normalny II – II km 0+518,00 – 1+725,00 zakłada wbudowanie stabilizacji o grubości 20 cm. W związku z rozbieżnościami proszę o wyjaśnienia.
4. Poz. 13 przedmiaru robót zakłada wbudowanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o grubości 20 cm, natomiast opis techniczny pkt. 2.5.1. Konstrukcja nawierzchni na poszerzeniu oraz przekrój II – II km 0+518,00 – 1+725,00 zakłada wbudowanie podbudowy z kruszywa o grubości 25 cm. W związku z rozbieżnościami proszę o wyjaśniania.
5. Dot. poz. 18 przedmiaru robót – w związku z niezamieszczeniem na Państwa stronie internetowej specyfikacji technicznej dotyczącej ułożenia geosiatki proszę o podanie jej szczegółowych parametrów, w szczególności wytrzymałości na rozciąganie
- wzdłuż pasma
- w poprzek pasma.
6. Proszę o podanie kategorii ruchu ul. Słonecznej w Żołędowie.
7. Dot. poz. 15 przedmiaru robót – proszę o informacje czy podana ilość jest poprawna? Ponadto proszę o wyjaśnienia ile kg masy wchodzi na m2.
8. Poz. 27 przedmiaru robót zakłada ułożenie rur ochronnych PCW o śr. 160 mm w wykopie. Proszę o wskazanie kilometraży, gdzie mają zostać wbudowane rury ochronne.
Proszę również o dodanie pozycji w przedmiarze robót na rozebranie nawierzchni oraz jej odtworzenie celem ułożenia powyższych rur ochronnych.
9. Po dokonaniu wizji lokalnej przez Wykonawcę, stwierdza się występowanie w miejscach projektowanych rowów gęstej roślinności (krzaków). W przedmiarze robót brak pozycji na ich wycinkę i karczowanie. W związku z powyższym proszę o jej dodanie do przedmiaru robót.
10. Istniejący zjazd w km 1+472,53 wykonany jest z nawierzchni bitumicznej. Proszę o informację czy Wykonawca będzie zobowiązany do rozbiórki nawierzchni wjazdu i wykonania pełnej konstrukcji wg założeń projektu czy też będzie możliwość wykonania nakładki bitumicznej?
W przypadku wystąpienia robót polegających na rozbiórce istniejącego wjazdu proszę o dodanie pozycji do przedmiaru robót.
11. Zjazd z ul. Słonecznej w ul. Klonową w Żołędowie wykonany jest z kostki betonowej i przylega bezpośrednio do nawierzchni ul. Słonecznej. Projekt zakłada poszerzenie jezdni na tym odcinku, co wiązać się będzie z rozbiórką części nawierzchni (kostki brukowej) ul. Klonowej. W związku z powyższym proszę o dodanie do przedmiaru robót pozycji na przełożenie kostki betonowej.
12. Wg projektu dot. przebudowy ul. Słonecznej w Żołędowie zjazd do GLKS ma zostać wykonany z warstwy kruszywa oraz z mieszanki mineralno – bitumicznej, natomiast projekt dot. wykonania dojazdu do Gminnego Ludowego Klubu Sportowego w Żołędowie zakłada wykonanie tego wjazdu oraz nawierzchni z kostki brukowej oraz kostki kamiennej. W związku z rozbieżnościami proszę o wyjaśnienia oraz o ewentualną korektę przedmiarów.
13. Proszę o informację czy w poz. 5 i 6 przedmiaru robót zostały ujęte roboty ziemne dotyczące wykonania koryta pod poszerzenia, koryta pod zjazdy, rowów oraz ściągnięcia humusu?

Pytanie dotyczące dojazdu do GLKS w Żołędowie

1. Proszę o informację czy podana ilość robót ziemnych w poz. 2 przedmiaru robót jest prawidłowa?
2. Proszę o informacje czy w poz. 2 przedmiaru robót zostało ujęte – koryto pod konstrukcje jezdni, parkingów, rowów oraz ściągnięcie humusu?
3. Proszę o informację jakiego koloru kostkę należy wbudować w ramach niniejszej inwestycji?
4. Plan sytuacyjny zakłada wbudowanie na wjeździe z ul. Słonecznej krawężnika granitowego, natomiast przedmiar robót nie zakłada wbudowania tego rodzaju krawężnika. W związku z rozbieżnościami proszę o wyjaśnienia – względnie o wprowadzenie nowej pozycji do przedmiaru robót dotyczącej wbudowania krawężników granitowych.
5. Proszę o wskazanie miejsca, gdzie mają zostać wbudowane rury ochronne z PCW o śr. 75 mm.
6. Przekrój normalny V-V zakłada umocnienie skarpy np. płytami jomb. Brak takiej pozycji w przedmiarze robót. W związku z powyższym proszę o wyjaśniania. Względnie o dodanie pozycji do przedmiaru robót dot. wbudowania odpowiednich płyt.
7. Po dokonaniu wizji lokalnej stwierdza się występowanie drzew, których usunięcie będzie niezbędne do wykonania niniejszej inwestycji. W związku z powyższym proszę o dodanie do przedmiaru robót pozycji na wycinkę tych drzew. Ponadto proszę o informację czyją własnością stanie się materiał z wycinki.
8. Po dokonaniu wizji lokalnej stwierdza się występowanie na trasie projektowanej inwestycji 2 studzienek kanalizacyjnych. Brak w przedmiarze pozycji dotyczącej regulacji tych studni. W związku z powyższym proszę o dodanie pozycji do przedmiaru robót dotyczącej regulacji tych studni.
9. Wg planu sytuacyjnego należy na parkingu dla osób niepełnosprawnych wbudować wpust deszczowy. W związku z powyższym proszę o dodanie pozycji do przedmiaru robót na wbudowanie tego wpustu.
10. W granicach niniejszej inwestycji istnieje drewniane ogrodzenie. W związku z powyższym proszę o informacje czy do zakresu wykonawcy wchodzi zakres związany z rozbiórką tego ogrodzenia? Jeżeli tak to proszę o dodanie odpowiedniej pozycji do przedmiaru robót.

Odpowiedź na zapytanie ul. Słoneczna

Ad. 1
Zakres do budowy dotyczy odcinka podanego w SIWZ tj. od km 1+100 do km 1+708. Ze względu na przewidywaną do wprowadzenia korektę geometrii w rejonie km 1+100 założono większy zakres prac pomiarowych.

Ad2.

Materiał z wycinki należy przekazać zarządcy drogi tj. GZK w Żołędowie na ul. Jastrzębiej 62.

Ad 3, 4
W przedstawionym przedmiarze błędnie podano grubości warstw. Należy przyjąć grubości warstw podbudowy zgodnie z opisem technicznym i przekrojem normalnym.



Ad.5
Do powyższego projektu brak SST. Proszę kierować się parametrami podanymi w dołączonej wyjaśnień SST D-05.03.26 opracowanej dla przebudowy ulicy o podobnym zakresie robót.

Ad. 6
Na etapie wykonywania projektu nie określono kategorii ruchu.

Ad. 7
Ilość podana w poz. 15 przedmiaru wynika z objętości międzyprzekrojowych warstw konstrukcyjnych jezdni zawartych w pliku 05b_sloneczna_konstrukcja_IIetap.pdf. Zastosowano przelicznik 2,45 t/m3 masy asfaltowo –mineralnej.

Ad.8

Rury ochronne zostały przewidziane jako roboty dodatkowe na wypadek wystąpienia nie zainwentaryzowanych mediów. W przypadku nie wystąpienia takiej sytuacji należy przekazać je do GZK w Żołędowie.

Ad.9
Wykonawca powinien wycenić roboty we własnym zakresie, ponieważ przyjęto rozliczenie robót jako ryczałtowe.

Ad.10
Na istniejący wjeździe należy wykonać nakładkę.

Ad.11
Wykonawca powinien wycenić roboty we własnym zakresie, ponieważ przyjęto rozliczenie robót jako ryczałtowe.

Ad.12
Należy wykonać nawierzchnię z kostki betonowej i granitowej.

Ad.13
Tak


Dojazd do GLKS

Ad. 1
Tak

Ad. 2
Tak

Ad. 3
Kostka brukowa koloru szarego.

Ad. 4
Należy zastosować krawężnik betonowy zgonie z przedmiarem.


Ad. 5
Rury ochronne zostały przewidziane jako roboty dodatkowe na wypadek wystąpienia nie zainwentaryzowanych mediów. W przypadku nie wystąpienia takiej sytuacji należy przekazać je do GZK w Żołędowie.

Ad. 6
Umocnienie nie będzie konieczne.

Ad. 7
Usunięcie drzew zostało przewidziane w przedmiarze ul. Słonecznej. Jeżeli po wytyczeniu w terenie zostanie stwierdzona konieczność wycinki większej ilości drzew, to roboty te zostaną zlecone odrębnie.

Ad. 8
Przy wycenie robót należy uwzględnić regulacje tych studni.

Ad. 9
Należy dodać do wyceny wybudowanie wpustu deszczowego z osadnikiem wraz z przyłączem o długości 5 mb.

Ad. 10
Demontażu ogrodzenia dokona jego właściciel tj. GLKS Żołędowo.



W związku z zapytaniem wykonawcy do siwz Zamawiający wyjaśnia

1. Punkt 6.2.1 siwz warunki szczegółowe – informacja o osobach, które będą wykonywać zamówienie nie zawiera konkretnej informacji ile osób należy wskazać do realizacji zamówienia natomiast załącznik nr 4 do formularza oferty –potencjał kadrowy określa że należy wskazać kierownika budowy, kierownika robót oraz majstra robót. W związku z powyższym wykonawca prosi o wyjaśnienie zaistniałych rozbieżności lub zmianę załącznika nr 4.

Ad 1.Zamwiający wymaga w załączniku nr 4 wykazane zostały przynajmniej 2 osoby pełniące funkcje wskazane w załączniku nr 4 wśród których przynajmniej jedna osoba posiada wymagane uprawnienia wskazane w punkcie 6.2.1 siwz

2. Dotyczy załącznika nr 2 do formularza oferty – lista podwykonawców. Proszę podać ,podstawę na której Zamawiający wymaga od wykonawców podania nazwy i adresu podwykonawcy. Zgodnie z art. 26 ust 4 PZP zamawiający żąda jedynie wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom- Zamawiający nie ma natomiast uprawnień do żądania zawarcia w ofercie jakichkolwiek innych danych dotyczących podwykonawców ani tez jakichkolwiek danych dotyczących samych podwykonawców. W świetle powyższego wykonawca prosi o zmianę treści załącznika nr 2 do formularza oferty. Czy konieczne jest wypełnianie załącznika nr 2- lista podwykonawców , jeżeli zakres robót zrealizowany przez podwykonawców będzie wskazany w formularzu oferty?.

Ad.2 Podstawą prawna wymogów dokumentów jakich żąda Zamawiający w postępowaniu przetargowym jest art. 25 PZP oraz rozporządzenie prezesa rady ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 655),. Zamawiający ma prawo żądać wskazania części wykonywanych robót w związku z powyższym należy je wykazać wraz z nazwą podwykonawcy.




OGŁOSZENIE
 
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
 
Dot. Przetargu nieograniczonego na: „Budowę oraz przebudowę dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku, III etap.
 
W dniu  30 września 2009 r. o godzinie 9:00 upłynął termin składania ofert przetargowych.
Zamawiający zgodnie z terminem zamieszczonym w specyfikacji przystąpił do otwarcia ofert tego samego dnia o godzinie 9:15.

Ia . Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja  Przetargowa po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego w zakresie części pierwszej wybrała ofertę  firmy:
Affabre Sp. z o.o.
Ul. Inwalidów 1
85-727 Bydgoszcz
część 1: cena brutto: 1.016.583,54 zł

Uzasadnienie wyboru:
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu i uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100 pkt. w zakresie części pierwszej  obliczonych w oparciu o kryterium cena określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
 Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny.
 
                    
Ib . Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja  Przetargowa po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego, w zakresie części drugiej i trzeciej, wybrała ofertę  firmy:
Zakład Usług Drogowych
Ren-Drog Spółka Cywilna
Zbigniew Niedźwiecki, Jarosław Kądziorski
Ul. Smoleńska 41
85-871 Bydgoszcz
część 2: 324.121,57 zł
część 3: 109.076,63 zł
Uzasadnienie wyboru:
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu i uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100 pkt. w zakresie części drugiej i trzeciej, obliczonych w oparciu o kryterium cena określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
 Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny
 
W  prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
Oferta nr 1
Zakład Usług Drogowych
Ren-Drog Spółka Cywilna
Zbigniew Niedźwiecki, Jarosław Kądziorski
Ul. Smoleńska 41
85-871 Bydgoszcz
Część 3: nie złożono oferty
Część 2:Cena brutto: 324.121.57 zł
Część 3: Cena brutto: 109.076,63 zł
 
Oferta nr 2
Affabre Sp. z o.o.
Ul. Inwalidów 1
85-727 Bydgoszcz
Część 1: cena brutto: 1.016.583,54 zł
Część 2: nie złożono oferty
Część 3: nie złożono oferty
 
Oferta nr 3
Eurovia Polska S.A.
Ul. Szwedzka 5
Bielany Wrocławskie
55-040 Kobierzyce
Oddz. Kujawsko-Pomorski
Ul. Fordońska 246/805
85-766 Bydgoszcz
część 1: cena brutto 1.142.693,57 zł
część 2: nie złożono oferty
część 3: nie złożono oferty
 
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert (liczba punktów w kryterium cena) :
 
Nr oferty         Punktacja Część 1    Punktacja Część 2   Punktacja Część 3
  1                      Nie złożono            100                           100
  2                        100                 Nie złożono                Nie złożono
  3                      88,96                Nie złożono                Nie złożono

 
II. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie odrzucono żadnej
 
III. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie wykluczono żadnego wykonawcy.
 
IV. Od powyższego rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej zdefiniowane w ustawie Prawo Zamówień Publicznych dział VI.
 
O terminie podpisania umowy zostaną Państwo powiadomieni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

























Załączniki

siwz doc, 294 kB
słoneczna cz.1 rar, 7.63 MB
sloneczna cz.2 rar, 7.63 MB
słoneczna cz.3 rar, 7.63 MB
sloneczna cz.4 rar, 5.69 MB
Polna rar, 6.09 MB
Lesna rar, 3.21 MB
przedmiar pdf, 72 kB

Powiadom znajomego