W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Docieplenie budynku szkoły podstawowej w Maksymilianowie przy ul. Szkolnej 7

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Docieplenie budynku szkoły podstawowej w Maksymilianowie przy ul. Szkolnej 7
Status zamówienia rozstrzygnięte
Zamawiający Urząd Gminy Osielsko
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia powyżej 14 tys euro
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Rozstrzygnięcie przetargu
Osielsko: Docieplenie budynku szkoły podstawowej w Maksymilianowie przy ul. Szkolnej 7
Numer ogłoszenia: 154136 - 2009; data zamieszczenia: 18.05.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Osielsko , ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 324 18 00, faks 052 324 18 03. Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.osielsko.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Docieplenie budynku szkoły podstawowej w Maksymilianowie przy ul. Szkolnej 7. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Docieplenie budynku szkoły podstawowej w Maksymilianowie przy ul. Szkolnej 7 CPV: 45000000-7 Roboty budowlane CPV: 45320000 - 6 Roboty izolacyjne CPV: 45321000 - 3 Izolacja cieplna
Zakres rzeczowy przedsięwzięcia: 1. Izolacja przeciwwilgociowa ścian fundamentowych 2. Docieplenie ścian fundamentowych styropianem estrudowanym grubości 8 cm 3. Docieplenie ścian budynku grubości 14 cm frezowanego metodą lekką mokrą. 4. Licowanie ścian płytkami kamionkowymi gress 5. Obróbki blacharskie wraz z parapetami zewnętrznymi 6. Malowanie elewacji farbami sylikonowymi. II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.32.00.00-6, 45.32.10.00-3. II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.08.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: Wadium w kwocie 3.000 zł słownie: trzy tysiące złotych, należy wpłacić na konto BS w Bydgoszczy O. Osielsko nr 96 8142 1033 0002 8248 2000 0007 z adnotacją: Wadium - Docieplenie budynku szkoły podstawowej w Maksymilianowie przy ul. Szkolnej 7. Zwrot lub zatrzymanie wadium nastąpi w trybie i na warunkach art. 46 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. 2007, Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.)
III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub, którzy złożyli dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. ustawy zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonych wraz z formularzem oferty oświadczeń i dokumentów, jakich żąda Zamawiający i zostanie dokonana według formuły - spełnia lub nie spełnia. Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć następujące dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Warunki ogólne 1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiący zał. Nr 1 do formularza oferty. Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych: 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu przetargowym. 4) aktualnej informacji z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt 2, 3, 4 - składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te winny być wystawione w terminach analogicznych do odpowiadających im dokumentów wymienionych w pkt 2 i 3 oraz 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków, dokumenty wymienione powyżej winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę. Dodatkowo, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz załączyć pełnomocnictwo do oferty. Warunki szczegółowe Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1) informacja o osobach, które będą wykonywać zamówienie - wykaz osób na formularzu zgodnym z treścią zał. Nr 4 do formularza oferty- Potencjał kadrowy. Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji tej osoby. Do wykazu powinny być dołączone aktualne dokumenty stwierdzające, iż wskazana przez Wykonawcę osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz Przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z aktualną polisą oc w podziale na branże: - uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno budowlanej 3) wykaz wykonanych, robót budowlanych, prac dociepleniowych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - na formularzu stanowiącym zał. Nr 3 do formularza oferty - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz odbiorców. Do wykazu należy załączyć dodatkowo dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, rekomendacje, listy polecające podpisane przez odbiorcę) UWAGA: Przedłożone dokumenty mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem na każdej ze stron. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Oprócz ww. dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oferta powinna zawierać także: 1) Wypełniony Formularz Oferta 2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych Zamawiającemu w trakcie niniejszego postępowania. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania, których pełnomocnik jest upoważniony. 3) Listę podwykonawców na zał. Nr 2 do formularza oferty - w przypadku gdy zamówienie będzie realizowane z udziałem podwykonawców. 4) kosztorys ofertowy jako informacja dodatkowa dla zamawiającego 5) aktualna polisa OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej 6) oświadczenie o udzieleniu 3 letniej gwarancji na wykonane roboty budowlane.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osielsko.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A 86-031 Osielsko pok. 13. IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.06.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A 86-031 Osielsko pok. 18 (sekretariat).IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.specyfikacja technicznadokumetacja projektowa cz.1dokumentacja projektowa cz.2dokumentacja projektowa cz.3dokumentacja projektowa cz.4dokumentacja projektowa cz.5dokumentacja projektowa cz.6dokumentacja projektowa cz.7przedmiar cz.1przedmiar cz.2przedmiar cz.3przedmiar cz.4siwz

Wyjaśnienia Zamawiającego



Dotyczy przetargu nieograniczonego na: Termomodernizację budynku Szkoły Podstawowej w Maksymilianowie
 
W związku z zapytaniami Wykonawców wyjaśniam:
 
Z dokumentacji projektowej wynika, że docieplenie ma być wykonane w systemie BAUMIT, natomiast w specyfikacji technicznej system nie jest określony. Proszę o sprecyzowanie czy docieplenie ma być wykonane w systemie BAUMIT czy dowolnym.
Odpowiedź
Zgodnie z opisem technicznym dokumentacji technicznej system wykonania docieplenia nie został wskazany przez osobę sporządzającą, z uwagi na fakt, że Zamawiający ma obowiązek przygotowywać i przeprowadzać postępowanie w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców zgodnie  z art. 7 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz.U. 2007, Nr 223, poz. 1655). W związku z powyższym nie może sugerować technologii wykonania konkretnej firmy a jedynie wskazać typ lub równoważność. Załączniki dołączone do dokumentacji technicznej mają jedynie wskazać wykonawcy sposób wykonania niektórych robót budowlanych.
W związku z zapytaniem Zamawiający uszczegóławia SSTWiOR:
- płyty styropianowe zgodnie z SSTWiOR
- kołkowanie styropianu: kołkami do styropianu w ilości sztuk 6 szt. na m²
- masa klejowa:
Klejenie płyt styropianowych i styroduru należy wykonać zaprawą klejową w ilości ok. 5,0 kg/m².
Siatkę zbrojącą z włókna szklanego wtopić w warstwę zaprawy zbrojącej o przewidywanym zużyciu 4 kg/m².
- styrodur gr. 8 cm odmiany EPS-P 200,
- malowanie elewacji farbą elewacyjną silikonową,
- zgodnie z przedmiarem należy zamontować nowe rury spustowe,
 
Jednocześnie informuję, iż Zamawiający dołączył przedmiar z uzupełnieniem robót przewidzianych do wykonania przy termomodernizacji Szkoły.
Zamawiający informuje, że do wyceny nie należy przyjmować poz. nr 8 i pozycji nr 36
przedmiar

  Informacja dodatkowa
 We wzorze formularza ofertowego pkt 4 należy wpisać termin zgodny z postanowieniami siwz czyli 20 sierpnia 2009 r.





Osielsko, dnia 16 czerwca 2009 r.
IiZP 341B/4/09
 
 
 
OGŁOSZENIE
 
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 
Dot. Przetargu nieograniczonego na: „Docieplenie budynku szkoły podstawowej w Maksymilianowie przy ul. Szkolnej 7
 
W dniu  9 czerwca 2009 r. o godzinie 9:00 upłynął termin składania ofert przetargowych.
Zamawiający zgodnie z terminem zamieszczonym w specyfikacji przystąpił do otwarcia ofert tego samego dnia o godzinie 9:15.
 

I . Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja  Przetargowa po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego wybrała ofertę  firmy:
Zakład Remontowo-Budowlany i Ślusarski 
„Mista” Janusz Antoniak
86-14  Mochle 25
Cena brutto: 194.090,14 zł
Uzasadnienie wyboru:
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu i uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100 pkt.  obliczonych w oparciu o kryterium cena określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
 Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny.
                    
 
W  prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
 
Oferta nr 1
An-Tad Usługi Ogolno Budowlane
Anna Marisa Podgórska
Ul. Jeziorańska 26
86-031 Osielsko
Cena brutto: 257.850,76 zł
Oferta nr 2
Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe Budrex ST.Szłapka, W. Szłapka
Ul. Modrzewiowa 1
86-300 Grudziądz
Cena brutto: 218.712,56 zł
Oferta nr 3
Development Sp. z o.o.
Ul. Zduny 6
85-055 Bydgoszcz
Cena brutto: 337.814,91 zł
Oferta nr 4
Przedsiębiorstwo Budowlano-Handlowe
Kons-Bud Marek Czemerys
Ul. Wiewiórcza 6
85-440 Bydgoszcz
Cena brutto: 294.019,94 zł
Oferta nr 5
Zakład Usług Remontowo-Budowlanych
Benedykt Adamski
Ul. M.C. Skłodowskiej 11 A
85-088 Bydgoszcz
Cena brutto: 244.801,71 zł
Oferta nr 6
Zakład Ogólno-Budowlany  Izbud
Ul. Pelikanow 22
85-449 Bydgoszcz
Cena brutto: 250.546,57 zł
Oferta nr 7
Korbud Józef Korczak
Ul. Przemysłowa 9
86-010 Koronowo
Cena brutto: 254.303,10 zł
Oferta nr 8
Izobud Garden Józef Karpiński
Ul. Zamkowa 3
86-100 Świecie
Cena brutto: 245.212,98 zł
Oferta nr 9
Royter Invest Sp. z o.o.
Ul. Ugory 17
87-100 Toruń
Cena brutto: 223.991,44 zł
Oferta nr 10
Zakład Remontowo-Budowlany i Ślusarski  „Mista” Janusz Antoniak
86-14          Mochle 25
Cena brutto: 194.090,14 zł
Oferta nr 11
P.H.U. Prodomo  Laszuk Marcin
Ul. Polna 21
86-200 Chełmno
Cena brutto: 299.890,66 zł
 
 
 
 
Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert (liczba punktów w kryterium cena) :
 
        
Nr oferty     Liczba  pkt w kryterium cena  
             1                       odrzucona
             2                          88,74
             3                          57,45
             4                          66,01
             5                          79,28
             6                          77,46
             7                          76,32
             8                          79,15
             9                          86,65
            10                         100 
            11                         64,72



II. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu odrzucono jedną ofertę firmy:
An-Tad Usługi Ogólno Budowlane
Anna Maria Podgórska
Ul. Jeziorańska 26
86-031 Osielsko                             Uzasadnienie
   Zgodnie z art. 26 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655 z późniejszymi zmianami) Zamawiający wezwał do uzupełnienia niekompletnego dokumentu oferty (aktualnego na dzień składania ofert zaświadczenia z KRK), które wymagane było  w siwz, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 czerwca 2009 r. Wykonawca uzupełnił wymagany dokument, jednakże nie spełnia on warunków określonych w art. 26 ust 3 a  ustawy prawo zamówień publicznych,  a powinien potwierdzać jego spełnienie nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert, czyli na dzień 9 czerwca 2009 r. Zaświadczenie zostało wydane w dniu 16 czerwca 2009 r., w związku z powyższym oferta została odrzucona.
 
 
III. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie wykluczono żadnego wykonawcy.
 
IV. Od powyższego rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej zdefiniowane w ustawie Prawo Zamówień Publicznych dział VI.
 
O terminie podpisania umowy zostaną Państwo powiadomieni.

 Dziękujemy  wszystkim oferentom  za udział w postępowaniu przetargowym.

 
 
  Informacja o proteście

                                                                               Osielsko, dnia 23 czerwca 2009 r.
 
 
 
IiZP 341B/4/09                                                 
 


                                                      Wykonawcy biorący  udział   w   postępowaniu
 
 
 
dot. Przetargu nieograniczonego na – „Docieplenie budynku szkoły podstawowej w Maksymilianowie przy ul. Szkolnej 7”
 
 
 
Zawiadomienie o wpłynięciu protestu
wraz z wezwaniem do wzięcia udziału w postępowaniu
toczącym się na skutek wniesienia protestu.
 
 
 
            Na podstawie art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655, ze zmianami), zwaną dalej „ustawą”, zawiadamiam, że w dniu 22 czerwca 2009 r. został wniesiony  protest. Treść protestu stanowi stanowi załącznik do niniejszego pisma.
W związku z powyższym wzywam wykonawców, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść Protestującego lub Zamawiającego, aby do upływu terminów, o których mowa w art. 181 ust. 4 ustawy, wzięli udział w toczącym się postępowaniu dot. wniesionego protestu.
protest




Rozstrzygnięcie protestu
                                                                                              Osielsko, 26.06.2009 r.

                                                                  An-Tad Usługi Ogólno Budowlane
                                                                  Anna Maria Podgórska
                                                                  Ul. Jeziorańska 26
                                                                   86-031 Osielsko
 
 
Rozstrzygnięcie protestu
 
       W związku z protestem złożonym przez firmę An-Tad Usługi Ogólnobudowlane Maria Podgórska, z siedzibą przy ul. Jeziorańskiej 26, 86-031 Osielsko,  w dniu 22 czerwca 2009 r. na treść rozstrzygnięcia przetargu na „Docieplenie budynku szkoły podstawowej w Maksymilianowie przy ul. Szkolnej 7”,  w którym podniesiono zarzut wprowadzenia w błąd w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a w związku z tym odrzuceniu oferty firmy An-Tad  Usługi Ogólnobudowlane Anna Maria Podgórska.
Odnosząc się do powyższego zarzutu Zamawiający na podstawie art. 183 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zmianami)  postanawia powyższy protest odrzucić, jako bezzasadny.
 
Uzasadnienie
 
           Zamawiający po przeanalizowaniu zarzutu protestującego, wskazuje, iż odrzucenie oferty firmy An-Tad Usługi Ogólnobudowlane Anna Maria Podgórska  w żaden sposób nie wprowadza w błąd wykonawców w postanowieniach specyfikacji,  a fakt odrzucenia oferty tejże firmy jest obowiązkiem wynikającym ze stosowania ustawy prawo zamówień publicznych oraz przestrzeganiem warunków specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
            Komisja Przetargowa w trakcie badania ofert ustaliła, że właściciel firmy nie złożył wymaganego w specyfikacji aktualnego zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego, aktualnego najpóźniej na dzień składania ofert. Zamawiający zgodnie a art. 26 ust 3 upzp, wezwał do uzupełnienia, informując iż, dokument ten powinien być zgodny z art. 26 ust 4 i 5 uzp oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2006 r., Nr 87, poz. 605, z późn zmianami). Zgodnie z § 1 ust. 4 rozporządzenia aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, powinna być wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Protestujący po wezwaniu uzupełnił powyższe dokumenty w  wyznaczonym terminie, jednakże nie spełniały one warunków określonych najpóźniej na dzień składania ofert. Analizując treść § 1 ust. 4 cytowanego rozporządzenia w zakresie wystawienia dokumentu przez Krajowy Rejestr Karny- dokument powinien być złożony nie wcześniej niż 6 miesięcy, ale też nie później niż na dzień składania ofert.
                    W związku z powyższym Zamawiający odrzucił ofertę, z uwagi na niespełnienie wymaganych kryteriów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, art. 26 ust 3 upzp. oraz § 1 ust 4 i 5 rozporządzenia. Przede wszystkim wykonawca w przypadku wszelkich wątpliwości ma prawo do kierowania zapytań, z czego nie skorzystał na etapie ogłoszenia przetargu. Ponadto w dniu otwarcia ofert Zamawiający wezwał do uzupełnienia brakującego dokumentu, drogą telefoniczną, faxem oraz pocztą, jednakże wykonawca podał nieistniejący (nieaktualny) numer telefonu, w związku z powyższym niemożliwe było wezwanie tego samego dnia oraz uzupełnienie brakujących dokumentów ze stanem aktualnym na dzień składania ofert.  
            Zamawiający ponadto zaznacza iż, jest obowiązany postępować zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji oraz zachowaniem równego traktowania wykonawców. Biorąc pod uwagę fakt iż, każdy z przystępujących do przetargu wykonawców złożył wszystkie wymagane w siwz  dokumenty, najpóźniej na dzień składania ofert, nieuczciwe byłoby wobec pozostałych wykonawców uwzględnienie oferty dotkniętej powyższym brakiem.     .
Biorąc pod uwagę powyższe Zamawiający uznaje protest za bezzasadny.
         Od rozstrzygnięcia niniejszego protestu przysługuje Protestującemu odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, z jednoczesnym przekazaniem kopii odwołania Zamawiającemu.
 
 
 
 
 
 

           
 
 
  
 
 
 
 


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 

 

Załączniki

siwz doc, 237 kB
przedmiar jpg, 169 kB
protest jpg, 208 kB

Powiadom znajomego