W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku
Status zamówienia rozstrzygnięte
Zamawiający Urząd Gminy Osielsko
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia powyżej 14 tys. euro
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Rozstrzygnięcie przetargu
Osielsko: Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku
Numer ogłoszenia: 30461 - 2009; data zamieszczenia: 29.01.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Osielsko , ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 324 18 00, faks 052 324 18 03. Adres strony internetowej zamawiającego: www.osielsko.pl www.bip.osielsko.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i przebudowa dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część 1 - termin realizacji 30 maj 2009
Zadanie a. Przebudowa ulicy Marusarzówny w Niemczu na odcinku 0,300 km Zadanie b. Przebudowa ulicy Malinowskiego w Niemczu na odcinku 0,188 km Zadanie c. Przebudowa ulicy Komara w Niemczu na odcinku 0,232 km Część nr 2 - termin realizacji 30 lipiec 2009
Zadanie a. Przebudowa ulicy Sopockiej w Wilczu na odcinku 0,403 km Zadanie b. Przebudowa ulicy Ostromeckiej w Niwach od km 0+000 do 0+217 Zadanie c. Przebudowa ulicy Berberysowej w Osielsku na odcinku 0,094 km Zadanie d. Budowa ulicy Agrestowej w Osielsku na odcinku 0,078 km Zadanie e. Budowa drogi w kierunku na Jarużyn - Kolonię od km 0+750 do 0+994,10
Część nr 3 -termin realizacji 15 wrzesień 2009
Zadanie a. Przebudowa ulicy Żurawiej w Osielsku na odcinku 0,540 km Zadanie b. Przebudowa ulicy Polnej w Żołędowie na odcinku 0,255 km Zadanie c. Przebudowa ulicy Krótkiej w Żołędowie na odcinku 0,141 km Zadanie d. Przebudowa ulicy Zielona Dolina od 0+000 do 0+570,30

Część nr 4 - termin realizacji 30 sierpień 2009 do 30 październik 2009 Zadanie a. Budowa ulicy Pod Wierzbami w Niemczu na odcinku 0,350 km Zadanie b. Gwiaździsta i Księżycowa w Osielsku od km 0+250 do 0+501,15 Zadanie c. Budowa ulicy Lawendowej w Osielsku na odcinku 0,200 km. II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6. II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości Część 1: 25.000 PLN Część 2: 35.000 PLN Część 3: 45.000 PLN Część 4: 30.000 PLN 1. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust.6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.


3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy oddział w Osielsku Nr 96 8142 1033 0002 8248 2000 0007. 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy Osielsko w sekretariacie w pok. nr 18 lub dołączyć do oferty. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy: 10%
III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub, którzy złożyli dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. ustawy zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że, mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonych wraz z formularzem oferty oświadczeń i dokumentów, jakich żąda Zamawiający i zostanie dokonana według formuły - spełnia lub nie spełnia..Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Warunki ogólne 1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiący zał. Nr 1 do formularza oferty. 2) W przypadku posiadania pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia należy dołączyć to zobowiązanie. Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych: 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu przetargowym. 4) aktualnej informacji z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt 2, 3, 4 - składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te winny być wystawione w terminach analogicznych do odpowiadających im dokumentów wymienionych w pkt 2 i 3 oraz 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków, dokumenty wymienione powyżej winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę. Dodatkowo, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz załączyć pełnomocnictwo do oferty. 2. Warunki szczegółowe Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1) informacja o osobach, które będą wykonywać zamówienie - wykaz osób na formularzu zgodnym z treścią zał. Nr 4 do formularza oferty- Potencjał kadrowy. Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji tej osoby. Do wykazu powinny być dołączone aktualne dokumenty stwierdzające, iż wskazana przez Wykonawcę osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz Przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z aktualną polisą oc w podziale na branże: - uprawnienia drogowe do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń 2) wykaz wykonanych robót budowlanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - na formularzu stanowiącym zał. Nr 3 do formularza oferty - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz odbiorców. Do wykazu należy załączyć dodatkowo dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, rekomendacje, listy polecające podpisane przez odbiorcę) UWAGA: Przedłożone dokumenty mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem na każdej ze stron. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 3. Oprócz ww. dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oferta powinna zawierać także: 1) Wypełniony Formularz Oferta 2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych Zamawiającemu w trakcie niniejszego postępowania. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania, których pełnomocnik jest upoważniony. 3) Listę podwykonawców na zał. Nr 2 do formularza oferty - w przypadku gdy zamówienie będzie realizowane z udziałem podwykonawców. 4) oświadczenie o akceptowaniu treści projektu umowy 5) kosztorys ofertowy 6) aktualna polisa OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej 7) oświadczenie o udzieleniu gwarancji na wykonane roboty budowlane 8) potwierdzenie wniesienia wadium/ polecenie przelewu bądź inny dokument.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osielsko.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A 86-031 Osielsko pokój nr 13. IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.02.2009 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy w Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A 86-031 Osielsko pokój nr 18 (sekretariat).IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Część 1. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część 1 - termin realizacji 30 maj 2009
Zadanie a. Przebudowa ulicy Marusarzówny w Niemczu na odcinku 0,300 km Zadanie b. Przebudowa ulicy Malinowskiego w Niemczu na odcinku 0,188 km Zadanie c. Przebudowa ulicy Komara w Niemczu na odcinku 0,232 km.2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6.3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.05.2009.4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Część 2. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część nr 2 - termin realizacji 30 lipiec 2009 Zadanie a. Przebudowa ulicy Sopockiej w Wilczu na odcinku 0,403 km Zadanie b. Przebudowa ulicy Ostromeckiej w Niwach od km 0+000 do 0+217 Zadanie c. Przebudowa ulicy Berberysowej w Osielsku na odcinku 0,094 km Zadanie d. Budowa ulicy Agrestowej w Osielsku na odcinku 0,078 km Zadanie e. Budowa drogi w kierunku na Jarużyn - Kolonię od km 0+750 do 0+994,10.2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6.3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.07.2009.4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Część 3. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część nr 3 -termin realizacji 15 wrzesień 2009
Zadanie a. Przebudowa ulicy Żurawiej w Osielsku na odcinku 0,540 km Zadanie b. Przebudowa ulicy Polnej w Żołędowie na odcinku 0,255 km Zadanie c. Przebudowa ulicy Krótkiej w Żołędowie na odcinku 0,141 km Zadanie d. Przebudowa ulicy Zielona Dolina od 0+000 do 0+570,30.2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6.3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.09.2009.4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Część 4. 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Część nr 4 - termin realizacji 30 sierpień 2009 do 30 październik 2009 Zadanie a. Budowa ulicy Pod Wierzbami w Niemczu na odcinku 0,350 km Zadanie b. Gwiaździsta i Księżycowa w Osielsku od km 0+250 do 0+501,15 Zadanie c. Budowa ulicy Lawendowej w Osielsku na odcinku 0,200 km Zamawiający dopuszcza wcześniejszą datę rozpoczęcia realizacji zadania niż 30 sierpnia 2009 r., pod warunkiem że, zostaną wykonane roboty związane z budową oświetlenia ulicznego..2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.20-6.3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.10.2009.4) Kryteria oceny ofert:najniższa cena.siwz
część 1.rar
cześć 2.part1.rar
cześć 2.part2.rar
cześć 2.part3.rar
część 3.part1.rar
część 3.part2.rar
część 3.part3.rar
część 3.part4.rar
część 4.part1.rar
część 4.part2.rar

DODATKOWA INFORMACJA


Dotyczy :dodatkowych informacji w zakresie postępowania nr341B/1/09 o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Budowę i przebudowę dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku”.


1. Zamawiający informuje, iż do wyceny należy przyjąć podbudowę pod nawierzchnię dróg asfaltowych, która ma być wykonana z kruszywa łamanego i uzyskanego w wyniku przenoszenia surowca skalnego pochodzącego ze skał magmowych lub przeobrażonych.


2. Zamawiający oznajmia że, plik o nazwie cześć1.rar został ponownie załączony, w związku z powzięciem telefonicznej informacji z dnia 3 lutego 2009 roku w sprawie problemu z rozpakowaniem pliku o nazwie część1.rar zawierającego przedmiary i kosztorysy inwestorskie do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, określonego w części pierwszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

część 1.rar


Dot. Przetargu na budowę i przebudowę dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku.

W związku ze skierowanym pytaniem Wykonawcy wyjaśniam:

Zwracam się z prośbą o sprecyzowanie grubości podbudowy betonowej B15 jednowarstwowej. W przedmiarze robót dla zadania 1 w/w przetargu w działach „Nawierzchnia” jest mowa o podbudowie B15 grubości 15cm. W opisie technicznym do projektu budowy ulic w punkcie 2.4 Konstrukcja nawierzchni, podpunkcie 2.4.2. dot. ulic Malinowskiego, Marusarzówny, Komara i Szydłowskiej mowa jest o podbudowie B15 grubości 20 cm.

Odpowiedź: Zamawiający wskazuje, że należy przyjąć grubość podbudowy zawartą w opisie technicznym do projektu budowy ulic.

Informacja dodatkowa


Dotyczy: dodatkowych informacji w zakresie postępowania nr 341B/1/09 o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Budowę i przebudowę dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku”.

Zamawiający informuje że, zawartego w załączniku do części pierwszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia przedmiaru ul. Komara w Niemczu punkt F nie należy wyceniać. Należy uwzględnić odrębny przedmiar dla ulicy Komara zawarty w załączniku do części pierwszej.
Do wyceny dróg należy przyjąć długości wskazane w poszczególnych częściach w opisie przedmiotu zawartym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w rozdziale pierwszym punkt 4.1.
Innych dróg nie wskazanych w specyfikacji w rozdziale pierwszym punkt 4.1
a znajdujących się w przedmiarze ogólnym w części pierwszej nie należy wyceniać.

Wyjaśnienia



Dot. Przetargu na budowę i przebudowę dróg w Gminie Osielsko w 2009 roku.

W związku ze skierowanym pytaniem Wykonawcy, którego treść znajduje się poniżej wyjaśniam:
W związku z ukazaniem się informacji dodatkowej dotyczącej długości odcinków dróg, prosimy o skorygowanie przedmiarów robót na zadaniach, gdzie wystąpiły różnice długości między specyfikacją a załączonym przedmiarem (np. ulica Księżycowa i Gwiaździsta.
Odpowiedź:
Do wyceny dróg wskazanych we wszystkich częściach należy wziąć pod uwagę długości dróg wskazane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w punkcie 4.1. Załączony przedmiar zaś ma jedynie pomóc w wycenie prac Wykonawcy i nie jest obowiązkowy z uwagi na przyjętą w umowie formę rozliczenia ryczałtowego. Zgodnie z § 4 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego (Dz.U. z 2004 r. nr 202, poz 2072 z późniejszymi zmianami) jeśli zamówienie na roboty budowlane, jest udzielane w trybie zamówienia z wolnej ręki lub w istotnych postanowieniach umowy przyjęto zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, dokumentacja projektowa może nie obejmować przedmiaru robót.
W związku z powyższym przy dokonaniu wyceny dróg należy odnieść się do punktu 4.1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.






OGŁOSZENIE

O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY


dot. Przetargu nieograniczonego na Budowę oraz przebudowę dróg na terenie Gminy Osielsko w 2009 roku



W dniu 20 lutego 2009 r. o godzinie 9:00 upłynął termin składania ofert przetargowych.
Zamawiający zgodnie z terminem zamieszczonym w specyfikacji przystąpił do otwarcia ofert tego samego dnia o godzinie 9:15.

1. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego wybrała ofertę w zakresie części pierwszej, drugiej, trzeciej i czwartej:
Mango Sp. z o.o.
Ul. Betonowa 1
86-005 Białe Błota

Uzasadnienie wyboru:

Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu. Oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100 na każdą cześć, obliczonych w oparciu o ustalone kryterium.

Cena oferty na część pierwszą: 624.312,04 zł (brutto)
Cena oferty na część drugą: 887.925,16 zł (brutto)
Cena oferty na część trzecią: 1.073.934,66 zł (brutto)
Cena oferty na część czwartą: 730.150,60 zł (brutto)

Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny

2. W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:

Oferta nr 1
Mango Sp. z o.o.
Ul. Betonowa 1
86-005 Białe Błota
Cena brutto cz. 1. 624.312,04 zł
Cena brutto cz. 2. 887.925,16 zł
Cena brutto cz.3 1.073.934,66 zł
Cena brutto cz. 4 730.150,60 zł


Oferta nr 2
Przedsiębiorstwo Usług Miejskich
Pumak Sp. z o.o.
Ul. Kcyńska 45
89-200 Szubin
Cena brutto cz. 1: 888.265,01 zł
Cena brutto cz. 2: 1.764.481,85 zł
Cena brutto cz. 3 1.865.400,34 zł
Cena brutto cz. 4: 1.260.286,79 zł

Oferta nr 3
Betpol SA
Ul. Fordońska 168a
85-766 Bydgoszcz
Cena brutto cz. 1 746.738,80 zł
Cena brutto cz. 2 1.221.249,37 zł
Cena brutto cz. 3 1.414.000,62 zł
Cena brutto cz. 4 1.009.813,54 zł

Oferta nr 4
P.W. Kada Bis
Kaniewski Adam
Ul. Wydmy 3
85-188 Bydgoszcz
Cena brutto cz. 1 625.077,52 zł

Oferta 5
Bogmar Sp. z o.o.
Ul. Kasztanowa 9 Ostromecko
86-070 Dąbrowa Chełmińska
Cena brutto cz. 1 597.864,03 zł

Oferta 6
Roboty Ziemne Budowlane i drogowe
Tadeusz Szczepański
Ul. Nadborna 6
86-050 Solec Kujawski
Cena brutto cz.1 829.597,10 zł
Cena brutto cz.2 1.437.257,68 zł
Cena brutto cz. 3 1.526.807,84 zł
Cena brutto cz. 4 1.074.429,01 zł

Oferta 7
Usługi Remontowo Budowlane Kunst
Krzysztof Wiśniewski
Ul. Narcyzowa 62
87-100 Toruń
Cena brutto cz. 1 818.781,55 zł


Oferta 8
Konsorcjum El-Kajo Sp. z o.o. Lider
Ul. T. Kościuszki 27
85-079 Bydgoszcz
PW Kombud Sp. z o.o. Partner
PPU Affabre Sp. z o.o. Partner
P.El-Kajo Sp. z o.o. Partner
Cena brutto cz. 2 1.173.504,80
Cena brutto cz. 3 1.354.500,63
Cena brutto cz. 4 975.175,77

Oferta 9
Konsorcjum Kombud Sp. z o.o. Lider
Ul. Piwnika Ponurego 1E
85-791 Bydgoszcz
Cena brutto cz. 1 700.165,80 zł

Oferta 10
Trade Company Delta Sp. z o. o.
Ul. Budowlanych 3
86-300 Grudziądz
Cena brutto cz.1 629.048,43 zł
Cena brutto cz.3 1.191.145,48 zł
Cena brutto cz.4 837.513,31 zł

3. Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert (liczba pkt w kryterium cena):



Numer oferty Liczba pkt Liczba pkt Liczba pkt Liczba pkt
Cz.I Cz. II Cz. III Cz. IV

1 100,00 100,00 100,00 100,00
2 70,28 50,32 57,57 57,93
3 83,60 72,70 75,95 72,30
4 99,87 Nie złożono Nie złożono Nie złożono
oferty oferty oferty

5 Oferta odrzucona Nie złożono Nie złożono Nie złożono
6 75,25 61,77 70,33 67,95
7 Oferta wykluczona Nie złożono Nie złożono Nie złożono
8 Nie złożono 75,66 79,28 74,87
9 89,16 Nie złożono Nie złożono Nie złożono
10 99,24 Nie złożono 90,15 87,18



Oferty spełniły warunki SIWZ, ocenione zostały wg kryterium cena, zgodnie ze wzorem opisanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.



4. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu została odrzucona jedna oferta.
Bogmar Sp. z o.o.
Ul. Kasztanowa 9 Ostromecko
86-070 Dąbrowa Chełmińska
Uzasadnienie
Zgodnie z art. 26 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655 z późniejszymi zmianami) Zamawiający wezwał do uzupełnienia niekompletnych dokumentów oferty wymaganych w specyfikacji w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 marca 2009 r. Wykonawca uzupełnił wymagane dokumenty, jednakże nie spełniają warunków określonych w art. 26 ust 3 a powinny potwierdzac ich spełnienie nie poźniej niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.


5. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu został wykluczony jeden wykonawca

Usługi Remontowo Budowlane
Kunst Krzysztof Wiśniewski
Ul. Narcyzowa 62
87- 100 Toruń

Uzasadnienie
Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych został wykluczony z postępowania, gdyż złożył pisemne oświadczenie o wycofaniu oferty oraz wniosek o zwrot wadium.


Od rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej zdefiniowane w ustawie Prawo Zamówień Publicznych dział VI.

O terminie podpisania umowy zostaną Państwo powiadomieni.

Informacja o wniesionym proteście


Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

Dot. Przetargu na budowę i przebudowę dróg w Gminie Osielsko w 2009 roku w zakresie części pierwszej.


Zawiadomienie o wpłynięciu protestu
wraz z wezwaniem do wzięcia udziału w postępowaniu
toczącym się na skutek wniesienia protestu.


Na podstawie art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655, ze zmianami), zwaną dalej „ustawą”, zawiadamiam, że w dniu 11 marca 2009 r. został wniesiony protest dotyczący rozstrzygnięcia przetargu na część 1 postępowania przetargowego oraz odrzucenia oferty firmy Bogmar sp. z o.o. Treść protestu stanowi załącznik do niniejszego pisma.
W związku z powyższym wzywam wykonawców, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść Protestującego lub Zamawiającego, aby do upływu terminów, o których mowa w art. 181 ust. 4 ustawy, wzięli udział w toczącym się postępowaniu dot. wniesionego protestu.
Jednocześnie informuję, że termin składania ofert uległ zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu w rozumieniu art. 181 ust. 1 i ust. 2 ustawy.
treść protestu
treść protestu cz.2


Informacja o proteście




Wykonawcy biorący udział w postępowaniu

Dot. Przetargu na budowę i przebudowę dróg w Gminie Osielsko w 2009 roku w zakresie części pierwszej.



Zawiadomienie o wpłynięciu protestu
wraz z wezwaniem do wzięcia udziału w postępowaniu
toczącym się na skutek wniesienia protestu.



Na podstawie art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655, ze zmianami), zwaną dalej „ustawą”, zawiadamiam, że w dniu 12 marca 2009 r. został wniesiony protest dotyczący rozstrzygnięcia przetargu na część 3 i 4 postępowania przetargowego. Treść protestu stanowi załącznik do niniejszego pisma.
W związku z powyższym wzywam wykonawców, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść Protestującego lub Zamawiającego, aby do upływu terminów, o których mowa w art. 181 ust. 4 ustawy, wzięli udział w toczącym się postępowaniu dot. wniesionego protestu.
Jednocześnie informuję, że termin związania ofertą uległ zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu w rozumieniu art. 181 ust. 1 i ust. 2 ustawy.

protest

Rozstrzygnięcie protestu na Część 1 przetargu


Bogmar Sp. z o.o.
Ul. Kasztanowa 9
86-070 Dąbrowa Chełmińska

341B/1/09

Rozstrzygnięcie protestu

W związku z protestem złożonym przez firmę Bogmar Sp. z o.o. w dniu 10 marca 2009 r. na treść rozstrzygnięcia części pierwszej przetargu na „Budowę i przebudowę dróg na terenie Gminy Osielsko”, w którym podniesiono zarzut naruszenia art. 26 ust 3 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2007 Nr 223, poz 1655, z późn. zmianami) a w związku z tym odrzuceniu oferty firmy Bogmar Sp. z o.o. z siedzibą w Ostromecku, jako najkorzystniejszej, a co się z tym wiąże błędne rozstrzygnięcie przetargu.
Odnosząc się do wszystkich zarzutów Zamawiający na podstawie art. 183 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zmianami) postanawia powyższy protest odrzucić, jako bezzasadny.

Uzasadnienie

Zamawiający po przeanalizowaniu wszystkich zarzutów protestującego, wskazuje iż odrzucenie oferty firmy Bogmar Sp. z o.o. w żaden sposób nie narusza dyscypliny finansów publicznych a fakt odrzucenia oferty tejże firmy jest obowiązkiem wynikającym ze stosowania ustawy prawo zamówień publicznych oraz przestrzeganiem warunków specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Komisja Przetargowa w trakcie badania ofert ustaliła, że członkowie zarządu firmy wykazani w KRS, nie złożyli wymaganego w specyfikacji zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego, aktualnego najpóźniej na dzień składania ofert. Zamawiający zgodnie z art. 26 ust 3 upzp, wezwał do uzupełnienia, informując iż, dokument ten powinien być zgodny z art. 26 ust 4 i 5 uzp oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2006 r., Nr 87, poz. 605, z późn zmianami). Zgodnie z § 1 ust. 4 rozporządzenia aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, powinna być wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Protestujący po wezwaniu uzupełnił powyższe dokumenty w wyznaczonym terminie, jednakże nie spełniały one warunków określonych najpóźniej na dzień składania ofert. Analizując treść § 1 ust. 4 cytowanego rozporządzenia w zakresie wystawienia dokumentu przez Krajowy Rejestr Karny- dokument powinien być złożony nie wcześniej niż 6 miesięcy, ale też nie później niż na dzień składania ofert. W związku z powyższym Zamawiający odrzucił ofertę, z uwagi na niespełnienie wymaganych kryteriów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, art. 26 ust 3 upzp. oraz § 1 ust 4 i 5 rozporządzenia. Ponadto Zamawiający informuje iż, jest obowiązany postępować zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji oraz zachowaniem równego traktowania wykonawców. Biorąc pod uwagę fakt iż, każdy z przystępujących do przetargu wykonawców złożył wszystkie wymagane dokumenty, najpóźniej na dzień składania ofert, nieuczciwe byłoby wobec pozostałych wykonawców uwzględnienie oferty dotkniętej powyższym brakiem.
Zamawiający ponadto wskazuje zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 24 maja 2000 r. o Krajowym Rejestrze Karnym (Dz. U. z 2008 r., Nr. 50, poz. 592, późn. zmianami) iż dane osobowe osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 1, 3, 4 i 7, oraz dane o podmiotach zbiorowych, o których mowa w art. 1 ust. 3, usuwa się z Rejestru, jeżeli z mocy prawa skazanie uległo zatarciu, a ponadto po otrzymaniu zawiadomienia o:
1) zarządzeniu zatarcia skazania przez sąd, na podstawie art. 107 § 2 i 4 oraz art. 337 Kodeksu karnego;
2) zatarciu skazania w drodze ułaskawienia lub na podstawie amnestii;
3) przywróceniu terminu do zaskarżenia orzeczenia odnotowanego w Rejestrze albo uchyleniu takiego orzeczenia w wyniku kasacji lub wznowienia postępowania;
4) stwierdzeniu nieważności orzeczenia odnotowanego w Rejestrze;
5) zwolnieniu skazanego od kary pozbawienia wolności, na podstawie art. 336 § 3 i 4 Kodeksu karnego, lub od kary ograniczenia wolności, na podstawie art. 62 § 2 Kodeksu karnego wykonawczego.
Dane osobowe osób, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 2, usuwa się z Rejestru po upływie terminu określonego w art. 68 § 4 Kodeksu karnego, a ponadto po otrzymaniu zawiadomienia o podjęciu warunkowo umorzonego postępowania karnego lub postępowania w sprawie o przestępstwo skarbowe.
Biorąc pod uwagę powyższe Zamawiający uznaje protest za bezzasadny.



Rozstrzygnięcie protestu Cz. 3 i 4


Trade Company Delta Sp. zo.o.
Ul. Budowlanych 3
86-300 Grudziądz
IiZP 341B/1/09

Rozstrzygnięcie protestu

W związku z protestem złożonym przez firmę Trade Company Delta Sp. z o.o. w dniu 12 marca 2009 r. na część 3 i 4 postępowania przetargowego na czynności oraz zaniechania Zamawiającego, w którym firma Delta Trade Company Sp. z o.o. zarzuca naruszenie art. 89 ust.1 pkt. 2 i 6 oraz art. 91 ust 1 ustawy prawo zamówień publicznych, które miało mieć wpływ na treść rozstrzygnięcia przetargu w zakresie części trzeciej i czwartej.
Zamawiający na podstawie art. 183 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zmianami) postanawia powyższy protest odrzucić jako bezzasadny.

Uzasadnienie
Protestujący zarzuca Zamawiającemu przede wszystkim błędną ocenę oferty firmy Mango Sp. z o.o., która w wyniku badania ofert przez Komisję Przetargową faktycznie uzyskała najwyższa liczbą punktów w kryterium cena, a także nieuwzględnienie faktu istnienia błędu w kosztorysie ofertowym firmy Mango Sp. z o.o., oraz co się z tym wiąże, zaniechaniu odrzucenia oferty tejże firmy oraz wyboru najkorzystniejszej oferty w zakresie części trzeciej i czwartej przetargu na budowę i przebudowę dróg na terenie Gminy Osielsko.
Zamawiający ustosunkowując się do powyższych zarzutów wskazuje iż, przede wszystkim w niniejszym postępowaniu przetargowym sposób rozliczenia z wykonawcą Zamawiający przyjął jako ryczałt, zaś kosztorys ofertowy miał stanowić jedynie informację pomocniczą i orientacyjną dla zamawiającego. W odpowiedzi udzielonej przez zamawiającego na zapytanie jednego z Wykonawców, które zamieszone zostało na stronie internetowej zamawiającego, Zamawiający zaznaczył iż, do wyceny dróg we wszystkich częściach przetargu należy wziąć pod uwagę długości dróg wskazane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia znajdujących się w punkcie 4.1. siwz.
Biorąc pod uwagę powyższe Zamawiający brał pod uwagę w kryterium oceny ofert, jedynie cenę wskazaną w formularzu ofertowym zgodnie z postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, nie uwzględniając wyliczeń wykonawcy wskazanych w kosztorysie, gdyż sposób rozliczenia miał mieć charakter ryczałtowy Zamawiający traktował złożony kosztorys czysto informacyjnie. Przede wszystkim dlatego Zamawiający nie wyznaczył metody sporządzenia kosztorysu, ani tez nie podał kryteriów, jak również wzoru, zgodnie z którym kosztorys ten miałby być sporządzony.
Taka forma rozliczenia została przyjęta i przewidziana w istotnych postanowieniach umowy, które zostały zaakceptowane przez każdego z wykonawców przystępujących do przetargu. Ponadto informacja o rozliczeniu ryczałtowym była ponownie podana w wyjaśnieniach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz zamieszczona na stronie internetowej. Ponadto Zamawiający nie wskazał żadnego wzoru kosztorysu ofertowego, co świadczy o fakcie, że miał on stanowić jedynie informację dodatkową.
W obowiązującym stanie prawnym nie została określona legalna definicja „ceny ryczałtowej", jednakże na podstawie treści przepisu art. 632 kodeksu cywilnego przyjąć należy, że istotą ceny ryczałtowej jest ustalenie jej z góry bez przeprowadzenia szczegółowej analizy kosztów przedmiotu zamówienia, z uwagi na brak możliwości jej przeprowadzenia.
Podniesienia tutaj wymaga, że konsekwencje ustalenia wynagrodzenia ryczałtowego są nader rygorystyczne. Stronom nie przysługuje żadne roszczenie zmierzające do jednostronnej zmiany uzgodnionej sumy, zarówno w kierunku podwyższenia, jak i obniżenia ryczałtu. Z charakteru wynagrodzenia ryczałtowego wynika, iż należy się ono w umówionej wysokości i uprawniony do jego otrzymania w zasadzie nie może żądać jego podwyższenia, chociażby w czasie zawarcia umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. Jeżeli więc strony umówiły się na wynagrodzenie ryczałtowe, to uzgodniony ekwiwalent należy się za cały, zarówno znany, jak i nieznany dokładnie od początku przedmiot zamówienia. Zgodnie z zasadą pacta sunt servanda wykonawca dzieła (robót) nie może żądać podwyższenia wynagrodzenia, nie tylko wtedy, gdy strony zaniedbały dokładne rozeznanie treści robót, lecz także wtedy, gdyby w czasie zawierania umowy w ogóle nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac.
W takim stanie rzeczy oczywiste jest, że wysokość ryczałtu nie może być kształtowana przypadkowo, tj. w oderwaniu od rzeczywistych rozmiarów i kosztów prac. W związku z powyższym Zamawiający w celu pomocniczej kalkulacji kosztów zamieścił informacje techniczne, celem pomocy w wyliczeniu realnych kosztów przez wykonawców. Jednakże sposób wyliczenia tych kosztów nie był poddawany ocenie przez Komisję Przetargową, z uwagi na fakt, iż kryteria oraz metoda sporządzenia owego kosztorysu nie była przewidziana w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wyraźny pogląd w tej kwestii zajął skład arbitrów (wyrok ZA z 1.09.2006 r., sygn. akt UZP/ZO/0-2407/06) uznając, że cena ryczałtowa to cena ustalona za całość zamówienia, na podstawie dokumentacji projektowej, a przedmiary mają jedynie znaczenie pomocnicze. Z tego też powodu nawet w sytuacji braku w kosztorysie szczegółowym niektórych robót, nie można uznać, że wykonawca złożył ofertę niezgodną z treścią SIWZ, bowiem to dokumentacja projektowa określa treść i przedmiot zamówienia.
W związku z powyższym Zamawiający odrzucił powyższy protest jako bezzasadny, z uwagi na fakt iż, jedyny kryterium wyboru oferty była cena oferty wskazana w formularzu ofertowym. A ta nie zawierała błędów rachunkowych.























Załączniki

siwz doc, 300 kB
część 1.rar rar, 9.37 MB
część 1.rar rar, 9.37 MB
protest jpg, 232 kB

Powiadom znajomego