W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Projekt oraz budowa parkingu w Żołędowie na działce nr 153/1.

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Projekt oraz budowa parkingu w Żołędowie na działce nr 153/1.
Status zamówienia rozstrzygnięte
Zamawiający Urząd Gminy Osielsko
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia powyżej 14 tys. euro
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Rozstrzygniecie w treści
Osielsko: Projekt oraz budowa parkingu w Żołędowie na działce nr 153/1.
Numer ogłoszenia: 340241 - 2008; data zamieszczenia: 28.11.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Osielsko , ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 324 18 00, faks 052 324 18 03. Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.osielsko.pl www.osielsko.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt oraz budowa parkingu w Żołędowie na działce nr 153/1.. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest projekt oraz budowa parkingu w Żołędowie na działce nr 153/1
71322000-1 Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonania nawierzchni autostrad i dróg

Zakres obejmuje:
Wykonanie dokumentacji projektowej dla: a)budowy parkingu w Żołędowie Budowa: b)Budowa parkingu w Żołędowie. II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1, 45.23.30.00-9. II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 270.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: Wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie złotych: cztery tysiące złotych 00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy oddział w Osielsku Nr 96 8142 1033 0002 8248 2000 0007. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w urzędzie Gminy Osielsko w sekretariacie w pok. nr 18 lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub, którzy złożyli dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. ustawy zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonych wraz z formularzem oferty oświadczeń i dokumentów, jakich żąda Zamawiający i zostanie dokonana według formuły - spełnia-nie spełnia..Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Warunki ogólne 1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiący zał. Nr 1 do formularza oferty. Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych: 2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu przetargowym. 4) aktualnej informacji z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt 2, 3, 4 - składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te winny być wystawione w terminach analogicznych do odpowiadających im dokumentów wymienionych w pkt 2 i 3 oraz 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków, dokumenty wymienione powyżej winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę. Dodatkowo, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zwarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz załączyć pełnomocnictwo do oferty. Warunki szczegółowe Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub posiada pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia (jeżeli dotyczy należy dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów): 1) wykaz wykonanych, projektów, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - na formularzu stanowiącym zał. Nr 3 do formularza oferty - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz odbiorców. Do wykazu należy załączyć dodatkowo dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, rekomendacje, listy polecające podpisane przez odbiorcę) 2) informacja o osobach, które będą wykonywać zamówienie - wykaz osób na formularzu zgodnym z treścią zał. Nr 4 do formularza oferty- Potencjał kadrowy. Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji tej osoby. Do wykazu powinny być dołączone aktualne dokumenty stwierdzające, iż wskazana przez Wykonawcę osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz Przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa wraz z aktualną polisą oc w podziale na branże: - uprawnienia projektowe w specjalności drogowej bez ograniczeń - uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi bez ograniczeń 3) wykaz wykonanych, robót budowanych, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - na formularzu stanowiącym zał. Nr 3 do formularza oferty - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz odbiorców. Do wykazu należy załączyć dodatkowo dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, rekomendacje, listy polecające podpisane przez odbiorcę) UWAGA: Przedłożone dokumenty mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonej przez wykonawcę za zgodność z oryginałem na każdej ze stron. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Oprócz ww. dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oferta powinna zawierać także: 1) Wypełniony Formularz - Oferta 2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych Zamawiającemu w trakcie niniejszego postępowania. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania, których pełnomocnik jest upoważniony. 3) Listę podwykonawców na zał. Nr 2 do formularza oferty - w przypadku gdy zamówienie będzie realizowane z udziałem podwykonawców. 4) oświadczenie o akceptowaniu treści projektu umowy 5) kosztorys ofertowy 6) aktualna polisa OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej 7) oświadczenie o udzieleniu 3 letniej gwarancji na wykonane roboty budowlane 8) dokument potwierdzający wniesienie wadium.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
1 - Cena - 80.002 - Termin - 20.00IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osielsko.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Osielsko Szosa Gdańska 55A 86-031 Osielsko pokój nr 13. IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2008 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Osielsko Szosa Gdańska 55A 86-031 Osielsko pokój nr 18 (sekretariat).IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosi 10% wartości brutto umownego wynagrodzenia..SIWZProgram funkcjonalno-użytkowyMapka


 
OGŁOSZENIE
 
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 
dot. Przetargu nieograniczonego na „Projekt oraz budowę parkingu w Żołędowie na działce nr 153/1”
 
 
W dniu 22. grudnia 2008 r. o godzinie 9:00 upłynął termin składania ofert przetargowych.
Zamawiający zgodnie z terminem zamieszczonym w specyfikacji przystąpił do otwarcia ofert tego samego dnia o godzinie 9:15.

1.   Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego  wybrała ofertę firmy:
KOMA-BETON Spółka z o.o.
Ul. Chodkiewicza 15 lok. 106
85-065 Bydgoszcz
 
Uzasadnienie wyboru:
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu. Oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów – 92,87 pkt obliczonych w oparciu o ustalone kryteria.
 
Cena oferty: 73.224,40 zł. (brutto)
Termin: 87 dni
 
Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny

2. W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
 
Oferta nr 1
Zakład Drogowo-Mostowy Sp. z o.o.
ul. Wojska Polskiego 78
86-100 Świecie n. W.
Cena oferty: 94.796,17 zł. (brutto)
Termin: 150 dni
 
Oferta nr 2
BETPOL Spółka Akcyjna
Ul. Fordońska 168 a
85-766 Bydgoszcz
Cena oferty: 117.227,36 zł. (brutto)
Termin: 250 dni
 
Oferta nr 3
KOMA-BETON Spółka z o.o.
Ul. Chodkiewicza 15 lok. 106
85-065 Bydgoszcz
Cena oferty: 73.224,40 zł. (brutto)
Termin: 87 dni
 
Oferta nr 4
Przedsiębiorstwo El-kajo Sp. z o.o.
Ul. T. Kościuszki 27
85-079 Bydgoszcz
Cena oferty: 107.360,00 zł. (brutto)
Termin: 56 dni
 
3. Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert (liczba pkt w kryterium cena i termin oraz suma):

Nr oferty  -  Licz. pkt. w kryt. cena - Licz. pkt. w kryt. termin  - SUMA PUNKTÓW 
     1        -           61,79                 -                7,46                 -          69,25
     2        -           49,97                 -                4,48                 -          54,45
     3        -           80,00                 -              12,87                  -         92,87
     4        -           54,56                 -              20,00                 -          74,56

 
 
4. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie została odrzucona żadna oferta.
 
5. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.

Od rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej zdefiniowane w ustawie Prawo Zamówień Publicznych dział VI.
 



 
Zawiadomienie o wpłynięciu protestu
wraz z wezwaniem do wzięcia udziału w postępowaniu
toczącym się na skutek wniesienia protestu.
 
 
 
            Na podstawie art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223 poz. 1655, ze zmianami), zwaną dalej „ustawą”, zawiadamiam, że w dniu 9 stycznia 2009 r. został wniesiony faxem protest, którego treść była nieczytelna, natomiast oryginał pisma w dniu 12 stycznia 2009 r. został doręczony drogą pocztową. Treść protestu stanowi stanowi załącznik do niniejszego pisma.
W związku z powyższym wzywam wykonawców, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść Protestującego lub Zamawiającego, aby do upływu terminów, o których mowa w art. 181 ust. 4 ustawy, wzięli udział w toczącym się postępowaniu dot. wniesionego protestu.
            Jednocześnie informuję, że termin składania wniosków uległ zawieszeniu do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia protestu w rozumieniu art. 182 ust. 2 ustawy.


Treść protestu została załączona w pliku: Treść protestu






ROZSTRZYGNIĘCIE PROTESTU
 
 
       W związku z protestem złożonym przez El-Kajo w dniu 9 stycznia 2009 r. na czynności podjęte przez Zamawiającego, Urząd Gminy Osielsko „Zamawiający” na podstawie art. 183 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. nr 223, poz. 1655 ze zmianami) informuje, że protest zasługuje na uwzględnienie, a tym samym oferta firmy Koma-Beton zostaje odrzucona, w związku z powyższym Zamawiający dokona ponownej oceny ofert.
 
 
UZASADNIENIE
 
  Firma El-Kajo Sp. z o.o.  w złożonym proteście powołała się na zaniechanie czynności Zamawiającego określonych w uchylonym art. 89 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, oraz zarzuca  brak spełnienia warunków  przez firmę Koma-Beton Sp. z o.o. określonych w art. 89 ust 1 pzp. Przede wszystkim w zakresie potencjału kadrowego a w szczególności braku osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania z aktualnymi zaświadczeniami  z PUB i aktualną polisą oraz uprawnieniami budowlanymi i projektowymi bez ograniczeń. W pierwszej części protestu dotyczącej  zarzutu braku polisy OC oraz aktualnych zaświadczeń protest  nie zasługuje na uwzględnienie, gdyż zgodnie z art. 26 ust 3 pzp Zamawiający wezwał Wykonawcę do uzupełnienia brakujących dokumentów o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, a te zostały uzupełnione.
 
     Zamawiający uwzględnia jednak zarzut zaniechania w zakresie szczegółowej oceny wymaganych uprawnień określonych w SIWZ. Zamawiający  w specyfikacji zażądał posiadania uprawnień budowlanych bez ograniczeń, opierając się o wymogi aktualnie obowiązującej ustawy prawo budowlane, która takie uprawnienia nadaje. Uprawnienia zaś przedstawione przez firmę Koma-beton należącej do potencjału kadrowego Wykonawcy nie są zgodne z wymogami  określonymi  w SIWZ. Uprawnienia bowiem wydane na gruncie ustawy prawo budowlane  z 1961 r. mają zakres  ograniczony z rozróżnieniem poszczególnych uprawnień określonych  w zarządzeniu wydanym przez Ministra Komunikacji i opublikowanym w Dzienniku Budownictwa.  Zamawiający po ponownym przeanalizowaniu ofert oparł się na oficjalnej interpretacji Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa w zakresie kwestionowanych uprawnień, z której wynika iż, uprawnienia wydane na gruncie starej ustawy mają ograniczony zakres, a nie jak wymaga Zamawiający w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, uprawnienia budowlane w zakresie dróg bez ograniczeń. W związku z powyższym firma Koma-Beton Sp. z o.o. nie spełnia podstawowego kryterium jakim jest potencjał kadrowy z wymaganymi uprawnieniami zgodnymi z SIWZ potrzebnymi do wykonania przedmiotu zamówienia.
Należy wskazać na oficjalną interpretację  ze strony internetowej Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa dotyczącej uprawnień budowlanych w zakresie dróg wydanych w 1964 r. Polska Izba Inżynierów Budownictwa w interpretacji wskazuje że, uprawnienia budowlane wydane na podstawie  przepisów zarządzenia  Nr 195 Ministra Komunikacji  z dnia 1 grudnia 1964 roku w sprawie uprawnień budowlanych  w budownictwie specjalnym  w zakresie komunikacji (Dz. Bud. z 1969 r. Nr 7, poz. 24) stanowi  podstawę do kierowania  robotami budowlanymi w specjalności dróg w zakresie nieskomplikowanych obiektów.  Zamawiający opierając  się na powyższej interpretacji nie może uznać powyższych uprawnień za zgodne ze Specyfikacją istotnych warunków Zamówienia.
 
 
 
 
W związku z powyższym protest powyższy zasługuje na uwzględnienie.
Od rozstrzygnięcia niniejszego protestu przysługuje Protestującemu odwołanie do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w terminie 5 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, z jednoczesnym przekazaniem kopii odwołania Zamawiającemu.
 




OGŁOSZENIE
 
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
 
dot. Przetargu nieograniczonego na „Projekt oraz budowę parkingu w Żołędowie na działce nr 153/1”
 
            Na skutek rozstrzygnięcia przetargu w dniu 7 stycznia 2009 r. został wniesiony w wymaganym terminie  do Zamawiającego protest firmy El-kajo. Został on uznany za zasadny przez Zamawiającego w rozstrzygnięciu z dnia  23 stycznia 2009 roku.
W dniu 30 stycznia 2009 r. minął termin na wniesienie odwołania od rozstrzygnięcia protestu a na powyższe rozstrzygnięcie zgodnie z art. 184 ust. 2 ustawy prawo zamówień publicznych, w  przewidzianym terminie nie wpłynęła do Zamawiającego kopia treści odwołania. W związku z powyższym zgodnie  z art. 182 ust. 2 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych protest jest ostatecznie rozstrzygnięty.
Na podstawie art. 183 ust 5 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający dokonał ponownej oceny ofert, w wyniku której zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 2 została odrzucona oferta firmy Koma-Beton jako niezgodna z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

1.   Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy  prawo zamówień publicznych w wyniku ponownej oceny ofert Zamawiający informuje, że Komisja po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego  wybrała ofertę firmy:
 
Przedsiębiorstwo El-kajo Sp. z o.o.
Ul. T. Kościuszki 27
85-079 Bydgoszcz
 

Uzasadnienie wyboru:
 
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu. Oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów – 74,56 pkt obliczonych w oparciu o ustalone kryteria.
 
Cena oferty: 107.360,00 zł.
Termin: : 56 dni
 
Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny

2. W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
 
Oferta nr 1
Zakład Drogowo-Mostowy Sp. z o.o.
ul. Wojska Polskiego 78
86-100 Świecie n. W.
Cena oferty: 94.796,17 zł. (brutto)
Termin: 150 dni
 

Oferta nr 2
BETPOL Spółka Akcyjna
Ul. Fordońska 168 a
85-766 Bydgoszcz
Cena oferty: 117.227,36 zł. (brutto)
Termin: 250 dni
 
Oferta nr 3
KOMA-BETON Spółka z o.o.
Ul. Chodkiewicza 15 lok. 106
85-065 Bydgoszcz
Cena oferty: 73.224,40 zł. (brutto)
Termin: 87 dni
 

Oferta nr 4
Przedsiębiorstwo El-kajo Sp. z o.o.
Ul. T. Kościuszki 27
85-079 Bydgoszcz
Cena oferty: 107.360,00 zł. (brutto)
Termin: 56 dni
   
3. Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert (liczba pkt w kryterium cena i termin oraz suma):

Nr oferty - Liczba pkt. w kryterium cena - Liczba pkt. w kryterium termin -Suma pkt
     1                   61,79                                7,46                                          69,25 
     2                   49,97                                4,48                                          54,45
     3                  odrzucona                         odrzucona                               odrzucona
     4                    54,56                               20,00                                        74,56
 

4. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu została odrzucona oferta firmy Koma-beton. 
 
Uzasadnienie
 
            W związku ze złożonym przez firmę El-Kajo protestem, Zamawiający uwzględnił zarzut zaniechania w zakresie szczegółowej oceny wymaganych uprawnień określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający  w specyfikacji zażądał posiadania uprawnień budowlanych w zakresie dróg bez ograniczeń, opierając się o wymogi aktualnie obowiązującej ustawy prawo budowlane, która takie uprawnienia nadaje. Uprawnienia zaś przedstawione przez firmę Koma-beton należącej do potencjału kadrowego Wykonawcy nie są zgodne z wymogami  określonymi  w specyfikacji. Uprawnienia bowiem wydane na gruncie ustawy prawo budowlane  z 1961 r. mają zakres  ograniczony z rozróżnieniem poszczególnych uprawnień określonych  w zarządzeniu wydanym przez Ministra Komunikacji i opublikowanym w Dzienniku Budownictwa.  Zamawiający po ponownym przeanalizowaniu ofert oparł się na oficjalnej interpretacji Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa w zakresie kwestionowanych uprawnień, z której wynika iż, uprawnienia wydane na gruncie starej ustawy mają ograniczony zakres, a nie jak wymaga Zamawiający w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, uprawnienia budowlane w zakresie dróg bez ograniczeń. W związku z powyższym firma Koma-Beton Sp. z o.o. nie spełnia podstawowego kryterium jakim jest potencjał kadrowy z wymaganymi uprawnieniami zgodnymi z SIWZ potrzebnymi do wykonania przedmiotu zamówienia.
 
5. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie został wykluczony żaden wykonawca.
 
O terminie podpisania umowy zostaną Państwo powiadomieni.
 
 


Załączniki

SIWZ doc, 302 kB
Mapka jpg, 731 kB

Powiadom znajomego