W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Budowa basenu przyszkolnego w Osielsku

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Budowa basenu przyszkolnego w Osielsku
Status zamówienia rozstrzygnięte
Zamawiający Urząd Gminy Osielsko
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia powyżej 14 tys. euro
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
Rozstrzygnięcie w treści
Osielsko: Budowa basenu przyszkolnego w Osielsku
Numer ogłoszenia: 279447 - 2008; data zamieszczenia: 22.10.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Osielsko , ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 324 18 00, fax. 052 324 18 03. Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.osielsko.pl www.osielsko.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa basenu przyszkolnego w Osielsku. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, przysługuje odwołanie. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa przyszkolnego basenu w Osielsku CPV 45.21.22.12-5- Roboty budowlane w zakresie budowy basenów pływackich 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: Przedmiot zamówienia obejmuje budowę przyszkolnego basenu w Osielsku wraz z: - instalacjami elektrycznymi wewnętrznymi w budynku basenu, - instalacją wody ciepłej i zimnej i kanalizacji w budynku basenu, - instalacją centralnego ogrzewania w budynku basenu, - włączeniem budynku basenu do istniejącej kotłowni w budynku gimnazjum - wentylacją mechaniczną basenu, - technologią uzdatniania wody basenowej, - instalacjami elektrycznymi urządzeń basenowych, - przebudową napowietrznych linii energetycznych nn. 0,4 kV kolidujących z budową łącznika przy budowie Gimnazjum z basenem w Osielsku, - kanalizację zewnętrzną sanitarną deszczową, - drogami wewnętrznymi oraz ulicą Tuberozy, Szczegółowe rozwiązania wg dokumentacji projektowej oraz SST . Wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 60 miesięcy.. II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.22.12-5. II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 150.000,oo zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy oddział w Osielsku Nr 96 8142 1033 0002 8248 2000 0007. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w urzędzie Gminy Osielsko w sekretariacie w pok. nr 18 lub dołączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 1.1. Spełnienie warunków udziału odnoszących się do posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej zostanie ocenione według poniższych zasad : 1) udokumentowanie należytego wykonania przez Wykonawcę, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch obiektów użyteczności publicznej o kubaturze min. 15.000,0 m³ każdy, w tym jeden z technologią basenu i o wartości min. 9.000.000,00 zł brutto każdy; 2) potwierdzenie dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 3) ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej w zakresie działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 PLN, 4) udokumentowanie zdolności kredytowej w wysokości 10.000.000,00 zł. z jednego banku, 5) udokumentowanie, iż stan zatrudnienia w ostatnich trzech latach wynosił 60 osób w każdym roku. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły - spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. 3. Zamawiający wezwie w trybie art.26 ust.3 Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania..Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią Załącznik Nr S6 oraz Załącznik Nr S7 do niniejszej SIWZ. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy : 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1). Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. przed terminem publikacji ogłoszenia o zamówieniu., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch obiektów użyteczności publicznej o kubaturze min. 15.000,0 m³ każdy, w tym jeden z technologią basenu i o wartości min. 9.000.000,00 zł brutto każdy z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.) . 2. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby które będą odpowiedzialne za realizację inwstycji w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach: 1) konstrukcyjno-budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. oraz zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. 3. Udokumentowanie, iż stan zatrudnienia w ostatnich trzech latach wynosił co najmniej 60 osób w każdym roku. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 1) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej we wskazanej wysokości. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 2) Udokumentowanie zdolności kredytowej w wysokości 10.000.000,00 zł. z jednego banku,.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osielsko.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A pokój nr 13. IV.3.2) Opis potrzeb i wymagań zamawiającego określonych w sposób umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: nie dotyczy.IV.3.3) Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: nie dotyczy.IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.11.2008 godzina 09:00, miejsce: Gmina Osielsko ul. Szosa gdańska 55 A 86-031 Osielsko pokój nr 18 (sekretariat). IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.SIWZPliki do pobrania


 

W związku z zapytaniami Wykonawców wyjaśniam:
 
Proszę o jednoznaczną interpretację zawartych w dokumentacji przetargowej informacji dotyczących ślusarki okiennej i drzwiowej aluminiowej:
1. W opisie podano kolor zbliżony do RAL 9010 natomiast w SST podano RAL 5021.
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć stolarkę okienną i drzwiową w kolorze RAL 9010 zgodnie z dokumentacją projektową.
 
2. Proszę określić czy szkło ma być bezpieczne czy antywłamaniowe
ponieważ w opisie podano bezpieczne antywłamaniowe pomiędzy tymi rodzajami
oszklenia istnieje spora różnica .
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć szkło bezpieczne P2.

3. Podano w opisie, że ślusarka okienna ma posiadać współczynnik
przenikania ciepła w granicach 1,5 W/m2*k  to sugeruje, że należy zastosować
konstrukcje aluminiowe w dawnej grupie materiałowej 1.0. Czy tak ma być
ponieważ użycie profili z tej grupy również stanowi znaczną różnicę
w stosunku do standardu jakim są profile z grupy 2.1
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć konstrukcje aluminiowe 1.0 o współczynniku
przenikania ciepła w granicach 1,5 W/m2*k.
 

Jednocześnie informuję, iż specyfikacja istotnych warunków zamówienia ulega zmianie w następujących punktach:
- w rozdziale 16 pkt 3 – Otwarcie ofert nastąpi w  Urzędzie Gminy Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A, pok. 8  dnia 21 .11. 2008 roku, godz. 09.15.
- w rozdziale 11 dodaje się punkt 4 o następującej treści: Do oferty należy dołączyć uproszczony kosztorys ofertowy.
- zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia wysokość zabezpieczenia
należytego wykonania umowy wynosi 5 %.
W związku z powyższym § 7 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
Strony potwierdzają, że przed zawarciem umowy Wykonawca wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% wynagrodzenia ofertowego (ceny ofertowej brutto), o którym mowa w §5 ust. 1, tj. ................... zł (słownie złotych ..........................................) w formie  ............................................................
 
Na stronie internetowej Zamawiającego dołączono również brakujące dokumentacje projektowe oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót dla następujących branż:
1. Budowa instalacji ciepłej i zimnej wody i kanalizacji w budynku basenu,
2. Budowa ulicy Tuberozy wraz z chodnikiem,
3. Budowa instalacji elektrycznych urządzeń basenowych.
 
uzupełnienie plików

Numer ogłoszenia: 291765 - 2008; data zamieszczenia: 30.10.2008

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 279447 - 2008 data 22.10.2008 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Osielsko, ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 324 18 00, fax. 052 324 18 03.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić: Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.2.W ogłoszeniu jest: Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią Załącznik Nr S6 oraz Załącznik Nr S7 do niniejszej SIWZ. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy : 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1). Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. przed terminem publikacji ogłoszenia o zamówieniu., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch obiektów użyteczności publicznej o kubaturze min. 15.000,0 m³ każdy, w tym jeden z technologią basenu i o wartości min. 9.000.000,00 zł brutto każdy z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.) . 2. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby które będą odpowiedzialne za realizację inwstycji w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach: 1) konstrukcyjno-budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. oraz zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. 3. Udokumentowanie, iż stan zatrudnienia w ostatnich trzech latach wynosił co najmniej 60 osób w każdym roku. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 1) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej we wskazanej wysokości. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 2) Udokumentowanie zdolności kredytowej w wysokości 10.000.000,00 zł. z jednego banku,..W ogłoszeniu powinno być: Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią Załącznik Nr S6 oraz Załącznik Nr S7 do niniejszej SIWZ. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy : 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1). Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. przed terminem publikacji ogłoszenia o zamówieniu., a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch obiektów użyteczności publicznej o kubaturze min. 15.000,0 m³ każdy, w tym jeden z technologią basenu i o wartości min. 9.000.000,00 zł brutto każdy z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje, protokoły odbioru, itp.) . 2. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby które będą odpowiedzialne za realizację inwstycji w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalnościach: 1) konstrukcyjno-budowlanej, 2) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. oraz zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. 3. Udokumentowanie, iż stan zatrudnienia w ostatnich trzech latach wynosił co najmniej 60 osób w każdym roku. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 1) Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej we wskazanej wysokości. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 2) Udokumentowanie zdolności kredytowej w wysokości 10.000.000,00 zł. z jednego banku,. Do oferty należy dołączyć uproszczony kosztorys ofertowy.. Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.2).W ogłoszeniu jest: Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 1.1. Spełnienie warunków udziału odnoszących się do posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej zostanie ocenione według poniższych zasad : 1) udokumentowanie należytego wykonania przez Wykonawcę, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch obiektów użyteczności publicznej o kubaturze min. 15.000,0 m³ każdy, w tym jeden z technologią basenu i o wartości min. 9.000.000,00 zł brutto każdy; 2) potwierdzenie dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 3) ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej w zakresie działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 PLN, 4) udokumentowanie zdolności kredytowej w wysokości 10.000.000,00 zł. z jednego banku, 5) udokumentowanie, iż stan zatrudnienia w ostatnich trzech latach wynosił 60 osób w każdym roku. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły - spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. 3. Zamawiający wezwie w trybie art.26 ust.3 Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania...W ogłoszeniu powinno być: Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 1.1. Spełnienie warunków udziału odnoszących się do posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz sytuacji finansowej i ekonomicznej zostanie ocenione według poniższych zasad : 1) udokumentowanie należytego wykonania przez Wykonawcę, w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch obiektów użyteczności publicznej o kubaturze min. 15.000,0 m³ każdy, w tym jeden z technologią basenu i o wartości min. 9.000.000,00 zł brutto każdy,gdzie zakres robót obejmował budowę niecki basenowej o wymiarach min. 12,0 x6,0 m i głębokości min. 1,0 m. ; 2) potwierdzenie dysponowania osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) konstrukcyjno-budowlanej, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 3) ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej kontraktowej w zakresie działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż 1 000 000 PLN, 4) udokumentowanie zdolności kredytowej w wysokości 10.000.000,00 zł. z jednego banku, 5) udokumentowanie, iż stan zatrudnienia w ostatnich trzech latach wynosił 60 osób w każdym roku. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły - spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. 3. Zamawiający wezwie w trybie art.26 ust.3 Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania...



 
W związku z zapytaniami Wykonawców wyjaśniam:
 
W nawiązaniu do treści ogłoszenia na budowę basenu przyszkolnego w Osielsku proszę o wyjaśnienie warunku udziału w postępowaniu:
…. w tym jeden obiekt użyteczności publiczne o kubaturze min. 15000 m³ i wartości min. 9.000.000 brutto z technologią basenu.
Czy sformułowanie technologia basenu dotyczy technologii wody basenowej?W/g jakiego parametru Zamawiający zaliczy technologię wody basenowej jako spełniającą warunek udziału?Czy intencja Zamawiającego było dopuszczenie do udziału w postępowaniu firm, które nigdy nie budowały basenów a np. wykonały brodzik przy saunie czy jacuzzi w centrum SPA?
Jeżeli tak, to chciałbym wyrazić głębokie zaniepokojenie o losy basenu w Osielsku ponieważ ten rodzaj budownictwa wymaga wieloletnich doświadczeń i zinterpretowanie zapisu rozporządzenia o wymaganych dokumentach w postępowaniu , w sposób aby firmy, które nigdy nie budowały basenów, a szczególnie tych, które mają otrzymać homologację mogły wziąć udział w postępowaniu wydaje się być dużą i ryzykowną nadinterpretacją obowiązujących w Polsce przepisów.
 
Odpowiedź
Zamawiający w sformułowaniu technologii basenu miał na myśli technologię wody basenowej.
Zgodnie z zapisem SIWZ  Wykonawca ma się wykazać należytym wykonaniem w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch obiektów użyteczności publicznej o kubaturze min. 15.000,0 m³ każdy, w tym jeden z technologią uzdatniania wody basenowej i o wartości min. 9.000.000,00 zł brutto każdy.
Oznacza to, że Zamawiający dopuszcza do udziału w postępowaniu firmy, które wykonały obiekt o kubaturze min. 15.000,0 m³ i o wartości min. 9.000.000,00 zł brutto, gdzie zakres robót obejmował budowę niecki basenowej o wymiarach  min. 12,0 x6,0 m i głębokości min. 1,0 m.
Ponadto Zamawiający przy formułowaniu danego zapisu miał na uwadze możliwość udziału w postępowaniu firm które będą zamierzały pewną część zadania powierzyć Podwykonawcom którzy specjalizują się w konkretnych dziedzinach budownictwa.
 
Na stronie internetowej Zamawiającego dołączono również:
- przedmiar instalacji ciepłej i zimnej wody i kanalizacji w budynku basenu,
- przedmiar kanalizacji zewnętrznej deszczowej,
- projekt wykonawczy kanalizacji deszczowej na ternie działki.
 

uzupełnienie plików_2 (part1)
uzupełnienie plików_2 (part2)
uzupełnienie plików_2 (part3)




W związku z zapytaniami Wykonawców wyjaśniam:
 
Zgodnie z Rozdziałem 14 ust.5 SIWZ prosimy o:
1.      Wyjaśnienie, jaki cel spełnia zamieszczona na stronie internetowej dokumentacja kotłowni gazowej,
Odpowiedź
Dokumentacja kotłowni gazowej ma wskazać Wykonawcy miejsce włączenia instalacji c.o. do istniejącej kotłowni, która została wybudowana w budynku gimnazjum.
 
2.      Uzupełnienie dokumentacji wykonawczej i przedmiaru robót na wykonanie niezbędnych instalacji (np. c.o. c.t. ciepłej wody itp.) związanych z włączeniem budynku basenu do istniejącej kotłowni,
Odpowiedź
Zamawiający w dniach 28.10.2008r. i 30.10.2008 r. zamieścił brakującą dokumentację projektową oraz przedmiary na stronie internetowej.
Włączenie do istniejącej kotłowni należy wycenić na podstawie PT i przyjąć dodatkową pozycję jako wycenę własną.
 
3.      Uzupełnienie przedmiaru robót na wykonanie instalacji wody zimnej, ciepłej i kanalizacji,
Odpowiedź
W dniu 30.10.2008 r. zamieszczono brakujący przedmiar na stronie internetowej.
 
4.      Wyjaśnienie, czy kanalizacja deszczowa i siec wodociągowa w ul. Tuberozy jest przedmiotem zamówienia i czy należy je wycenić  i  ująć w ofercie na podstawie zamieszczonej na stronie internetowej dokumentacji i przedmiaru robót,
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć budowę sieci kanalizacji deszczowej w ul. Tuberozy.
Do wyceny należy przyjąć także kanalizację deszczową na terenie działek 113/1 i 97/30. Na dołączonej inwentaryzacji powykonawczej przedstawiony jest fragment kanalizacji deszczowej wykonany w trakcie budowy Gimnazjum fragment kanalizacji deszczowej pod utwardzonym terenem.
Sieć wodociągowa w ul .Tuberozy została wybudowana w 2007 roku. Do wyceny należy przyjąć rurę osłonową na przyłączu wodociągowym ø 90 pod budynkiem łącznika.
 
5.      Uzupełnienie dokumentacji wykonawczej na wykonanie instalacji niskoprądowych określonych w przedmiarze robót pn.” Wykonanie instalacji elektrycznych wewnętrznych basenu”. Przedstawione w dokumentacji schematy blokowe instalacji nie dają możliwości sprawdzenia rzeczywistych nakładów materiałowych określonych w opisach instalacji, co przy ryczałtowym określeniu wartości ma duże znaczenie,
Odpowiedź
Zgodnie z opisem w dokumentacji projektowej:
UWAGI DLA INSTALATORÓW
- dokładne usytuowanie punktu KT należy przed instalacją skonsultować z inwestorem.
- przewodów UTP nie łączy się. Do wykonawczy należy dokładne odmierzenie przewodu
przed jego ułożeniem. Kosztorys przewiduje zapas kabla, który należy uwzględnić na
wypadek zmiany miejsca usytuowania KT względem dokumentacji projektowej.
W związku z powyższym Zamawiający uważa iż przyjęte długości okablowania są prawidłowe i odległości usytuowania urządzeń nie będą niż to przewiduje przedmiar.
 
6.      Wyjaśnienie, jaki dokument potwierdzający stan zatrudnienia w ostatnich trzech latach (2005-2007, czy 2006-2008) należy dołączyć  do oferty,
Odpowiedź
Do oferty należy dołączyć np. deklarację rozliczeniową z okresu ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania.
 
7.      Zamieszczony projekt na roboty drogowe obejmuje drogi i chodniki na obszarze całej działki obejmującej budynek Gimnazjum jak i basenu.
Proszę o umieszczenie planu zagospodarowanie w zakresie robót drogowych z wyraźnie odkreślonym zakresem dotyczącym tego przetargu.
Odpowiedź
W załączeniu przekazuję inwentaryzację powykonawczą budynku gimnazjum wraz z zagospodarowaniem terenu, na której można zobaczyć zakres robót wykonanych przy budowie gimnazjum. Pozostała część planu zagospodarowania jest przedmiotem zamówienia przy budowie basenu. W załączeniu przekazujemy plan zagospodarowania terenu z zakresem robót drogowych.
Informujemy jednocześnie, że Wykonawca może przeprowadzić samodzielną wizję lokalną, jak również z przedstawicielem Zamawiającego .
 
8.      Czy załączony przedmiar:
Gimnazjum z basenem  Zagospodarowanie terenu obejmuje tylko zakres robót związany z przetargiem?
Odpowiedź
Zgodnie z projektem wykonawczym (opisem technicznym części architektonicznej) przedmiar dotyczy części robót objętych zamówieniem.
Ponadto zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia odbywa się  w formie ryczałtu, a załączone przedmiary mają ułatwić sporządzenie wyceny przedmiotu zamówienia.
 
9.      Na stronie internetowej pod hasłem Uzupełnienie, zamieszczony został folder pod nazwą PLIKI. W tym folderze zamieszczono podfolder – Projekt bezimienny w którym pod nazwą harmonogram kanalizacja rysunki od 2 do 7 -  zamieszczono 5,6, i 7 stronę opisu robót drogowych oraz  mało czytelny plan ulicy Tuberozy ze skrzyżowaniem z ul. Botaniczną, oraz przekrój podłużny ul. Tuberozy (269,50m) wraz z przekrojem konstrukcyjnym C-C i D-D. Czy ten odcinek drogi wchodzi w zakres przedmiotowego zadania?
Proszę o zamieszczenie kompletnej aktualnej dokumentacji na roboty drogowe wewnątrz działki, związane z basenem (w zakresie tego przetargu) oraz na roboty drogowe zewnętrzne, jeżeli wchodzą w zakres przetargu.
W folderze tym zamieszczono również bezimienny przedmiar w którym zamieszczono zeskanowane strony 1 i 2 bez strony tytułowej przedmiaru, prawdopodobnie na roboty drogowe z pozycjami 1 do 25.
Proszę o wyjaśnienie, czego ten przedmiar dotyczy.
Odpowiedź
Na stronie internetowej Zamawiający jeszcze raz zamieścił poprawnie opisane pliki dotyczące ww. zakresu. Zakres ten też wchodzi również w przedmiot zamówienia. Zamawiający na stronie internetowej umieścił jedynie część dokumentacji projektowej, która dotyczy ul. Tuberozy w Osielsku.
 
10. Informuję jednocześnie, ze podfolder Ulica Tuberozy, zamieszczony w folderze dokumentacja projektowa,  jest pusty. Proszę o uzupełnienie, ewentualnie informację, że ul. Tuberozy nie wchodzi w zakres zadania.
Odpowiedź
W dniu 30.10.2008 r. Zamawiający zamieścił brakującą dokumentację projektową oraz przedmiary na stronie internetowej. W zakres przedmiotu zamówienia chodzi budowa ul. Tuberozy na odcinku 269,5 m i chodnika wraz z zagospodarowaniem poboczy pasa drogowego.
 
11. W przedmiarach na roboty elektryczne nie ujęto dostawy i montażu  rozdzielnic A1 i kaset A1-A3.   Proszę o wyjaśnienie i wskazanie pozycji kosztorysowej na ich wycenę.
Odpowiedź
Zgodnie z specyfikacją istotnych warunków zamówienia wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia odbywa się  w formie ryczałtu, a załączone przedmiary mają charakter poglądowy na przedmiot zamówienia.
 
Ponadto Zamawiający informuje, że do wyceny należy przyjąć - w zestawieniu stolarki drzwiowej aluminiowej w poz. D2 należy przyjąć drzwi o odporności ogniowej EI 30 w ilości 1 szt..
Informuję, że specyfikacja istotnych warunków zamówienia ulega zmianie w następującym punkcie wzoru umowy:
§ 12 dodano pkt 6
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w zakresie przedmiotu zamówienia w sytuacji gdy wykonanie zadania zgodnie z dokumentacją projektową będzie skutkowało brakiem uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie.
 
W związku z problemem z otwarciem niektórych plików przez Wykonawców, Zamawiający zmienia termin składania ofert na dzień 27.11.2008 na godz. 09.00, a termin otwarcia ofert ustala się na dzień 27.11.2008 na godz. 09.15.
 
Instalacje wody ciepłej i zimnej_przedmiar
inwentaryzacja
plan_zagospodarowania_terenu
Projekt_deszczówka
Projekt_drogowy _tuberozy.part1
Projekt_drogowy _tuberozy.part2
Projekt_drogowy _tuberozy.part3
Projekt_drogowy _tuberozy.part4
Projekt_drogowy _tuberozy.part5
Projekt_drogowy _tuberozy.part6
Projekt_drogowy _tuberozy.part7
Przedmiar deszczówka
przedmiar_drogowy_tuberozy




W związku z zapytaniami Wykonawców wyjaśniam:
 
Zgodnie z Rozdziałem 14 ust.5 SIWZ prosimy o wyjaśnienie i odpowiedź na poniższe pytania i wątpliwości:
1. Istnieje rozbieżność w dokumentacji odnośnie :
1.1. izolacji płyty podposadzkowej parteru: czy ma to być izolacja jedno- czy też dwuwarstwowa z papy zgrzewalnej?
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć dwuwarstwową izolację płyty podposadzkowej z papy termozgrzewalnej.
 
1.2. dylatacji płyty podposadzkowej: czy ma być użyta taśma dylatacyjna, czy wypełnienie kitem trwale plastycznym?
Odpowiedź:
Zgodnie z opisem technicznym dylatacja płyty podposadzkowej  ma być wykonana kitem trwale elastycznym.
 
1.3. stolarki otworowej: ma być zastosowana PCV czy aluminiowa?
Odpowiedź:
Do wyceny i montażu należy przyjąć stolarkę aluminiową.
 
1.4. izolacji termicznej cokołu: styropianem czy wełną mineralną?
Odpowiedź:
Jako izolację termiczną ścian fundamentowych należy do wyceny przyjąć docieplenie ze styropianu.
 
1.5. warstw ścian zewnętrznych: pustak K3 czy cegła klinkierowa?
Odpowiedź:
Zgodnie z dokumentacją projektową: „Ściany zewnętrzne nadziemia - warstwowe z pustaka ceramicznego Max grubości 29 cm na zaprawie cementowo-wapiennej, 10 cm wełny mineralnej w matach półtwardych, 2 cm pustki wentylacyjnej, cegła ceramiczna kratówka K3 grubości 12 cm. Łączna grubość ściany 53 cm. Wełna mineralna stabilizowana plastikowymi „talerzykami” dociskowymi na kotwach wychodzących ze ściany z pustaka ceramicznego Max. Współczynnik przewodzenia ciepła wełny mineralnej min. l=0,04 W/mK.”
Do wyceny należy przyjąć cegłę klinkierową na widocznym cokole ściany fundamentowej.
 
1.6. opaski wokół budynku: nie ujęto w przedmiarze. Czy ma być wykonana?
Odpowiedź:
Tak wokół budynku należy wykonać opaskę z kostki betonowej gr. 6 cm i szerokości 50 cm.
Opaskę należy wycenić jako dodatkową pozycję.
 
1.7. otworów w ścianach: nie ujęto w przedmiarze otworów dla nadproży monolitycznych.
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć wykonanie nadproży monolitycznych.
 
1.8. podciągu PB1-II: jest ilość 10,709 m3, powinno być 2,59 m3.
Odpowiedź:
Do wyceny proszę przyjąć wartość 2,59 m³.
 
1.9. podciągu PB7-II: nie ujęto gzymsu na I piętrze.
Odpowiedź:
Proszę przyjąć do wyceny dodatkową pozycję.
 
1.10. podciągu PB2-II: nie ujęto jednego podciągu, jest ilość 0,415 m3, powinno być 0,83 m3.
Odpowiedź:
Do wyceny proszę przyjąć 0,83 m³.
 
1.11. słupów SB11: brakuje w zestawieniu dla parteru oraz pozycji w przedmiarze.
Odpowiedź:
Proszę przyjąć do wyceny dodatkową pozycję.
 
1.12. stopy SBF4: jest 50 szt., ujęto w przedmiarze 51 szt.
Odpowiedź:
Do wyceny proszę przyjąć 51 szt. stóp.
 
1.13. fundamentu pod konstrukcję wsporczą PF1: brak jest w przedmiarze.
Odpowiedź:
Proszę przyjąć do wyceny dodatkową pozycję.
 
1.14. detalu DF1: ujęto tylko 1 szt., są 2 szt.
Odpowiedź:
Do wyceny proszę przyjąć 2 szt. detalu DF1.
 
1.15. niecki basenowej: nie ujęto w przedmiarze skucia betonu, wykonania warstwy szczepnej, izolacji taśmą uszczelniającą przerwy roboczej oraz izolacji z taśmy uszczelniającej
Sika O-15.
Odpowiedź:
Do wyceny proszę przyjąć ww. roboty budowlane i wymienione izolacje.
 
1.16. głowic słupów kondygnacji I piętra: nie ujęto w przedmiarze.
Odpowiedź:
Proszę przyjąć do wyceny dodatkową pozycję.
 
1.17. słupa SB10: w przedmiarze ujęto tylko w kondygnacji I.
Odpowiedź:
Proszę przyjąć do wyceny dodatkową pozycję.
 
1.18. betonu dla niecki basenowej: jakiej klasy beton ma być użyty B30 szczelny czy B37 szczelny?
Odpowiedź:
Zgodnie z dokumentacja projektową: „Niecki basenowe oparte będą na żelbetowych słupach. Płyty denne niecek basenowych o gr. 30 cm oraz ściany wykona z betonu szczelnego B30 W8, zbrojonego stala AIIIN gat. RB500W lub BSt500S.”
 
1.19. podkładu betonowego pod posadzki na gruncie: przedmiar jest zaniżony o 100 m3.
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć ilość betonu zwiększoną o 100 m³.
 
1.20. ogrodzenia systemowego: ogrodzenie ma być panelowe czy z siatki?
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć ogrodzenie z siatki powlekanej w nawiązaniu do istniejącego ogrodzenia na fundamencie betonowym.
 
1.21. tynku cienkowarstwowego elewacyjnego: ma być tynk mineralny malowany farbą silikatową czy tynk akrylowy? Jeżeli akrylowy, to powinna być uwzględniona pozycja gruntowania pod warstwę tynku.
Odpowiedź:
Do wyceny proszę przyjąć tynk mineralny malowany farbą silikatową.
 
1.22. wykonania okładzin płytkami kwasoodpornymi: nie ujęto w przedmiarze pomieszczenia chlorowni.
Odpowiedź:
Do wyceny proszę dodatkowo przyjąć wykonanie okładzin płytkami kwasoodpornymi w pomieszczeniu chlorowni.
 
1.23. odwodnienia liniowego: brakuje w przedmiarze dróg.
Odpowiedź:
Do wyceny proszę przyjąć profilowanie rowów odwadniających jako dodatkową pozycję.
 
2. Jakie urządzenie należy zastosować w pozycji dźwig dla niepełnosprawnych?
Dźwig osobowy przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. (tradycyjna „winda”) ma następujące podstawowe wymagania (aby spełniało ono wymóg dostosowania dla osób niepełnosprawnych):
udźwig 630 kg /8 os                                         

KABINA o wymiarach 1100 (szer) x 1400 (gł)
Drzwi automatyczne o wymiarach:  900 mm (szer.) x 2000 mm (wys)
Urządzenie instalowane jest w murowanym szybie (po stronie inwestora) o odpowiednich wymiarach.
Dźwig wymaga podszybia o głębokości  ok.1150mm i nadszybia (przestrzeń powyżej poziomu podłogi najwyższej kondygnacji) o wysokości 3400mm
Istnieją różne rozwiązania dotyczące maszynowni dla ww. dźwigu:
- maszynownia w osobnym pomieszczeniu znajdującym się w pobliżu szybu (dźwig hydrauliczny)
- maszynownia w tzw. kompaktowej szafie o wymiarach: szer. 870mm x gł. 400mm x wys.2100mm ustawiona w pobliżu szybu.(dźwig hydrauliczny)
- tzw. dźwig elektryczny bez maszynowni (wszelkie urządzenia umieszczone są w nadszybiu)
Dźwig osobowy (winda) jest zalecany w przypadku korzystania z urządzenia przez wszystkich użytkowników budynku (lepiej spełnia wymagania transportu wszystkich użytkowników budynku  ze względu na większą prędkość  0.6m/s , konstrukcję kabiny,  większy udźwig, lepszy komfort jazdy, automatyczne drzwi).
 
W przypadku braku nadszybia należałoby więc zastosować platformę – o jakich parametrach?
Odpowiedź:
Do wyceny proszę przyjąć platformę o wymiarach min. 100x140 cm.
 
3. Przedmiar na wykonanie sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w ulicy Tuberozy nie określa numeru KNR.
W związku z powyższym prosimy o uzupełnienie przedmiaru o niezbędne numery KNR.
Odpowiedź:
Przedmiar oraz kosztorys został wykonany w programie do kosztorysowania VIGOR w związku z powyższym Zamawiający nie widzi potrzeby zamieszczania nowego przedmiaru.
Ponadto zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia wynagrodzenie za realizację przedmiotu zamówienia odbywa się  w formie ryczałtu, a załączone przedmiary mają ułatwić sporządzenie wyceny przedmiotu zamówienia.
 



W związku z zapytaniami Wykonawców wyjaśniam:
 
Zgodnie z Rozdziałem 14 ust.5 SIWZ prosimy o wyjaśnienie i odpowiedź na poniższe pytania i wątpliwości:
Czy kosztorys uproszczony w branży architektonicznej, konstrukcyjnej i zagospodarowania terenu w ofercie ma zawierać podstawę wyceny (np. KNR 2-01 0122-02), czy numer specyfikacji technicznej (np. SST-B.01.00)?
Odpowiedź
Kosztorys uproszczony ma zawierać podstawę wyceny.
 
W projekcie wykonawczym branży konstrukcyjnej na rys. KB1-11 dotyczącym schodów zjeżdżalni, zabezpieczenie antykorozyjne wyszczególnione jest jako „powłoka cynkowa nakładana metodą ogniową, grubości powłoki 80um”. W opisie architektonicznym schody te występują „ze stali kwasoodpornej”. Wobec takich rozbieżności proszę o ich wyjaśnienie.
Jak schody mają zostać wykonane ze stali kwasoodpornej, to czy wszystkie elementy tych schodów mają zostać zabezpieczone tą metodą? Jeśli nie, to prosimy o wyszczególnienie elementów ze stali kwasoodpornej.
Odpowiedź
Schody i barierka ze stali kwasoodpornej – jak w kosztorysie.
 
Czy okładziny ścienne pryszniców oraz pomieszczeń sanitariatów mają zostać zabezpieczone hydroizolacją systemową o szczelności jak na plażach? Jeśli tak, to tego zakresu brakuje w przedmiarach robót, prosimy o uzupełnienie.
Odpowiedź
Okładziny ścienne pomieszczenia pryszniców nr 2.21 i 2.23  – od strony wewnętrznej zabezpieczone hydroizolacją systemową jak na plażach do wysokości 2,10 m. Powierzchnia hydroizolacji na  ścianach łącznie w obu pomieszczeniach pryszniców 96,6 m2. Proszę uwzględnić ściankę osłonową brodzika dezynfekcyjnego i ścianę brodzik dezynfekcyjnego. Zgodnie z projektem hydroizoalcja na ścianach tylko w pomieszczeniach pryszniców.
 
Czy ściana wzdłuż osi 7 od strony niecki basenu ma zostać zabezpieczona hydroizolacją systemową o szczelności jak na plażach? Jeśli tak, to tego zakresu brakuje w przedmiarach robót, prosimy o uzupełnienie.
Odpowiedź
Ściana wzdłuż osi 7 nie zabezpieczona hydroizolacją. Jedynie hydroizolacja plaż wywinięta na ściany do wysokości cokołów tj. 10cm.
 
W przypadku zastosowania platformy dla osób niepełnosprawnych producent tego urządzenia dostarcza je w obudowie. Czy jest możliwość zrezygnowania z budowy szybu windowego z żelbetu ?

Odpowiedź
Zamawiający nie przewiduje możliwości rezygnacji z budowy szybu windowego z żelbetu.
 
Nie uwzględniono w przedmiarze budowy łącznika (ściany, docieplenie, zadaszenie, daszki żelbetowe, obróbki blacharskie). Prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć dodatkowa pozycję dotyczącą budowy łącznika jako wycenę własną.
 
Prosimy o określenie materiału, z którego mają być wykonane elementy wyposażenie łazienek: stal nierdzewna, czy tworzywo sztuczne ?
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć wyposażenie ze stali nierdzewnej.
 
Przy założeniu projektu wykonawczego, że ściany pomieszczeń, w których ma być użyta okładzina kwasoodporna (pomieszczenia magazynu odczynnika chloru, magazyn odczynnika pH, magazyn koagulanta), mają być wyłożone na pełnej wysokości, to przedmiar odnośnie okładziny ścian tych pomieszczeń jest zaniżony. Czy ściany mają być wyłożone zwykłą glazurą czy płytkami kwasoodpornymi ? Prosimy o skorygowanie tej ilości i uściślenie rodzaju płytek.
Odpowiedź
Tylko w pomieszczeniu chlorowni (1.11)  pomieszczeniu korektora ph (1.13) posadzka z płytek kamionkowych kwasoodpornych. W pomieszczeniu magazynu koagulanta (1.14) dopuszczony jest gres. Proszę skorygować ilość z 19,84 m2 na 28,00 m2 łącznie z cokolikami wysokości 10 cm. Ściany tych pomieszczeń wyłożone zgodnie z opisem w dokumentacji do pełnej wysokości wyłożone glazurą, jedynie powierzchnie ścian wewnętrznych przyległych do baseników neutralizatorów wyłożone kamionką (zgodnie z przedmiarem) i dno tych baseników wyłożone kamionką (ilość zawarta w powierzchni 28,00 m2 posadzki kamionkowej).
 
Jakim materiałem mają być obudowane szachty wentylacyjne: cegłą pełną czy płytą g-k ogniochronną ?
Odpowiedź
Przyjąć zgodnie z dokumentacją:
Przewody wentylacji grawitacyjnej - pustak ceramiczny wentylacyjny, lub systemowe ze stali nierdzewnej, obmurowany cegłą ceramiczną pełną na zaprawie cementowej, klinkierową powyżej dachu.
Przewody wentylacji mechanicznej – z blachy stalowej ocynkowanej, ocieplane, obudowa płytą gipsowo-kartonową wodoodporną, na ruszcie z kształtowników zimnogiętych z blachy stalowej ocynkowanej.
Uwaga! Zapewnić wygłuszenie wełną mineralną.
 
 Prosimy o uściślenie klasy betonu podkładowego: przedmiar mówi o betonie klasy B10, przekroje o betonie klasy B15, projekt wykonawczy mówi o chudym betonie.
Odpowiedź
Należy przyjąć do wyceny chudy beton B15.
 
Według przedmiaru jest 5 szt. słupa SB4. W rzeczywistości są 4 szt. tego słupa. Prosimy o skorygowanie tej pozycji.
Odpowiedź
Należy przyjąć 4 sztuki słupa SB4 – zgodnie z rysunkiem w dokumentacji.
 
Prosimy o uzupełnienie dokumentacji o słup SB11.
Odpowiedź
W załączeniu przekazujemy rysunek słupa SB11.
 
Czy projektuje się nasadzenie tylko krzewów liściastych i iglastych, czy mają być wykonane również nasadzenia drzew ?
Odpowiedź
Planuje się nasadzenie tylko krzewów liściastych i iglastych.
 
Prosimy o uzupełnienie przedmiaru o następujące elementy wyposażenia stałego:
- oznakowanie dna i ścian szczytowych, podnośnik dla osób niepełnosprawnych z gniazdem zlokalizowanym w posadzce plaży, oraz o następujące elementy wyposażenia przenośnego:
- bęben do zwijania lin torowych, urządzenie ręczne do czyszczenia dna, deski pływackie i INNE akcesoria pomocnicze (co kryje się pod wyrażeniem „inne” akcesoria?)
Odpowiedź
Oznakowanie według FINA. Inne akcesoria: piłki, węże piankowe, służące do nauki pływania i do gimnastyki wodnej.
 
Czy wycieraczki gumowe mają to być zwykłe wycieraczki typu „plaster miodu”, czy może w listwach aluminiowych ? Prosimy o konkretne określenie rodzaju.
Odpowiedź
Do wyceny proszę przyjąć wycieraczki posiadające wkładki gumowe w listwach aluminiowych.
 
Prosimy o uszczegółowienie elementu wyposażenia o nazwie „komputer”.
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć zestaw komputerowy spełniający minimum wymagania:
Zestaw komputerowy:
Gwarancja: 2 lata w serwisie zewnętrznym
Oprogramowanie Software Nero 8 Essentials do nagrywarek z Ligot Scribe
Oprogramowanie F-secure Internet Security 2009 (wersja 6-miesięczna)
Oprogramowanie Windows Vista Home Premium PL
Procesory Intel Core2 Duo E8400 3,00GHz
Płyty główne z chipsetem Intel P45Pamięci DRAM2 x Kingston DDR2 2GB 800MHz
Karty graficzne Radeon 4850 512MB 2xDVI (PCI-E)
Dyski twarde 500 GB Seagate Barracuda (Serial ATA II)
Napędy DVD+/-RWDVD+/-RW black LightScribe (Serial ATA)
Czytniki kart pamięci Czytnik kart pamięci all in one
Wentylatory i radiatory SilentiumPC Zephyr 120 mm
Myszy Logitech Komputronik optical Mouse
Podkładki pod myszy Podkładka pod mysz
Klawiatury Klawiatura Logitech - Komputronik by Logitech Kable / tasiemki Kabel zasilający CMKT Elite 333
Napędy Blu-ray Blu-ray + DVD+/-RW (Serial ATA) black PoweDVD 7.3 dla BR-5100S 
Instrukcja obsługi komputera
Zasilacze 450W
Monitor:
Gwarancja:3 lata w serwisie zewnętrznym
Przekątna 17 cali
technologia wykonania TN
rozdzielczość nominalna 1280 x 1024 piksele
obszar aktywny 338 x 270 mm
kontrast 800:1 (3000:1 dynamiczny)
jasność 300 cd/m²
maks. częst. odchylania pionowego 75 Hz
maks. częst. odchylania poziomego 83 kH
zwielkość plamki 0,264 mm
czas reakcji plamki 5 ms
kąt widzenia pion 170 °
kąt widzenia poziom 176 °
ilość wyświetlanych kolorów 16,7 mln
analogowe złącze D-Sub 15-pintakcyfrowe
złącze DVI tak
głośniki nie
obrotowy ekran [pivot] nie
spełniane normy jakościowe Energy Star
szerokość 379,3 mm

wysokość 387,1 mm
głębokość57,5 mm
waga4,6 kg
kolor obudowy czarny
dodatkowe informacje: możliwość montażu na ścianie VESA 100 mm SmartImage
 
Czy stół stolarski ma być wykonany z profili metalowych czy z litego drewna ? Prosimy o wyjaśnienie, czy podane wymiary oznaczają wielkość blatu ? Takie wymiary raczej nie są spotykane u producentów.
Odpowiedź
Stół stolarski na profilach metalowych, przyjąć wymiary oferowane przez producenta.
 
Prosimy o określenie rodzaju profila dla sufitu podwieszanego: ma to być profil ukryty czy widoczny?
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć profil ukryty.
 
Czy należy uwzględnić w wycenie listwy wykańczające cokoliki?
Odpowiedź
Do wyceny nie należy uwzględniać listew wykończających
 
W przedmiarze w branży architektonicznej w poz. 169 „koszt pracy rusztowań – według analiz Oferenta” uprzejmie prosimy o zmianę jednostki miary z „mg” na „kpl”.
Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę jednostki miary z „mg” na „kpl”.
 
W przedmiarze w branży konstrukcyjnej pozycje 43 i 44 dotyczące schodów zjeżdżalni dublują się z pozycją 115 w przedmiarze architektury, prosimy o wykreślenie pozycji w przedmiarze dot. konstrukcji.
Odpowiedź
Prosimy wykreślić pozycję.
 
W przedmiarze w branży architektonicznej w poz. 87 w ilość występuje 1195,36mb, a powinno być 80,62mb. Prosimy o sprawdzenie i ewentualna korektę.
Odpowiedź
Zamawiający o pozostawienie pozycji bez zmiany.
 
 Rysunek słupa SB11




W związku z zapytaniami Wykonawców wyjaśniam:
 
Proszę o udzielenie wyjaśnień dotyczących rozbieżności pomiędzy projektem, a przedmiarem robót – instalacje elektryczne.
 
1. W przedmiarze robót jest mowa o zainstalowaniu łącznic automatycznych CT o poj. 10 NN natomiast w PW jest centrala telefoniczna 16NN, jaką centrale należy przyjąć do wyceny? Proszę o wyspecyfikowanie parametrów.
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć łącznicę automatyczną CT o poj. 10 NN.
 
2. W przedmiarze jest pozycja opisująca montaż serwera. Proszę o wyspecyfikowanie parametrów?
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć serwer dla potrzeb basenu.
 
3. W zestawieniu materiałowym PW jest panel rozdzielczy 24 portowy – 15 szt., w przedmiarze występują – 2 szt., Jaka jest prawidłowa ilość paneli?
Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć 15 szt.
 
4. Zestawienie materiałowe PW zawiera Box z magazynkiem na 10 łączówek nierozłączalnych 10 par – 1 szt. i łączówki nierozłączne 10par – 10 szt. W przedmiarze robót brakuje tych pozycji. Czy należy je wycenić?
Odpowiedź
Proszę przyjąć dodatkową pozycję do wyceny.
 
5. Zestawienie materiałowe PW zawiera panel telefoniczny: gniezdnik z łączówkami nierozłącznymi 10x10 par. Brak tych elementów w przedmiarze czy należy je wycenić??
Odpowiedź
Proszę przyjąć dodatkową pozycję do wyceny.
 
6. Pozycja w przedmiarze robót określa punkt dystrybucyjny jako szafę 19” 12 U natomiast zestawienie materiałowe PW jako 19” 20 U. Proszę o sprecyzowanie prawidłowej wielkości szafy i pełnego wyposażenia?

Odpowiedź
Do wyceny należy przyjąć szafę 20U.
 
7. Czy w związku z traktowaniem przedmiaru robót jako przedmiaru poglądowego można stworzyć dodatkowy katalog, który uwzględni roboty niewystępujące w przedmiarze a wynikające z PW?
Odpowiedź
Tak Wykonawca może stworzyć dodatkowy katalog który uwzględni roboty niewystępujące w przedmiarze a wynikają z Projektu Wykonawczego.
 



Osielsko, dnia 05 grudnia 2008 r.
  
 
OGŁOSZENIE
 
O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

W dniu 27. listopada 2008 r. o godzinie 9:00 upłynął termin składania ofert przetargowych.
Zamawiający zgodnie z terminem zamieszczonym w specyfikacji przystąpił do otwarcia ofert tego samego dnia o godzinie 9:15.

1.   Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że Komisja po zatwierdzeniu decyzji przez kierownika Zamawiającego wybrała ofertę firmy:
Konsorcjum:
Lider - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe
„LECH” Sp. z o.o.
Ul. Smoleńska 1a
85-833 Bydgoszcz
Członek – Przedsiębiorstwo Budowlano – Inżynieryjne
„SANMEL” Sp. z o.o.
Ul. Świerkowa 3
87-300 Brodnica

Uzasadnienie wyboru:
Oferta jest zgodna z ustawą Prawo zamówień publicznych, jej treść odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta nie podlega odrzuceniu. Oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100 pkt obliczonych w oparciu o ustalone kryteria.
 
Cena oferty: 9.356.966,90 zł. (brutto)
 
Podstawą prawną dokonanego wyboru jest art. 91 ust. 1 Pzp oraz Kodeks Cywilny
 
2. W prowadzonym postępowaniu złożono następujące oferty:
 
Oferta nr 1
Konsorcjum:
Lider - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe
„LECH” Sp. z o.o.
Ul. Smoleńska 1a
85-833 Bydgoszcz
Członek – Przedsiębiorstwo Budowlano – Inżynieryjne
„SANMEL” Sp. z o.o.
Ul. Świerkowa 3
87-300 Brodnica
za wartość 9.356.966,90 zł. (brutto)
 
Oferta nr 2
Konsorcjum:
Lider - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „EBUD”-Przemysłówka Sp. z o.o.
Ul. Biskupińska 11
85-375 Bydgoszcz
Członek – Przedsiębiorstwo Budowlano-Usługowe „BUDOPOL” S.A.
Ul. Fordońska 199
85-739 Bydgoszcz
za wartość 10.309.014,82 zł (brutto)
 
Oferta nr 3
Konsorcjum:
Lider - Alstal-Budownictwo Spółka z o.o.
Ul. Cicha 7
88-100 Inowrocław
Partner – Alstal-Budownictwo
Alojzy Szczupak
Jacewo 76
88-100 Inowrocław
za wartość 11.586.847,89 zł (brutto)
 
 
3. Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert (liczba pkt w kryterium cena):
Nr oferty          -       Liczba pkt
1                     -        100,00
2                     -          90,76
3                     -          80,76
 
 
 
4. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 2 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie została odrzucona żadna oferta.
 
5. Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu nie zostali wykluczeni żadni wykonawcy.

Od rozstrzygnięcia przysługują środki ochrony prawnej zdefiniowane w ustawie Prawo Zamówień Publicznych dział VI.
 
O terminie podpisania umowy zostaną Państwo powiadomieni.
 

Załączniki

SIWZ doc, 282 kB

Powiadom znajomego