W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Nadzór inwestorski nad robotami ogólno budowlanymi w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej oraz w UG Osielsko w roku 2008r.

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Zamówienie na Nadzór inwestorski nad robotami ogólno budowlanymi w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej oraz w UG Osielsko w roku 2008r.
Status zamówienia rozstrzygnięte
Zamawiający UG Osielsko
Tryb zamówienia przetarg nieograniczony
Wartość zamówienia poniżej progów unijnych
Termin składania ofert
rozstrzygnięcie
wg pliku
Osielsko: Nadzór inwestorski nad robotami ogólno budowlanymi w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej oraz w UG Osielsko w roku 2008r.

Numer ogłoszenia: 65706 - 2008; data zamieszczenia: 01.04.2008

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Osielsko, ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 3813120 w. 22, fax 052 3813196.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.osielsko.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nadzór inwestorski nad robotami ogólno budowlanymi w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej oraz w UG Osielsko w roku 2008r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Nadzór inwestorski nad robotami ogólno budowlanymi:
1) w gospodarce komunalnej
2) w gospodarce mieszkaniowej
3) w Urzędzie Gminy Osielsko

CPV 74231540-4
LOKALIZACJA

Gmina Osielsko

ZAKRES OBOWIĄZKÓW
1.Do podstawowych obowiązków Inspektora Nadzoru należą obowiązki wynikające z Ustawy z dnia 7 lipca 1994 . Prawo Budowlane dotyczące nadzoru inwestorskiego.
2. Do szczegółowych obowiązków Inspektora Nadzoru należy :
a) Uczestniczenie w przekazaniu placu budowy wykonawcy
b) W ramach sprawowania nadzoru inwestorskiego zobowiązany do kontrolowania
nadzorowanego obiektu co najmniej 2 razy w tygodniu pod względem zgodności wykonanych prac z dokumentacją. Z przeprowadzonej kontroli należy dokonać wpisu do dziennika budowy w uzasadnionych przypadkach sporządzić dodatkowy protokół dla Zamawiającego,
c) Na etapie wykonywania prac ulegających zakryciu inspektor jest zobowiązany do kontrolowania nadzorowanego obiektu co najmniej 1 raz dziennie dokonując
stosownych wpisów w dzienniku budowy,
d) Inspektor Nadzoru nadzoruje koordynację prac wszystkich wykonawców
uczestniczących w realizacji inwestycji,
e) Inspektor Nadzoru potwierdza zaawansowanie robót w celu wypłaty wynagrodzenia wykonawcy,
f) Inspektor Nadzoru na bieżąco informuje Zamawiającego o każdym odstępstwie od dokumentacji,
g) Inspektor Nadzoru systematycznie dokonuje wpisów do dziennika budowy .
W przypadku nie udostępnienia dziennika budowy przez wykonawcę inspektor powiadomi o tym niezwłocznie Zamawiającego sporządzając stosowny protokół,
h) Inspektor Nadzoru dokonuje odbiorów częściowych i odbioru końcowego wykonanych robót,
i) Inspektor Nadzoru sprawdza kompletność dokumentów odbiorowych przed podpisaniem protokółu odbioru końcowego przez Inspektora Nadzoru, przedstawiciela Urzędu Gminy Osielsko,
j) Inspektor Nadzoru dokonuje czynności sprawdzania kalkulacji szczegółowych lub kosztorysów powykonawczych przedkładanych przez wykonawcę , sprawdza faktury wykonawcy oraz dokumenty załączone do rozliczenia robót i przedkłada je w terminie 10 dni do realizacji Zamawiającemu,
k) Inspektor Nadzoru stwierdza gotowość obiektu do odbioru,
l) Inspektor Nadzoru bierze udział w pracach wynikających z obowiązków gwarancyjnych oraz rękojmi za wady wykonanych robót
ł) Inspektor Nadzoru dokonuje odbioru ostatecznego po upływie gwarancji ustalonego w umowie z Wykonawcą.
3) Dodatkowe obowiązki inspektora nadzoru:
a) weryfikacja kosztorysów inwestorskich zadań realizowanych przez Gminę
b) aktualizacja kosztorysów inwestorskich zadań realizowanych przez Gminę
c) weryfikacja kosztorysu powykonawczego wykonanych robót

Czas przyjęty na weryfikację oraz aktualizację kosztorysów to 14 dni kalendarzowych od dnia przekazania materiałów: przedmiarów robót wraz z dokumentacja projektową.
Przekazanie zostanie potwierdzone protokołem przekazania i kompletności dokumentacji. dokumentacji
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.15.40-4.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.12.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: brak.


III.2) WARUNKI UDZIAŁU
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych oraz spełniający warunki określone w art. 22 ww. ustawy. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożą oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub, którzy złożyli dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 ww. ustawy zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana w oparciu o kompletność i prawidłowość złożonych wraz z formularzem oferty oświadczeń i dokumentów, jakich żąda Zamawiający i zostanie dokonana według formuły - spełnia/nie spełnia.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Warunki ogólne

1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych,
Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej
działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych:
2) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu.
3) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu przetargowym.
4) aktualnej informacji z KRK w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 4-9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt 2, 3, 4 - składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te winny być wystawione w terminach analogicznych do odpowiadających im dokumentów wymienionych w pkt 2 i 3 oraz 4.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
w celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków, dokumenty wymienione powyżej winny być przedłożone przez każdego Wykonawcę. Dodatkowo, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zwarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz załączyć pełnomocnictwo do oferty.

Warunki szczegółowe

Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
1) wykaz wykonanych, zadań nadzoru, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia - na formularzu stanowiącym zał. Nr 3 do formularza oferty - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania oraz odbiorców. Do wykazu należy załączyć dodatkowo dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje, rekomendacje, listy polecające podpisane przez odbiorcę)
2) informacja o osobie, która będzie wykonywać zamówienie - wykaz osób na formularzu zgodnym z treścią zał. Nr 4 do formularza oferty- Potencjał kadrowy. Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji tej osoby. Do wykazu powinny być dołączone dokumenty stwierdzające, iż wskazana przez Wykonawcę osoba posiada wymagane uprawnienia budowlane oraz Przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa.
Wykonawca przedstawi w swej ofercie kandydata na stanowisko wymienione poniżej:
- inspektor nadzoru z uprawnieniami budowlanymi
w specjalności budowy sieci wodno kanalizacyjnej oraz CO
- inspektor nadzoru z uprawnieniami budowlanymi
w specjalności elektrycznej
- inspektor nadzoru z uprawnieniami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno - budowlanej

Oprócz ww. dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału
w postępowaniu oferta powinna zawierać także:
1) Wypełniony Formularz Oferta
2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych Zamawiającemu w trakcie niniejszego postępowania. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności, do wykonywania, których pełnomocnik jest upoważniony.
3) Listę podwykonawców na zał. Nr 2 do formularza oferty - w przypadku gdy zamówienie będzie realizowane z udziałem podwykonawców.
4) oświadczenie o akceptowaniu treści projektu umowy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.

IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.osielsko.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Osielsko
ul. Szosa Gdańska 55A
86-031 Osielsko.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.04.2008 godzina 09:00, miejsce: Gmina Osielsko
ul. Szosa Gdańska 55A
86-031 Osielsko.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
siwz.doc

Dotyczy: Przetarg nr 341U/2/08 - „Nadzór inwestorski nad robotami ogólno budowlanymi w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej oraz w UG Osielsko w roku 2008r.” – wniesienie protestu.

W związku z wniesieniem protestu, na podstawie art. 180 ustęp 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający przedłuża termin składania ofert do 15 kwietnia 2008r. godzina złożenia oferty : 9:00 czasu lokalnego. Jednocześnie Zamawiający wzywa Wykonawców na podstawie artykułu 181 ustawy Prawo Zamówień Publicznych do przystąpienia do protestu.
protest.jpg


Dotyczy: Przetarg nr 341U/2/08 - „Nadzór inwestorski nad robotami ogólno budowlanymi w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej oraz w UG Osielsko w roku 2008r.” – wniesienie protestu oraz rozstrzygniecie.


W dniu 5.04.2008 r. wniesiono protest na Specyfikacje Istotnych Warunków Zamówienia. Protest wniesiono w terminie. Protestujący Nieruchomości Kancelaria Beata Marta Kucharzyk zarzuca Zamawiającemu niedostatecznie precyzyjny opis przedmiotu zamówienia (brak jednoznacznego określenia wielkości świadczonej usługi) i żąda wprowadzenia zmian w SIWZ w tym zakresie.
Jednocześnie Protestujący zarzuca Zamawiającemu nie dotrzymanie zasad uczciwej konkurencji.
Kopia protestu w załączniku.

Rozstrzygniecie

Zamawiający oddala protest w zakresie zarzutu o nieprecyzyjne podanie opisu przedmiotu zamówienia i tym samym złamanie art. 29 i art. 30 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Uzasadnienie
Usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego została dokładnie opisana w zakresie przepisów ustawy Prawo zamówień Publicznych oraz Prawa Budowlanego. Zamawiający wskazuje również , iż cena za usługę jest ceną ryczałtową, tak więc na Wykonawcy ciąży obowiązek właściwego oszacowania ceny, za którą będzie wykonywał usługę.
Specyfikacja zakłada rozliczenie procentowe od wartości robót budowlanych prowadzonych przez Gminę. Maksymalny zakres zadań inwestycyjnych objętych nadzorem jest ogólnie dostępny w siedzibie Zamawiającego lub na stronie internetowej w budżecie na rok 2008.
Zamawiający nie dysponował i nie dysponuje szczegółowa wiedzą na temat rzeczywistej wielkości robót budowlanych, które zostaną wykonane w roku 2008.
Zamawiający uznaje protest w tym zakresie jest oczywiście bezzasadny.

Zamawiający oddala protest w części dotyczącej złamania postanowień artykułu 7.
Uzasadnienie
W żaden sposób nie złamano na etapie przygotowywania SIWZ art. 7 ustęp 1 i 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Protest w tym zakresie jest oczywiście bezzasadny.

Jednocześnie Zamawiający mając na uwadze dobro wykonawców informuje iż maksymalna wartość robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim nad robotami ogólno budowlanymi w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej oraz w UG Osielsko w roku 2008r. wynosi 150 000 zł brutto.

Środki ochrony prawnej przysługujące Wykonawcom jak i Zamawiającemu definiuje ustawa Prawo Zamówień Publicznych, dział VI.


Dotyczy: Przetarg nr 341U/2/08 - „Nadzór inwestorski nad robotami ogólno budowlanymi w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej oraz w UG Osielsko w roku 2008r.” – modyfikacja SIWZ.


W związku z modyfikacją SIWZ, na podstawie art. 38 ustęp 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający przedłuża termin składania ofert do 18 kwietnia 2008r. godzina złożenia oferty : 9:00 czasu lokalnego.

Modyfikacja SIWZ:
Zmiana:
17 INFORMACJE DODATKOWE

17.1. Brak wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
17.2. Przewidywana wartość robót budowlanych w zakresie gospodarki mieszkaniowej, komunalnej i w Urzędzie Gminy Osielsko to 150 000,00 zł brutto.

Rozstrzygniecie
rozstrzygniecie.jpg

Załączniki

siwz.doc doc, 207 kB
protest.jpg jpg, 407 kB

Powiadom znajomego