Raport o stanie gminy za 2023 r.

INFORMACJA DOTYCZĄCA DEBATY 
NAD  RAPORTEM O STANIE GMINY OSIELSKO ZA 2023 ROK

            Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r., poz. 609) Wójt Gminy Osielsko w dniu 7 maja 2024 r. przedstawił Radzie Gminy Osielsko RAPORT O STANIE GMINY ZA 2023 ROK”. Raport został podany do publicznej wiadomości w dniu  7 maja 2024 r. w Biuletynie Informacji Publicznej, jest także dostępny poprzez przekierowanie ze strony internetowej www.osielsko.pl

            W debacie nad Raportem o stanie Gminy Osielsko zabierają głos Radni  jak również mogą wypowiedzieć się Mieszkańcy Gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącego Rady Gminy Osielsko pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób.

            Sesja na której zostanie przedstawiony „RAPORT O STANIE GMINY OSIELSKO ZA 2023 ROK” odbędzie się w dniu 25 czerwca 2024 r. w sali sesyjnej przy ul. Jana Pawła II 28 w Osielsku.

             Zgłoszenia do debaty przyjmowane będą do dnia 24 czerwca 2024 r.  w Urzędzie Gminy Osielsko ul. Szosa Gdańska 55A lub ul. Jana Pawła II 28, 86-031 Osielsko w godzinach pracy Urzędu (dnia 24 czerwca do godz. 1530). 

           W przypadku osobistego dostarczenia zgłoszenia do Urzędu, prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny z Biurem Rady Gminy pod nr tel. (52) 324 18 55, w celu możliwości sprawdzenia poprawności zgłoszenia.

           Zgłoszenia można także dokonać za pośrednictwem Poczty przesyłając je wraz z wymaganą liczbą podpisów na wskazany adres Urzędu Gminy Osielsko (uwaga - o zachowaniu terminu nie decyduje data stempla pocztowego, a faktyczny termin doręczenia – najpóźniej do 25 czerwca br.).

Zgłoszenia mieszkańców dokonane po 24 czerwca 2024 r. nie będą rozpatrywane.

           W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca Gminy Osielsko zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik do niniejszej informacji.

Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem. 

Oprócz BIP, formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest na stronie internetowej gminy oraz w Punkcie Informacyjnym Urzędu Gminy przy ul. Szosa Gdańska 55 A lub ul. Jana Pawła II 28. 

 - wzór zgłoszenia do debaty nad Raportem o Stanie Gminy Osielsko za 2023 rok.

Wyciąg z ustawy o samorządzie gminnym 
dotyczący raportu i debaty

"Art.  28aa.  1.  Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.

2.  Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.

3.  Rada gminy może określić w drodze uchwały szczegółowe wymogi dotyczące raportu.

4.  Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem
o stanie gminy przeprowadza się debatę.

5.  W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych.

6.  W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.

7.  Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:

1) w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;

2) w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.

8.  Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi 
o zwiększeniu tej liczby."

 

 



Załączniki:

Raport o stanie gminy za 2023 r.