Zapytanie ofertowe na świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi będących podopiecznymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku w 2021r.

I.                    NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

nazwa: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osielsku 

adres: ul. Centralna 6a, 86-031 Osielsko 

telefon: 52 3813344 lub 501347033

e-mail: mzychlinska@gops.osielsko.pl

godziny urzędowania: poniedziałek, środa, czwartek godz. 7.30-15.30,

wtorek godz. 7.30-17.00, piątek godz. 7.30-14.00. 

II.                TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Zapytanie ofertowe dotyczące zamówienia o wartości poniżej 130 tys. złotych netto, do którego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.2019, poz.2019 ze zm.). Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
Zamawiający udziela zamówienia w sposób przejrzysty, obiektywny i niedyskryminujący.
III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

1.      Przedmiotem zamówienia jest: Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania w zakresie terapii psychologicznej  dla chłopca w wieku 10 lat, z rozpoznaniem: F.84.0 w wymiarze miesięcznym:

- październik-grudzień  -  po 20 godz.

Miejsce wykonywanie usług: Bożenkowo

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
85311200-4 – Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych 

85311200-5–Usługi społeczne dla dzieci i młodzieży

4. Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr. 189, poz. 1598 z późn. zm.), obejmuje:

1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia w tym zwłaszcza:

- kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak:

samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych
w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu,
dbałość o higienę i wygląd,
utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy
oraz ze społecznością lokalną,
wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
korzystanie z usług różnych instytucji,
- interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:

ułatwienie dostępu do edukacji i kultury,
doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem
jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług,
kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
- pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym;

w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych,
w wypełnianiu dokumentów urzędowych,
- wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza:

w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach
i klubach integracji społecznej, klubach pracy,
w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia,
w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą,
w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,
- pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym:

nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków,
pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach,
zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe.
2) pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia, w tym:

pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,
uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,
pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,
pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,
pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,
pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych,
3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1793 z późn. zm.):

zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,
współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznegoi edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług,
4) pomoc mieszkaniowa, w tym:

w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,
w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,
kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu.
 5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm). 

5. Liczba osób objętych wsparciem – 1. Wykonywane specjalistyczne usługi opiekuńcze mają być dostosowane do szczególnych potrzeb osób objętych pomocą, mają wynikać z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności i obejmować czynności określone w § 2 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r.
w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.).

Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 

6. Wykonawca ma obowiązek wykonania zamówienia zgodnie z:

a)      Ustawa z dnia 12 marca 2004 r o pomocy społecznej (Dz.U. z 2019, poz.1507 ze zm.)

b)      Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189, poz.1598 ze zm.).

7. W przypadku nie zagwarantowania środków na realizację przedmiotu zamówienia w 2021 roku, Zamawiający ma prawo do zmniejszenia liczby godzin specjalistycznych usług opiekuńczych. W takim przypadku Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane godziny specjalistycznych usług opiekuńczych.

8. Umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą zawierane będą w sposób sukcesywny w zależności od kwoty przeznaczonej na realizację specjalistycznych usług opiekuńczych.

9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany (zwiększenia/zmniejszenia) ilości godzin usług lub liczby osób objętych specjalistycznymi usługami opiekuńczymi, co nie będzie stanowić zmiany umowy. Zamawiający zapłaci jedynie za faktycznie zrealizowane godziny usług.

10. Wykonawca będzie świadczyć usługi na podstawie pisemnych informacji (decyzji administracyjnej) przekazywanych przez Zamawiającego, precyzujących zakres wykonywanych usług – rodzaj terapii, okres wykonywania usług oraz wymiar godzin. Wykonawca jest zobowiązany jest do przekładania rachunku lub faktury za wykonaną usługę do dnia 3-go dnia roboczego każdego miesiąca, następującego po miesiącu w którym wykonana została usługa wraz z kartami pracy oraz zestawieniem zrealizowanych usług, o których mowa powyżej. Wyjątkiem jest miesiąc grudzień 2021r., Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia rachunku lub faktury za wykona usługę do dnia 28 grudnia 2021r.

11. Specjalistyczne usługi opiekuńcze będą wykonywane w miejscu zamieszkania świadczeniobiorcy na terenie gminy Osielsko. 

12. Usługi będą świadczone w dni powszednie a także w soboty w godz. 8.00-20.00. Harmonogram świadczenia usług będzie uzgadniany pomiędzy Wykonawcą a świadczeniobiorcą. Uzgodniony harmonogram zostanie przekazany Zamawiającemu.

13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość elastycznego dostosowywania godzin świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych oraz czasu ich trwania stosownie do zmieniających się okoliczności, leżących tak po stronie klientów jak i ich opiekunów.

14. Przez godzinę świadczenia usługi Zamawiający rozumie godzinę zegarową (60 minut) świadczenia usługi. Do świadczonych usług nie wlicza się czasu dotarcia opiekuna do miejsca świadczenia usług, ani też kosztów dojazdów.

15. Wykonawca  jest  zobowiązany  do  zachowania  odpowiedniej  jakości  i  terminowości świadczonych usług.

16. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie:

- kart  realizacji  specjalistycznych  usług  opiekuńczych  z  podpisami  klientów, potwierdzających czas pracy specjalistów,

- sprawozdań z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, dołączanych do comiesięcznego rozliczenia usług.

17. Zamawiający przewiduje formy zatrudnienia:

1) umowa o świadczenie usług w przypadku firm dysponujących osobami, które posiadają kwalifikacje niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia

2) umowa cywilno-prawna w przypadku osób fizycznych.

18. Wymagania niezbędne

Osoba wykonująca specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi musi spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych, zmienione rozporządzeniem z dnia 6 lipca 2006 r. tj.:

1) posiadać kwalifikacje do wykonywania zawodu:

- pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty, innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć specjalistyczne usługi.

2) wykazać się co najmniej półrocznym stażem w jednej z następujących placówek:

- szpitalu psychiatrycznym,

- jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi,

- placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym,    

- ośrodku terapeutyczno – edukacyjno - wychowawczym,

- zakładzie rehabilitacji,

- innej jednostce niż wymienione powyżej, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

3) w uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone w ust. 1, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w ust. 2 i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje;

4) Osoby świadczące usługi, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a  w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych, zmienione rozporządzeniem z dnia 6 lipca 2006 r. muszą posiadać przeszkolenie i doświadczenie w zakresie:

1)  umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań;

2) kształtowania nawyków celowej aktywności;

3) prowadzenia treningu zachowań społecznych

 

Wymagania dodatkowe 

1) posiadanie kwalifikacji (kursy, szkolenia)

2) posiadanie referencje (opinii) z dotychczasowych miejsc pracy. 

IV .TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

1. Umowa o udzielenie zamówienia na usługę społeczną zostanie zawarta na czas oznaczony.

2. Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 28.12.2021 r.

V .KRYTERIA OCENY OFERT:

Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się następującymi kryteriami:

1) cena ofertowa brutto C – 60 pkt

2) doświadczenie w świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi D – 40 pkt

Ad 1) Opis sposobu obliczania ceny i przyznawania punktów:

 

                       Cena najniższej oferty za godzinę brutto
Liczba punktów = ------------------------------------------------------------- x 60 pkt
                                       Cena badanej oferty za godzinę brutto

 

Uwagi: w cenę jednej godziny usługi (godzina zegarowa 60 min.) wykonawca musi wkalkulować wszystkie koszty związane z jej realizacją, w tym koszty dojazdu do miejsca świadczenia usług, możliwości kontaktu telefonicznego i pokrycia kosztów usług telekomunikacyjnych związanych z wykonywaniem czynności np. w celu raportowania przebiegu wizyty u osoby niesamodzielnej.

Ad 2) Opis sposobu przyznawania punktacji:

Punkty w kryterium Doświadczenie zostaną przyznane na podstawie danych zawartych w wykazie stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia. Punkty przyznane poszczególnym osobom, skierowanym przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zostaną zsumowane i podzielone przez liczbę tych osób.

Lp.

Doświadczenie

Liczba punktów

1.

1 rok - 3 lata

10 pkt

2.

3 lata - 6 lat

20 pkt

3.

6 lat - 10 lat

30 pkt

4.

powyżej 10 lat

40 pkt

Całkowita liczba punktów (P), jaką otrzyma dana oferta zostanie obliczona według wzoru:

P = C + D.

Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyska największą liczbę punktów w obu kryteriach.

Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, ze dwie lub więcej ofert przedstawi taki sam bilans ceny i pozostałych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert dokona wyboru oferty z najniższa ceną, a jeżeli zostały złożone dwie oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. 

 

VI .SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:

1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę. 

2. Ofertę sporządzić należy w języku polskim, w formie pisemnej. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną. 

3.  Kompletna oferta powinna zawierać:

formularz ofertowy - załącznik nr 1 do ogłoszenia;
formularz „Informacja dotycząca wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia osób realizujących przedmiot zamówienia”, odpowiednich do każdej części zamówienia, której dotyczy oferta - załącznik nr 2 do ogłoszenia;
wykaz do oceny w kryterium oceny ofert ,,” - załącznik nr 3 do ogłoszenia;
kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie, zgodnie z wymaganiami (dyplomy, zaświadczenia odbycia stażu, certyfikaty/zaświadczenia ukończenia szkoleń/kursów, świadectwo pracy, umowę o pracę/cywilno-prawną, zaświadczenie o odbytym lub odbywanym wolontariacie, referencje);
klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych;
aktualny odpis w właściwego rejestru lub z CEIDG (firma).
3.                  Ofertę należy umieścić w zamkniętej kopercie opatrzonej danymi Wykonawcy, nazwą i adresem Zamawiającego oraz napisem: „Oferta na świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi będących podopiecznymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku ”. Znak sprawy: PS.271.4.2021

VII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

Oferty należy składać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej 
ul. Centralna 6a w Osielsku w sekretariacie (osobiście lub za pośrednictwem poczty) lub na email mzychlinska@gops.osielsko.pl  do dnia 24 września 2021r. do godz. 10.00.  O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do sekretariatu GOPS w Osielsku. Oferty złożone po terminie zostaną odrzucone.
Termin otwarcia ofert: 24.09.2021r. godz. 11.00
VIII. OSOBĄ UPOWAŻNIONĄ DO KONTAKTU Z WYKONAWCAMI ZE STRONAMI ZAMAWIAJĄCEGO JEST: 

Pani Marzena Żychlińska – tel. 501347033 

e mail:mzychlinska@gops.osielsko.pl

Załączniki:

Formularz ofertowy;
Formularz „Informacja dotycząca wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i doświadczenia osób realizujących przedmiot zamówienia”;
Wykaz do oceny w kryterium oceny ofert ,,”;
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Wzór –karta pracy 
 

 

 

 



Załączniki:

wzór karty pracy
klauzule
wykaz do oceny w kryterium oceny ofert
informacja dotycząca kwalifikacji
wzór oferty.docx