Na podstawie § 12 ust. 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1564 ze zm. ) oraz § 9 ust. 9 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 2396), zarządzam co następuje:
§1 Kierownicy/Dyrektorzy jednostek organizacyjnych podległych Gminie Osielsko przekazują do Wójta Gminy sprawozdania budżetowe w formie:
1)  dokumentu elektronicznego poprzez wygenerowanie pliku xml w systemie SJO Besti@lub Bestia – aplikacji wskazanej przez Ministerstwo Finansów, sprawozdania  opatruje się bezpiecznym podpisem elektronicznym,
2) w przypadku nie spełnienia warunków z ust. 1 ( w sytuacjach wyjątkowych, np. awaria systemu, błąd) dopuszcza się możliwość złożenia przez jednostkę sprawozdania w formie dokumentu w wersji papierowej oraz elektronicznie po uzyskaniu takiej możliwości,
3)  sprawozdanie w formie dokumentu elektronicznego, o którym mowa w pkt. 2  jednostka przekazuje na w formie pliku na adres finanse@osielsko.pl w terminach wskazanych w rozporządzeniach,
4) dane ze sprawozdań przekazywanych w formie elektronicznej powinny być zgodne 
z danymi wykazywanymi w tych sprawozdaniach w formie papierowej.
§2Sprawozdania w zakresie operacji finansowych przekazywane są do Wójta Gminy przez  :
1) Kierowników jednostek organizacyjnych w wersji elektronicznej i w wersji papierowej, z tym, że dopuszcza się formę wyłącznie elektroniczną sprawozdań jeśli są opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
2) Dyrektorów samorządowych osób prawnych, tj. samorządowe instytucje kultury oraz spzoz przy zastosowaniu formularzy dostępnych na stronach internetowych Ministerstwa Finansów pod adresem www.mf.gov.pl. Sprawozdania winny być przesłane na adres finanse@osielsko.pl
§3  Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osielsku sporządza informację dodatkową do sprawozdania budżetowego Rb-27S w zakresie pobranych dochodów z tytułu zaliczki alimentacyjnej  i świadczeń z funduszu alimentacyjnego w części stanowiącej dochód własny budżetu gminy zgodnie z zasadami określonymi w instrukcji Nr 36 do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów wydanego w sprawie sprawozdawczości budżetowej.
§4  Sprawozdania  oraz  korekty sprawozdań powinny być przekazywane we właściwej formie,  w terminach i według wzorów określonych w rozporządzeniu  w sprawie sprawozdawczości budżetowej oraz w rozporządzeniu  w sprawie sprawozdań jednostkowych sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.
§5 Wprowadza się kartę przyjęcia i weryfikacji sprawozdań budżetowych i sprawozdań w zakresie operacji finansowych za dany rok budżetowy jako załącznik do niniejszego zarządzenia. Przedmiotowa karta wypełniana jest przez pracowników Referatu Finansowego Urzędu Gminy Osielsko. 
§6 Traci moc Zarządzenie Nr 12/2014 Wójta Gminy Osielsko z dnia 18 marca 2014 r. w sprawie określenia formy przekazywania sprawozdań budżetowych przez jednostki organizacyjne  Gminy  Osielsko.
§7Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom jednostek organizacyjnych gminy :
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osielsku,
- Szkoła Podstawowa w Żołędowie,
- Szkoła Podstawowa  w Maksymilianowie,
- Szkoła Podstawowa w Niemczu,
- Zespół Szkół w Osielsku,
- Zespół do spraw Oświaty w Osielsku,
- Gminne Przedszkole Nr 1 
- Gminny Ośrodek Rekreacji i Sportu w Osielsku,
- Gminny Zakład Komunalny w Żołędowie,
  oraz Dyrektorom samorządowych osób prawnych w zakresie  określonym w §2 , tj. 
- Gminnego  Ośrodka Kultury,
- Gminnej Biblioteki Publicznej,
- Gminnej Przychodni w Osielsku.
§8 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia, przy czym do sprawozdań o których mowa w § 1 ma zastosowanie po raz pierwszy,za  okres sprawozdawczy jakim jest wrzesień ( III kwartał) roku 2021.



Załącznik Nr 1 
do Zarządzenia  NR 35/2021
Wójta Gminy Osielsko 
z dnia 21 czerwca 2021 r. 


Karta przyjęcia i weryfikacji sprawozdań budżetowych i sprawozdań w zakresie operacji finansowych za rok budżetowy ……….

Okres sprawozdawczy:  miesiąc ……………. /rok………..…
Rodzaj sprawozdania  :…………………………………………
Jednostka sprawozdawcza : …………………………………………..
Termin złożenia/otrzymania  : …………………………………………….
Weryfikacji pod względem formalnym i rachunkowym 
Dokonano w dniu ………………………….., 
Podpis osoby dokonującej weryfikacji danych ………………………………….