§ 1. W miejscowości Osielsko  nadaje się nazwę ulicy:
1) „Bukszpanowa” drodze stanowiącej działkę nr 86/26;
2) „Boczna” dopisać do istniejącej ulicy działkę nr 86/18;
3) „Anyżowa” drodze stanowiącej działkę nr 680/7;
4) „Owsiana” drodze stanowiącej działkę nr 206/24;
5) „Jaglana” drodze stanowiącej działki nr 203/21, 203/16;
6) „Andrzeja Cholewskiego” drodze stanowiącej działki nr 702/27, 702/42, 703/26.
§ 2. W miejscowości Żołędowo nadaje się nazwę ulicy:
1) „Nektarynkowa” drodze stanowiącej działkę nr 60/30;
2) „Faceliowa” drodze stanowiącej działki nr 269/20, 269/4;
3) „Słonecznikowa” drodze stanowiącej działkę nr 326/80;
4) „Łanowa” drodze stanowiącej działkę nr 326/56;
5) „Kłosowa” drodze stanowiącej działki nr 319/5, 319/13.
§ 3. W miejscowości Jarużyn nadaje się nazwę ulicy:
1) „Sołecka” dopisać do istniejącej ulicy  działkę 35/58.
§ 4.  W miejscowości Niwy nadaje się nazwę ulicy:
1) „Wałbrzyska” drodze stanowiącej działkę nr 49/54;
2) „Bieszczadzka” dopisać do istniejącej ulicy działkę nr 96/6.
§ 5. W miejscowości Bożenkowo nadaje się nazwę ulicy:
1) „Zagajnikowa” drodze stanowiącej działkę 47/3.
§ 6. W miejscowości Jagodowo nadaje się nazwę ulicy:
1) „Promienna” drodze stanowiącej działkę 286/23.
§ 7. W miejscowości Niemcz nadaje się nazwę ulicy:
1) „Krewetkowa” drodze stanowiącej działkę 250/2;
2) „Ostrygowa” drodze stanowiącej działkę 250/3;
3) „Aleksandra Doby” drodze stanowiącej działki 52/6,52/19, 52/5, 53/16;
4) „Leśny Zaułek” dopisać do istniejącej ulicy działkę nr 99/109;
5) „Okoniowa” dopisać do istniejącej ulicy działkę nr 247/33.
§ 8. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi  Gminy.
§ 9.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dnia od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Uzasadnienie
Zachodzi konieczność nadania nazw nowo powstałym ulicom w celu przydzielenia właściwych numerów porządkowych i adresów mieszkańcom budynków powstającym wzdłuż tych ulic co spowoduje uporządkowanie przestrzeni i wprowadzi ułatwienia dla działań służbom ratowniczym, takim jak pogotowie, straż pożarna itp. Służy to bezpieczeństwu mieszkańców oraz precyzuje lokalizację poszczególnych nieruchomości. 
Stosownie do art. 8 ust. 1a ustawy o drogach publicznych, „Podjęcie przez radę gminy uchwały w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej wymaga uzyskania pisemnej zgody właścicieli terenów, na których jest ona zlokalizowana”. W niniejszym przypadku z wnioskiem o nadanie nazwy ulicy dla w/w działek, stanowiące drogi wewnętrzne wystąpili właściciele terenu. 
 W świetle art. 18 ust. 2 pkt. 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym „podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, a także wznoszenia pomników” należy do wyłącznej właściwości rady gminy.
 Stosownie do powyższego w pełni uzasadnione jest nadanie nazw nowo powstałym  ulicom.