Na podstawie art. 33 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713), art. 7 pkt 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282) w związku z art. 49 ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U z 2019 r. poz. 1292 ze zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Legitymację służbową wystawia się tym pracownikom Urzędu Gminy Osielsko (zwanego dalej Urzędem), którym jest ona niezbędna przy wykonywaniu czynności służbowych, tj. dokonywaniu czynności kontrolnych lub innych czynności wynikających z przepisów prawa wykonywanych poza siedzibą Urzędu.
2. Za wyjątkiem przypadków określonych w § 5, wniosek o wydanie legitymacji służbowej składa do Wójta Gminy Osielsko bezpośredni przełożony pracownika wskazując w uzasadnieniu czynności służbowe przy wykonywaniu których posiadanie legitymacji przez pracownika jest niezbędne lub wskazane.
3. Wzór legitymacji służbowej stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
4. Wzór wniosku o wydanie legitymacji służbowej stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 2. 1. Legitymacja służbowa może być wykorzystana wyłącznie w związku z wykonywaniem czynności służbowych, o których mowa w § 1 ust. 1.
2. Przed przystąpieniem do wykonywania czynności służbowych, pracownik obowiązany jest do okazania legitymacji służbowej.
§ 3. 1. Legitymacja służbowa wydawana jest na czas w niej określony, nie dłużej jednak niż
do dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. Pracownik jest zobowiązany zwrócić legitymację służbową w przypadku:
1) zawieszenia w czynnościach służbowych;
2) zmiany stanowiska pracy powodującej utratę prawa do przeprowadzenia czynności służbowych, o których mowa w § 1 ust. 1.
3) rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy.
3. Pracownik jest zobowiązany złożyć legitymację służbową do depozytu w przypadku:
1) otrzymania urlopu bezpłatnego w wymiarze dłuższym niż jeden miesiąc lub urlopu wychowawczego – najpóźniej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie urlopu;
2) nieobecności w pracy z powodu choroby trwającej dłużej niż jeden miesiąc.
4. Przedłużenie ważności legitymacji służbowej następuje poprzez wskazanie nowego okresu jej ważności i przystawienie pieczęci Urzędu, o której mowa w § 13 pkt 2 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie tablic i pieczęci urzędowych.
§ 4. W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub utraty legitymacji służbowej pracownik obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Wójta Gminy Osielsko.
§ 5. 1. Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:
1) uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji służbowej uniemożliwiającego zidentyfikowanie osoby posługujące się nią.
2) zmiany danych zawartych w legitymacji służbowej
2. W przypadku utraty legitymacji służbowej oraz w przypadkach, o których mowa w ust. 1, pracownik występuje z wnioskiem o wydatnie nowej legitymacji służbowej stosując wzór wniosku określony w załączniku nr 2 do zarządzenia.
3. Do wniosku o wymianę legitymacji, o której mowa w ust. 1, należy dołączyć zniszczoną lub nieaktualną legitymację służbową.
4. Pracownik, który po otrzymaniu nowej legitymacji służbowej odzyskał utraconą legitymację służbową, obowiązany jest do jej niezwłocznego oddania.
§ 6. Pracownik obowiązany jest dbać o należyty stan legitymacji służbowej, chronić ją przed utratą i zniszczeniem.
§ 7. 1. Ewidencję legitymacji służbowych, ich wydawanie, przyjmowanie do zwrotu lub depozytu, zapewnia Referat Organizacyjny Urzędu.
2. Wzór ewidencji legitymacji służbowych stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
§ 8. Dotychczasowe legitymacje służbowe pracowników Urzędu zachowują ważność do 31 lipca 2020 r.
§ 9. Zarządzenie wychodzi w życie z dniem podjęcia.