Zarządzenie nr 63/2021
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | sprawie powołania Zespołu ds. weryfikacji granic i nazw miejscowości oraz nazewnictwa ulic i adresów |
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1372) w związku z art. 47a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2052) oraz przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1443) zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. W celu dokonania weryfikacji granic i nazw miejscowości oraz nazewnictwa ulic
i adresów powołuję Zespół w składzie:
1) Violetta Dąbrowska – Przewodnicząca Zespołu,
2) Beata Szeszuła – Zastępca Przew. Zespołu,
3) Jolanta Trzecińska – członek Zespołu,
4) Agnieszka Krawczak – członek Zespołu,
5) Patrycja Kurgan – członek Zespołu,
6) Katarzyna Skibińska – członek Zespołu,
7) Ewelina Janik – członek Zespołu.
2. Do zadań Zespołu należy w szczególności:
1) weryfikacja granic i nazw miejscowości w Gminie Osielsko,
2) przygotowanie procedur, w tym projektów dokumentów) związanych ze zmianą granic i nazw miejscowości,
3) rozpatrywanie wniosków mieszkańców dot. nazewnictwa ulic,
4) przygotowywanie propozycji nazewnictwa ulic i współdziałanie w tym zakresie z Sołtysami i Radami Sołeckimi,
5) współdziałanie ze stanowiskiem merytorycznym w zakresie weryfikacji nazw ulic i numerów porządkowych nieruchomości w następstwie powstawania nowych dróg.
3. Pracą Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w przypadku jego nieobecności Zastępca Przew. Zespołu. W ramach Zespołu mogą być tworzone grupy robocze, w których praca poszczególnych pracowników winna się odbywać w zależności od rozpatrywanej sprawy, wg właściwości merytorycznej związanej z zadaniami danego Referatu.
4. Zespół korzysta z pomocy radcy prawnego w miarę potrzeb.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Uzasadnienie
Wójt wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy (art. 33 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym). Zgodnie z art. 47a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, zadania związane z ewidencją miejscowości, ulic i adresów są zadaniami gminy. Zasady i tryb ustalania, dokonywania zmian i znoszenia urzędowych nazw miejscowości i ich części określają przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 2003 r. o urzędowych nazwach miejscowości i obiektów fizjograficznych (t. j. Dz. U. z 2019r., poz. 1443). Istnieje potrzeba, aby dokonać weryfikacji granic i nazw miejscowości oraz nazewnictwa ulic i adresów w Gminie Osielsko w związku z czym niezbędne jest powołanie zespołu pracowników Urzędu Gminy Osielsko, który wykona niezbędne czynności w zakresie ustalonym przepisami prawa.