W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Uchwała nr X/83/2022

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy
z dnia
w sprawie ustalenia nazw ulic
na podstawie Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 559 ze zm.) oraz art. 8 ust. 1a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2022, poz. 1693 ze zm.) Rada Gminy Osielsko uchwala, co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 87

§1. W miejscowości Wilcze, nadaje się nazwę ulicy: 
1) „Uznamska” drodze stanowiącej działki nr 45/17, 45/89, 45/80, 45/66, 45/53, 45/40;
2) „Dziwnowska” drodze stanowiącej działkę nr 16/32;
3) „Trzebiatowska” drodze stanowiącej działkę nr 16/33;
4) „Sobieszewska” dopisać do istniejącej ulicy działki nr 45/75, 45/62, 45/51, 45/37.
§2. W miejscowości Niwy, nadaje się nazwę ulicy „Opolska” drodze stanowiącej działki nr 195/11, 195/16, 195/21, 195/10.
§3. W miejscowości Żołędowo  nadaje się nazwę ulicy:
1) „Gruszkowa” drodze stanowiącej działkę nr 62/22;
2) „Zamkowa” drodze stanowiącej działkę nr 436/4, 436/2, 460/9, 465/4, 460/10, 465/5.
§4. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi  Gminy Osielsko. 
§5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dnia od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Uzasadnienie

Zachodzi konieczność nadania nazw nowo powstałym ulicom w celu przydzielenia numerów porządkowych i adresów mieszkańcom budynków powstających wzdłuż tych ulic co spowoduje uporządkowanie przestrzeni i wprowadzi ułatwienia dla działań służbom ratowniczym, takim jak pogotowie, straż pożarna itp. Służy to bezpieczeństwu mieszkańców oraz precyzuje lokalizację poszczególnych nieruchomości. 
Stosownie do art. 8 ust. 1a ustawy o drogach publicznych, „Podjęcie przez radę gminy uchwały w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej wymaga uzyskania pisemnej zgody właścicieli terenów, na których jest ona zlokalizowana”. W niniejszym przypadku z wnioskiem o nadanie nazwy ulicy dla w/w działek, stanowiące drogi wewnętrzne wystąpili właściciele terenu. 
 W świetle art. 18 ust. 2 pkt. 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym „podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, a także wznoszenia pomników” należy do wyłącznej właściwości rady gminy.
 Stosownie do powyższego w pełni uzasadnione jest nadanie nazw nowo powstałym  ulicom.   

Powiadom znajomego