W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Uchwała nr IV/38/2022

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy
z dnia
w sprawie ustalenia nazw ulic
na podstawie Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 559 ze zm.) oraz art. 8 ust. 1a ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2021, poz. 1376 ze zm.) Rada Gminy Osielsko uchwala, co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 3390

§ 1. W miejscowości Jarużyn nadaje się nazwę ulicy „Kameralna” drodze stanowiącej działki nr 44/65, 44/66, 44/74 i 44/77.
§ 2. W miejscowości Niwy nadaje się nazwę ulicy „Niepołomicka” drodze stanowiącej działki nr 228/2, 224/4, 224/33.
§ 3. W miejscowości Osielsko  nadaje się nazwę ulicy:
1) „Jachtowa” drodze stanowiącej działkę nr 1289 i nr 1296;
2) „Marynarska” drodze stanowiącej działkę nr 51.
§ 5. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi  Gminy Osielsko. 
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dnia od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.


Uzasadnienie
Zachodzi konieczność nadania nazw nowo powstałym ulicom w celu przydzielenia numerów porządkowych i adresów mieszkańcom budynków powstających wzdłuż tych ulic co spowoduje uporządkowanie przestrzeni i wprowadzi ułatwienia dla działań służbom ratowniczym, takim jak pogotowie, straż pożarna itp. Służy to bezpieczeństwu mieszkańców oraz precyzuje lokalizację poszczególnych nieruchomości. 
Stosownie do art. 8 ust. 1a ustawy o drogach publicznych, „Podjęcie przez radę gminy uchwały w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej wymaga uzyskania pisemnej zgody właścicieli terenów, na których jest ona zlokalizowana”. W niniejszym przypadku z wnioskiem o nadanie nazwy ulicy dla w/w działek, stanowiące drogi wewnętrzne wystąpili właściciele terenu. 
 W świetle art. 18 ust. 2 pkt. 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym „podejmowanie uchwał w sprawach herbu gminy, nazw ulic i placów będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, a także wznoszenia pomników” należy do wyłącznej właściwości rady gminy.
 Stosownie do powyższego w pełni uzasadnione jest nadanie nazw nowo powstałym  ulicom.   

Powiadom znajomego