W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

Uchwała nr III/35/2021

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy
z dnia
w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Osielsko
na podstawie Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 w związku z art. 18b ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713 oraz poz. 1378) Rada Gminy Osielsko uchwala, co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 1350

§ 1. W Statucie Gminy Osielsko uchwalonym uchwałą Nr VIII/71/2018 Rady Gminy Osielsko z dnia 12 października 2018 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Osielsko, zmienionym uchwałą Nr 3/2019 Rady Gminy Osielsko z dnia 5 lutego 2019 r. (Dz. Urzędowy Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2018 r., poz. 5259 oraz z 2019 r., poz. 981),treść§ 104 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Komisja rozpatruje przekazane jej przez Przewodniczącego Rady skargi, wnioski i petycje.”

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Osielsko.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Uzasadnienie
Uchwalenie Statutu Gminy Osielsko, na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym należy do wyłącznej właściwości Rady Gminy Osielsko. Dotychczasowa treść § 104 ust. 1 Statutu posiada brzmienie:„Komisja rozpatruje wstępnie przekazane jej przez Przewodniczącego Rady skargi, wnioski i petycje wpływające od mieszkańców Gminy i innych podmiotów działających na terenie Gminy”, co stanowi  zawężenie przepisów ustawy o samorządzie gminnym (art. 18b ust. 1) wobec czego należało dokonać przedmiotowej zmiany.

 

Powiadom znajomego