W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Osielsko

 

ul. Szosa Gdańska 55A,

86-031 Osielsko

 

tel. (+48 52) 324 18 00

fax (+48 52) 324 18 03

e-mail: gmina@osielsko.pl

Serwis www: www.osielsko.pl

ePUAP: /4ivyi6y194/skrytka

 

NIP: 554-28-32-610
REGON: 092350688 

 

Kod teryt.: 0403062

VII/68/10

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy
z dnia
w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi niektórych aktów prawa miejscowego.
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457,z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458,z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146) oraz art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 r. Nr 96, poz. 873, z 2004 r. Nr 64, poz. 593, Nr 116, poz. 1203, Nr 210, poz. 2135, z 2005 r. Nr 155, poz. 1298, Nr 169 poz. 1420, Nr 175, poz. 1462, Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 94, poz. 651, z 2008 r. Nr 209, poz. 1316, z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 22, poz. 120, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 146) Rada Gminy Osielsko uchwala, co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. Nr 177, poz. 2291
§ 1. Uchwała niniejsza określa szczegółowy sposób konsultowania z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego i z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2003 Nr 96, poz. 873 z późn. zm.)– zwanych dalej „organizacjami”, projektów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, zwany dalej „konsultacjami”.
§ 2. Konsultacje prowadzone są w oparciu o zasady:
1)      pomocniczości,
2)      partnerstwa,
3)      suwerenności stron,
4)      efektywności,
5)      uczciwej konkurencji,
6)      jawności.
§ 3. 1. Konsultacje przeprowadza się z organizacjami, o których wiadomo, że  działają na terenie gminy Osielsko. Każda z organizacji ma prawo wyznaczyć jednego reprezentanta, który będzie ją reprezentował.
2. Konsultacje przeprowadza się w celu poznania opinii podmiotów, o których mowa w ust. 1, w sprawie poddanej konsultacji.
3. Jeżeli projekt uchwały Rady Gminy dotyczy wąskiej merytorycznie dziedziny odnoszącej się do działalności statutowej danej organizacji, konsultowanie może się odbywać w ramach pracy właściwej merytorycznie komisji Rady Gminy.
4. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla organów gminy.
§ 4. 1. Jeżeli projekt aktu prawa miejscowego podlegający konsultacji zgłaszany jest, zgodnie ze Statutem Gminy Osielsko, z inicjatywy Wójta Gminy, konsultacje przeprowadza się przed wniesieniem projektu pod obrady Rady Gminy.
2. Jeżeli projekt aktu prawa miejscowego podlegający konsultacji zgłaszany jest, zgodnie ze Statutem Gminy Osielsko, z inicjatywy komisji Rady, klubów radnych, radnego lub grupy 300 mieszkańców Gminy, posiadających czynne prawo wyborcze, konsultacje przeprowadza się po otrzymaniu przez Wójta Gminy Osielsko od Przewodniczącego Rady Gminy projektu stosowanego aktu prawa miejscowego, pod warunkiem pozytywnego zaopiniowania projektu przez radcę prawnego oraz wskazania źródła pokrycia finansowego działań będących przedmiotem projektu.
§ 5. 1. Wójt Gminy Osielsko określa w szczególności przedmiot, formę i termin przeprowadzenia konsultacji, czas ich zakończenia, sposób zbierania informacji oraz wskazuje miejsce zamieszczenia projektu konsultowanego dokumentu.
2. Konsultacje przygotowuje, uczestniczy w nich i sporządza protokół pracownik odpowiedzialny merytorycznie za przygotowanie konsultowanego projektu aktu prawa miejscowego.
3. Informację o podejmowanych konsultacjach, z podaniem informacji określonych w ust. 1, publikuje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej przynajmniej na 7 dni przed terminem ich rozpoczęcia wraz z ewentualną ankietą bądź pytaniami w sprawie podlegającej konsultacjom. Publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej nie wyklucza innych trybów publikacji i informowania.
4. Projekt aktu prawa miejscowego podlegającego konsultacjom każdorazowo umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz udostępnia w siedzibie Urzędu Gminy.
5. Konsultacje mogą mieć formę:
1) głosowania na bezpośrednich otwartych spotkaniach (konferencjach, spotkaniach),
2) pisemnej opinii wyrażonej w danej kwestii,
3) ankiet.
Dopuszcza się także inne formy, zapewniające szeroki dostęp do uczestnictwa w konsultacjach, zwłaszcza formy uwzględniające użycie nowoczesnych technik informatycznych.
 
§ 6. 1. Uczestnicy konsultacji zobligowani są do przekazania wraz ze zgłaszaną opinią swojego imienia i nazwiska, a w przypadku opinii grupowej – określenie grupy i osób ją reprezentujących wraz z adresem lub inna formą kontaktu zwrotnego.
2. Opinie anonimowe lub nie zawierające informacji o uczestnikach konsultacji wymienionych w ust. 1. nie muszą być brane pod uwagę.
§ 7. 1. Termin wyrażenia opinii nie może być krótszy niż 14 dni od zamieszczenia informacji o konsultacjach na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku spotkań bezpośrednich termin ten przypada na dzień spotkania.
2. Nieprzedstawienie opinii w tym terminie oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.
§ 8. Konsultacje uznaje się za ważne bez względu na liczbę podmiotów biorących w nich udział jeżeli zostały przeprowadzone zgodnie z uchwałą.
§ 9. Sprawozdanie z przeprowadzonych konsultacji Wójt Gminy przedstawia Radzie Gminy załączając do niego własne stanowisko odnośnie uzyskanych opinii. Sprawozdanie z konsultacji publikuje na stronie Biuletynu Informacji Publicznej nie później niż w ciągu 30 dni od dnia zakończenia konsultacji.
§ 10. Obsługę techniczną konsultacji zapewnia Wójt Gminy Osielsko.
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Osielsko.
§ 12. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko- Pomorskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
 
UZASADNIENIE
Znowelizowana ustawa o działalności pożytku publicznego nakłada na jednostki samorządu terytorialnego obowiązek konsultowania z organizacjami pozarządowymi lub z radami pożytku publicznego projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji (art. 5, ust 5).  Powyższe wymogi oznaczają, że od wejścia w życie nowelizacji Ustawy konsultowanie aktów prawnych nie jest dobrą wolą władz lokalnych, lecz ich obowiązkiem. Uchwała ta ma sprzyjać budowaniu wzajemnego zaufania pomiędzy tymi organizacjami i samorządem, tworzyć między nimi relacje partnerskie, promować ideę samorządności poprzez wprowadzenie przejrzystych i czytelnych zasad uczestnictwa tych podmiotów w procesie podejmowania decyzji, mogących mieć wpływ na ich funkcjonowanie.
Projekt uchwały został skonsultowany z organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie gminy Osielsko.
 
Wynik głosowania imiennego

Załączniki

Powiadom znajomego