PROJEKT BUDŻETU GMINY NA 2014 ROK
Projekt
UCHWAŁA NR ……
RADY GMINY OSIELSKO
z dnia ……...
UCHWAŁA NR ……
RADY GMINY OSIELSKO
z dnia ……...
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Osielsko na 2014 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9, lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.2013.594, Dz. U. 2013 Poz. 645) oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U.2013 Poz.885 zm. Dz. U. 2013 Poz. 938) Rada Gminy Osielsko uchwala co następuje:
§ 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2014 rok w wysokości 51 358 076 zł, z tego:
1) dochody bieżące w kwocie – 50 078 268 zł;
2) dochody majątkowe w kwocie – 1 279 808 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 >>pobierz
§ 2. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2014 rok w wysokości 57 058 076 zł, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości – 40 386 843 zł;
2) wydatki majątkowe w wysokości – 16 671 233 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 >>pobierz
§ 3. Określa się limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2014 roku zgodnie z załącznikiem nr 3>>pobierz
§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 5 700 000 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
1) Pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie – 1 515 000 zł;
2) Kredytów – 3 485 000 zł;
3) Wolne środki z lat ubiegłych – 700 000 zł.
§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów 11 702 335 zł i łączną kwotę planowanych rozchodów 6 002 335 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4 >>pobierz
§ 6. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych – 6 530 417 zł;
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych – 2 853 500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5 >>pobierz
§ 7. Określa się plan przychodów i kosztów zakładu budżetowego;
1) Przychody – 10 527 600 zł;
2) Koszty – 10 510 743 zł zgodnie z załącznikiem nr 6 >>pobierz
§ 8. Kwoty dotacji przedmiotowych oraz dotacji celowych na inwestycje dla zakładu budżetowego określa załącznik nr 7>>pobierz
§ 9. Określa się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 3 700 000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 5 000 000 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów – w kwocie 6 002 335 zł.
§ 10. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 9 Uchwały;
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na:
a) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących łącznie z dodatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy;
b) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych;
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11. Określa się wysokość sumy, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania na kwotę 3 500 000 zł.
§ 12. 1. Ustala się dochody w kwocie 250 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 201 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 49 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 13. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 145 171 zł;
2) celową w wysokości – 215 500 zł z przeznaczeniem na :
a) zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie – 122 000 zł;
b) inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie - 93 500 zł.
§ 14. Ustala się:
1) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 2 054 787 zł, zgodnie z załącznikiem
nr 8 >>pobierz i nr 8a; >>pobierz
2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości – 1 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9 >>pobierz
3) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego
a) dochody – 25 000 zł;
b) wydatki – 703 810 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10 >>pobierz
4) dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości – 28 500 zł, zgodnie z załącznikiem
nr 11>>pobierz
§ 15. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji dla poszczególnych sołectw, zgodnie z załącznikiem nr 12 >>pobierz
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Objaśnienia do projektu uchwały budżetowej Gminy Osielsko na rok 2014 >>pobierz