PROJEKT BUDŻETU GMINY NA 2013 ROK
Projekt, UCHWAŁA NR ………
RADY GMINY OSIELSKO
z dnia …………….
RADY GMINY OSIELSKO
z dnia …………….
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2013 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2
pkt 4, pkt 9, lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591, z
2002 r. nr 23, poz. 220, nr 62, poz. 558, nr 113, poz. 984, nr 153, poz. 1271,
nr 214, poz. 1806, z 2003 r. nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. nr
102, poz. 1055, nr 116, poz. 1203, z 2005 r. nr 172, poz. 1441, nr 175, poz.
1457, z 2006 r. nr 17, poz. 128, nr 181, poz. 1337, z 2007 r. nr 48, poz. 327,
nr 138, poz. 974, nr 173, poz. 1218, z
2008 r. nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. nr 52, poz. 420, nr
157, poz. 1241, z 2010 r. nr 28,poz. 142
i poz. 146, nr 40 poz. 230, Nr 106 poz.
675, z 2011 r. Nr 117 poz. 679, Nr 134 poz. 777, Nr 21 poz. 113, Nr 217 poz.
1281, Nr 149 poz. 887, z 2012 r. poz. 567)
oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 258, 264 ust. 3 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 157,
poz. 1240, z 2010 r. nr 28 poz. 146, nr 123 poz. 835, nr 152 poz. 1020, nr 96
poz. 620, nr 238 poz. 1578, nr 257 poz. 1726, z 2011 r. Dz. U. nr 201 poz.
1183, nr 185 poz. 1092, nr 234 poz. 1386, nr 291 poz. 1707, nr 240 poz. 1429 ) Rada Gminy Osielsko uchwala co następuje:
§ 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2013 rok w wysokości 50 019 391 zł, z tego:
1) dochody bieżące w kwocie – 47 774 391 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie – 2 245 000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1 >>pobierz .
§ 2. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2013 rok w wysokości 52 019 391 zł, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości – 38 176 160 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości – 13 843 231 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 >>pobierz
§ 3. Określa się limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2013 roku zgodnie z załącznikiem Nr 3 >>pobierz.
§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 2 000 000 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
1) Pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie – 1 500 000 zł,
2) Kredytów – 500 000 zł
§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów 8 135 762,40 zł i łączną kwotę planowanych rozchodów 6 135 762,40 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4 >>pobierz
§ 6. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych – 7 401 294 zł,
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych – 1 778 625 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 5 >>pobierz.
§ 7. Określa się plan przychodów i kosztów zakładu budżetowego;
1) Przychody – 10 425 000 zł
2) Koszty – 10 190 000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 6 >>pobierz.
§ 8. Kwoty dotacji przedmiotowych oraz dotacji celowych na inwestycje dla zakładu budżetowego określa załącznik Nr 7 >>pobierz.
§ 9. Określa się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 3 700 000 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 2 000 000 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu
emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych
pożyczek i kredytów – w kwocie 6 135 762,40 zł,
§ 10. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań,
określonych w § 9 Uchwały;
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na:
a) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu, w
zakresie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze
stosunku pracy,
b) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami
z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych;
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż
bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 11. Określa się wysokość sumy, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania na kwotę 3 500 000 zł.
§ 12. 1. Ustala się dochody w kwocie 204 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 171 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 33 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 13. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 238 428 zł,
2) celową w wysokości – 218 000 zł,
z przeznaczeniem na :
a) zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie – 120 000 zł,
b) inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie - 98 000 zł
§ 14. Ustala się:
1) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 2 085 760 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8 >>pobierzi 8a. >>pobierz
2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości – 1 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9 >>pobierz
3) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego
a) dochody – 260 000 zł,
b) wydatki – 1 664 310 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10 >>pobierz
4) dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości – 20 900 zł, zgodnie z załącznikiem nr 11 >>pobierz.
§ 15. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji dla poszczególnych sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 12 >>pobierz.
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Objaśnienia do projektu uchwały budżetowej Gminy Osielsko na rok 2013:
Zarządzenie Nr 45/2012